goed bericht voor de toekomstige belastingvrij rijders

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
diesel01
Geartronic member

DawnBlueED schreef:
diesel01 schreef: .........................
Imo betaal je om gebruik te maken van de voorzieningen..
.........................
Nee hoor, de MRB is tegenwoordig een houderschapsbelasting en wordt los van het beschikbaar stellen van enige voorziening geheven.
Het feestje is gauw afgelopen als het niet meer ten goede komt aan de wegen.
Ik ben alleen voor het gelijk stellen van belastingen als het ding dagelijks wordt gereden.
NL heeft altijd de mond vol van solidariteit....alleen als het de mensen in hun straatje past me dunkt....
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
diesel01
Geartronic member

Iroll schreef:Het is jammer dat mensen altijd een aanleiding zoeken om jaloers te zijn omdat zij zich achtergesteld voelen.
Dat er mensen zijn die met veel moeite, kennis en geld een stuk cultureel erfgoed instand willen houden moeten we koesteren. Van geen motorrijtuigenbelating betalen rij je echt geen oldtimer, daar moet alleen maar geld bij. Gelukkig denkt de politiek daar net zo over. Eindelijk eens wat positiefs uit Den Haag.
Gelooft u mij, ik ben niet jalours en kan genieten van mooie auto's van een ander.
Maar ik snap niet dat oude auto's die dagelijks worden gereden zoals ik mijn V70 rijdt, vrijgesteld worden van verplichtingen die auto rijden nu éénmaal met zich mee brengt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Iroll
6th Gear member

Mensen die als dagelijks vervoer een oldtimer rijden draaien nog geen fractie van het aantal km's die moderne rijders draaien. Daarvoor is het nl veel te duur in onderhoud. Dat zie je toch terug in het gemiddelde wat een oldtimer aan km's rijd nl nog geen 2000km p.j. Veel dagelijkse oldtimer rijders komen van een koude kermis thuis.
En als extra bonus is het goed voor het milieu. Een auto die al 30 jaar rondrijd is een heel stuk minder belastend voor het milieu dan een nwe auto produceren.
DawnBlueED
5th Gear member

Als je nu zou pleiten voor het afschaffen van de MRB voor alle voertuigen had je op mijn support kunnen rekenen.
DawnBlueED
5th Gear member

Iroll schreef:....................
En als extra bonus is het goed voor het milieu. Een auto die al 30 jaar rondrijd is een heel stuk minder belastend voor het milieu dan een nwe auto produceren.
Absoluut!

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de verspilling van schaarse grondstoffen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Iroll schreef:Mensen die als dagelijks vervoer een oldtimer rijden draaien nog geen fractie van het aantal km's die moderne rijders draaien. Daarvoor is het nl veel te duur in onderhoud. Dat zie je toch terug in het gemiddelde wat een oldtimer aan km's rijd nl nog geen 2000km p.j. Veel dagelijkse oldtimer rijders komen van een koude kermis thuis.
hier worden meteen twee misverstanden benoemd, 1) oldtimers doen braaf mee in woon werkverkeer en dat is zelden de geschetste 2.000km/jaar, 2) schoon voor het milieu gaat alleen dan op als hij niet rijdt
Volvo for life
DawnBlueED
5th Gear member

Geen enkele auto is goed voor het milieu. Milieu gekkies moeten gaan lopen en zich beperken tot het consumeren van lokaal geproduceerde goederen en waren.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

fietsen kan ook nog
Volvo for life
diesel01
Geartronic member

Ik geef altijd even extra gas, als ik idd zo'n schone walmende oldtimer voor mij heb.(met partikelfilter)
En ja verder wat bart zegt..
V90 T6 Recharge Rdesign
Iroll
6th Gear member

1)
Ik heb het over het aantal gemiddelde km's die de in NL geregistreerde oldtimers rijden. Daar zitten dus uitschieters bij naar boven en naar beneden anders zou het geen gemiddelde zijn. Het aantal daarvan wat dagelijks ingezet wordt voor woon/werk verkeer is beperkt door de al door mij genoemde redenen.
2)
Ik heb nergens gezegd dat een oldtimer schoon is voor het milieu maar over een stuk minder belastend voor het milieu als een nwe auto produceren. Dat is wel heel iets anders.
Dus ik zie de twee misverstanden niet die je schetst.
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

diesel01 schreef:....
Oldtimers vrijstellen van belasting die dagelijks worden gereden vind ik apart.
Als je 'Groene' auto kan nog niet zonder subsidie leest dan.......... vind ik dat ook best 'apart'!

