Ik zelf denk dat er iets mis is gegaan in de warmtewisselaar van het oliefilter,dat kan wel..Ramon&Ramon schreef:Hans oet Twent schreef:Oké, weer wat geleerd. In mijn Passat is er iets in de oliepomp geknapt. Met als gevolg dat het gehele koelvloeistof systeem vol olie zat. Heeft dat met hetzelfde item te maken? Overigens was dat een 2.0TDI Commonrail diesel en niet de pompverstuiver. Ehm wellicht heeft dat laatste woord pompverstuiver ook wel iets met het issue pompriem te maken...?
Bij een pompverstuiverdiesel worden de verstuivers bedient door de nokkenas,zijn kleine pompjes die de brandstof onder hoge druk inspuiten,de opening van de verstuivers wordt electronisch,s geregeld.
Vandaar de problemen die wel is onstaan bij die diesels,doordat de kabelboom die onder het klepdeksel zit stukgaat en waarbij hij op drie cilinders gaat lopen.
Het verhaal van de oliepomp die stuk gaat en daarbij olie in de koelvloeistof terecht komt ontgaat mij even.
Ik zelf denk dat er iets mis is gegaan in de warmtewisselaar van het oliefilter,dat kan wel.
Dan is het dat geweest. Potje koelvloeistof zat tot aan de nok toe vol met zwarte olie. Geen diesel maar motorolie......