wel of geen distributieriem?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Hans oet Twent
8th Gear member

Ramon&Ramon schreef:
Hans oet Twent schreef:Oké, weer wat geleerd. In mijn Passat is er iets in de oliepomp geknapt. Met als gevolg dat het gehele koelvloeistof systeem vol olie zat. Heeft dat met hetzelfde item te maken? Overigens was dat een 2.0TDI Commonrail diesel en niet de pompverstuiver. Ehm wellicht heeft dat laatste woord pompverstuiver ook wel iets met het issue pompriem te maken...?

Bij een pompverstuiverdiesel worden de verstuivers bedient door de nokkenas,zijn kleine pompjes die de brandstof onder hoge druk inspuiten,de opening van de verstuivers wordt electronisch,s geregeld.
Vandaar de problemen die wel is onstaan bij die diesels,doordat de kabelboom die onder het klepdeksel zit stukgaat en waarbij hij op drie cilinders gaat lopen.

Het verhaal van de oliepomp die stuk gaat en daarbij olie in de koelvloeistof terecht komt ontgaat mij even.
Ik zelf denk dat er iets mis is gegaan in de warmtewisselaar van het oliefilter,dat kan wel.
Ik zelf denk dat er iets mis is gegaan in de warmtewisselaar van het oliefilter,dat kan wel..
Dan is het dat geweest. Potje koelvloeistof zat tot aan de nok toe vol met zwarte olie. Geen diesel maar motorolie......
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Ramon&Ramon
7th Gear member

MarvinV70 schreef:Oke, maar als ik zo op internet lees, gaat het vooral om de eerste "vierkante" V70 modellen. Die van mij is het 2e model V70, zoals onder mijn bericht afgebeeld. Het betreft ook een Audi blok. Zit hier dan ook een pompriem op?
Die heeft een aparte pompriem..
toppertje
6th Gear member

MarvinV70 schreef:Oke, maar als ik zo op internet lees, gaat het vooral om de eerste "vierkante" V70 modellen. Die van mij is het 2e model V70, zoals onder mijn bericht afgebeeld. Het betreft ook een Audi blok. Zit hier dan ook een pompriem op?
deze motoren zijn identiek.
geen glans zonder wrijving
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”