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
DawnBlueED
5th Gear member

Een trommeltje clue cookies in de plenaire zaal van de Tweede Kamer zou beslist geen kwaad kunnen. :D :D
diesel01
Geartronic member

gsx750r schreef:
diesel01 schreef:....
Oldtimers vrijstellen van belasting die dagelijks worden gereden vind ik apart.
Als je 'Groene' auto kan nog niet zonder subsidie leest dan.......... vind ik dat ook best 'apart'!

Rob
Je hebt helemaal gelijk, gaat ook nergens over.
Afgelopen week een verjaardag gehad waar iemand vertelde dat hij zou leuk kon spelen met de flippers achter het stuur van zijn ó zo zuinige lease koets.
Met name van 110 naar 170 kon hij zo lekker door trekken in de 5, op mijn vraag of hij ook een beetje aan het milieu dacht, kreeg ik een schaapachtig lachje..
Resumerend het gaat alleen om eigen portofeuille.
V90 T6 Recharge Rdesign
Richo
4th Gear member

diesel01 schreef:
Iroll schreef:Het is jammer dat mensen altijd een aanleiding zoeken om jaloers te zijn omdat zij zich achtergesteld voelen.
Dat er mensen zijn die met veel moeite, kennis en geld een stuk cultureel erfgoed instand willen houden moeten we koesteren. Van geen motorrijtuigenbelating betalen rij je echt geen oldtimer, daar moet alleen maar geld bij. Gelukkig denkt de politiek daar net zo over. Eindelijk eens wat positiefs uit Den Haag.
Gelooft u mij, ik ben niet jalours en kan genieten van mooie auto's van een ander.
Maar ik snap niet dat oude auto's die dagelijks worden gereden zoals ik mijn V70 rijdt, vrijgesteld worden van verplichtingen die auto rijden nu éénmaal met zich mee brengt.
het zijn ook niet de normale auto's die de wegen beschadigen het zijn nog altijd de vrachtwagen.
Rij een oldtimer voor dagelijks vervoer maar wel een 2-serie.
Een oldtimer zoals Irol al zegt is meer dan alleen wegenbelasting vrij, want die old timer heeft al 25-30 jaar volle bak wegenbelasting betaal alvorens dit opgeheven is. Het is en blijft cultureel erfgoed en wil je dat zo houden zit er veel onderhoud aan, als je wilt betaal ik je wegenbelasting als jij mijn onderhoud aan de auto betaald :twisted: :razz: :lol:
diesel01 schreef:Ik geef altijd even extra gas, als ik idd zo'n schone walmende oldtimer voor mij heb.(met partikelfilter)
Nog een leuk weetje voor de uitstoot van die old timer, door een amerikaan onderzocht:
Pa heeft een oude Cadillac met een dikke v8 uit '54 en en buur heeft elke 3-5 jaar een splinternieuwe auto met minder verbruik. Deze op zijn beurt zegt dat hij milieu bewust bezig is tegenover die buurman met die oldtimer. Zoon van old timer heeft een onderzoek ingesteld, en concludeerde dat het milieu vriendelijker is om die old timer te rijden (en te blijven rijden zolang mogelijk. dan om elke 5 jaar een nieuwe auto te kopen, mensen realiseren zich vaak niet wat er aan energie verstookt wordt om die mooie nieuwe auto te maken (denk maar om het staal te fabriceren en het kunstof alleen al). De zoon moest wel toegeven dat de buurman beter voor de economie was.

kan het artikel waar ik dit verhaal vandaan heb nergens vinden maar hier is een verslag gemaakt door toyota:
http://environment.about.com/od/environ ... d_cars.htm

