Pagina 2 van 3
Geplaatst: 17.11.2011 - 17:29
door dirkV70d5
weet ik zit er ook in en dan ook nog met een hoog startvermogen ,bedankt voor het meedenken.
Geplaatst: 17.11.2011 - 17:38
door Ramon&Ramon
dirkV70d5 schreef:Goedendag allemaal .dit word al met al nog een heel verhaal ,ik wacht nog heel even met actie of er nog meer reacties komen omdat dit alles wel heel zinvol is .overigens wil ik wel even opmerken dat wanneer het spul eenmaal loopt dat er dan niets aan de hand is ,hij trekt als een leeuw en heeft niet meer lawaai dan normaal en loopt op de lange rit 5l op 100km (op de bc natuurlijk )dus kan het dan nog steeds een injector zijn?
groeten dirk.
Injectoren kun je heel simpel testen zonder demontage,dat is eigenlijk het eerste wat ze moeten doen.
Aan de hand daarvan kun je een diagnose stellen.
Bij lekkage van een injector heb je al een probleem met starten,de commonraildruk schiet te kort ,waardoor de motor slecht of niet aanslaat!
Geplaatst: 17.11.2011 - 22:39
door Ramon&Ramon
Dit gebeurd er als je een slechte of lekke injector laat zitten.
Dit is van een Volvo V70 D5..
Geplaatst: 17.11.2011 - 22:41
door Ramon&Ramon
Bij de injector wordt door de zeer hoge commonrail druk een gat geblazen aan de zijkant en blaast daarna een gat in de cilinderkop!
Conclusie,neem met die injectoren nooit een risico..
Geplaatst: 18.11.2011 - 02:25
door Thijs
Dat is dus een aanzienlijke schade..
Geplaatst: 18.11.2011 - 12:06
door Ramon&Ramon
Dat klopt,zo rond de 4000 euro..
Geplaatst: 18.11.2011 - 23:02
door edraket
Zo dan, dat had ik nog niet eerder gezien!
Geplaatst: 19.11.2011 - 07:15
door V70/2.4D/2003
Zo dan, dat had ik nog niet eerder gezien!
of geweten! Die 4 mille
Ramon&Ramon, daarmee bedoel je "nieuwe motor" neem ik aan. Daar ben je dan mooi lekker mee.
Geplaatst: 19.11.2011 - 07:40
door toppertje
vroeger was alles zo slecht nog niet......
Geplaatst: 19.11.2011 - 14:44
door Ramon&Ramon
4000 euro is een inschatting mits het onderblok nog heel is,deze prijs gaat over een nieuwe cilinderkop.
Bij een nieuwe motor wordt de prijs iets anders.
Ik heb al vaker aangegeven dat er te licht wordt gedacht over injectoren,ze kunnen een enorme schade veroorzaken en motorproblemen.
Ook door garage bedrijven wordt het onderschat,vaak omdat de technische kennis omtrend commonrail motoren er niet is of te weinig..
Geplaatst: 28.11.2011 - 20:12
door kuupertie
bedankt
Geplaatst: 02.12.2011 - 12:15
door witte480
sooow, dat heb ik nog niet eerder gezien

Geplaatst: 02.12.2011 - 20:35
door Gast
Hé Ramon&ramon, fijne foto's plaats je de laatste tijd.
Maar zet je wel weer even aan het denken.
Geplaatst: 16.12.2011 - 16:05
door dirkV70d5
hallo Goede vrienden.
De problemen zoals hier beschreven zijn opgelost.
Ik ben er mee naar mijn garage geweest en heb al jullie ideen aan hun doorgegeven .
Zij hebben de retourdruk opgemeten en bleek een verstuiver te lekken .
Deze is vervangen en start weer als nieuw .
Wat ik echter nog niet begrijp is dat dit bij het rijden niet te merken was!
Maar ben blij dat het weer klaar is,heb de rekening nog niet dus wacht af.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.
Groeten Dirk.
Geplaatst: 16.12.2011 - 16:36
door Ramon&Ramon
dirkV70d5 schreef:hallo Goede vrienden.
De problemen zoals hier beschreven zijn opgelost.
Ik ben er mee naar mijn garage geweest en heb al jullie ideen aan hun doorgegeven .
Zij hebben de retourdruk opgemeten en bleek een verstuiver te lekken .
Deze is vervangen en start weer als nieuw .
Wat ik echter nog niet begrijp is dat dit bij het rijden niet te merken was!
Maar ben blij dat het weer klaar is,heb de rekening nog niet dus wacht af.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.
Groeten Dirk.
Toch wel zinvol zo,n forum.

Opgelost dus!
Geplaatst: 03.01.2012 - 00:26
door witte480
Hebben nu het zelfde probleem met onze 2002 D5 Aut. Heel slecht aanslaan, of soms niet. Hij trekt wel normaal en geen overmatig veel rook. Accu is volledig opgeladen. Startspanning nog niet gemeten. Heb afgelopen keer 1x startpilot gebruikt, uit noodzaak. Brandstoffilter en gloeipluggen zijn nieuw.
Zou dit ook een injector kunnen zijn? Hij heeft nu bijna 280 000 gelopen en zover ik weet zijn er nog nooit andere in gekomen. Heb op het moment geen gereedschap bij de hand (vakantie in zweden)
Geplaatst: 03.01.2012 - 00:39
door MarioC70
Retour slang dichtknijpen met een griptangetje en dan kijken of hij wel sneller start!
Zoja,dan is er een of meerdere injector lek!
Geplaatst: 04.01.2012 - 21:38
door bernhard2
mijn pa heeft 2 jaar geleden zijn a6 3.0 tdi naar zn grootje geholpen. oorzaak: verkeerd beeld van de injectoren..
hij rookte als een gek, maar liep verder wel goed... lesje geleerd;)
Geplaatst: 05.01.2012 - 15:52
door witte480
roken doet hij niet, loopt gewoon goed. Gister naar de dealer geweest, hebben hem uitgelezen en er kwam niks uit. alleen een kapotte gloeistift. Ik vermoed toch lucht lekkage ergens
Geplaatst: 05.01.2012 - 16:40
door Thijs
Uitlezen zegt niets over staat van bv verstuivers. Daarvoor moet de verstuivers al dan niet met de pc (VIDA) getest worden. Alleen storingen uitlezen haalt niets uit. En slecht starten heeft volgens mij niets te maken met lucht inlaat lekkage..