De meeste old timers rijden standaard op LPG wat ook een stuk schoner en beter is voor de motor dan die diesel of benzine auto.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
diesel01
Geartronic member

Richo schreef:Een oldtimer zoals Irol al zegt is meer dan alleen wegenbelasting vrij, want die old timer heeft al 25-30 jaar volle bak wegenbelasting betaal alvorens dit opgeheven is. Het is en blijft cultureel erfgoed en wil je dat zo houden zit er veel onderhoud aan, als je wilt betaal ik je wegenbelasting als jij mijn onderhoud aan de auto betaald :twisted: :razz: :lol:
diesel01 schreef:Ik geef altijd even extra gas, als ik idd zo'n schone walmende oldtimer voor mij heb.(met partikelfilter)
Nog een leuk weetje voor de uitstoot van die old timer, door een amerikaan onderzocht:
Pa heeft een oude Cadillac met een dikke v8 uit '54 en en buur heeft elke 3-5 jaar een splinternieuwe auto met minder verbruik. Deze op zijn beurt zegt dat hij milieu bewust bezig is tegenover die buurman met die oldtimer. Zoon van old timer heeft een onderzoek ingesteld, en concludeerde dat het milieu vriendelijker is om die old timer te rijden (en te blijven rijden zolang mogelijk. dan om elke 5 jaar een nieuwe auto te kopen, mensen realiseren zich vaak niet wat er aan energie verstookt wordt om die mooie nieuwe auto te maken (denk maar om het staal te fabriceren en het kunstof alleen al). De zoon moest wel toegeven dat de buurman beter voor de economie was.

kan het artikel waar ik dit verhaal vandaan heb nergens vinden maar hier is een verslag gemaakt door toyota:
http://environment.about.com/od/environ ... d_cars.htm

De meeste old timers rijden standaard op LPG wat ook een stuk schoner en beter is voor de motor dan die diesel of benzine auto.
U draaft door...
Ik vraag mij af of ook jij al 25/30 jaar diezelfde belasting hebt betaalt.
En tja dat LPG ben ik dus niet met je eens regelmatig kom oude diesel danwel benzine oldtimers achterop waar ik zo snel mogelijk voor bij wil ivm de uitbraak van olie deeltjes en ander ongemak(geur)
Ik zie ook regelmatig oldtimers(oa van mensen die ruilhandel voorstellen op beursplein brood tegen teennagels ofzo)die weinig tot geen onderhoud krijgen, ik vraag mij dan af of het technisch allemaal in orde is.
Komende week heeft de mijne weer onderhoud nodig, dus als jij wilt ruilen van WB+onderhoud reserveer dan even een bedrag met 3 nullen.. :wink:
V90 T6 Recharge Rdesign
945i
8th Gear member

Oldtimers belastingvrij= prima
"Groene" auto's belastingvrij= :crazy: [-X
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

diesel01 schreef:regelmatig kom oude diesel danwel benzine oldtimers achterop waar ik zo snel mogelijk voor bij wil ivm de uitbraak van olie deeltjes
dat zijn allemaal gewoon uit te hoesten brokken
Volvo for life
945i
8th Gear member

Ja, die nog wel inderdaad, die van een D5 gaan meteen lekker diep.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

945i schreef:Ja, die nog wel inderdaad, die van een D5 gaan meteen lekker diep.
moderne auto's hebben dus ook zekere nadelen.

Toch blijft het een keihard gegeven dat als geen hond iets mee wil betalen voor een infrastructuur ten behoeve van iedereen door
of "vermeende milieuvriendelijkheid" of "milieuonvriendelijkheid uit overtuiging" er wat mij betreft ook geen rechten geclaimd mogen worden.
Volvo for life
945i
8th Gear member

Geeft niets, ik betaal die meer dan €100 p/m voor mijn dieseltje wel voor/ipv de belastingvrije (lease) bakkies die 4-5 keer zoveel van de weg gebruik maken dan ik, eerlijk systeem toch? :wink:
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”