slecht starten d5 2002

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
dirkV70d5
2nd Gear member

Hallo mensen .wie heeft een idee wat er loos kan zijn met mijn geliefde d5?
De laatste weken begint hij steeds slechter aan te slaan.
het begon met ietsjes langer starten dan normaal tot een zes seconden wel.
Ik ben toen naar mijn garage gegaan(geen dealer)en daar werd gezegt dat het de gloeipluggen waren ,dezen waren defect en zijn vervangen maar het resultaat is nul.het is wel zo als ik hem een dag niet gebruik gaat het nog maar staat hij langer stil is het weer mis.
De garage denkt dat hij te langzaam start en daardoor niet aanslaat en anders nieuwe verstuivers iets wat ook een flinke aanslag op mijn knipje doet.hij is van 2002 en met 270000 km.als hij loopt is het prima.
kan het iets met de dieseltoevoer zijn of heeft iemand een ander idee?
heb ook het gevoel dat het koudere weer er geen goed aan doet,o ja accu is 2 jaar oud en heb ook al gestart met een extra accu erbij wat geen verschil maakte.
toppertje
6th Gear member

1 advies,zoek een garage met verstand van zaken ipv een garage
die op jou kosten alles lukraak gaat vervangen.
geen glans zonder wrijving
charly
3rd Gear member

Was bij mij ook van dat. Vorige herfst was de motor 's morgens nagenoeg onmogelijk te starten. Een revisiefirma stelde de juiste diagnose (ik had ook al de gloeibougies vervangen, want ook defect). Alle injectoren werden getest en nummer 3 was de dader. Vervangen ... start vanaf dan als nieuw. Men verwittigde me wel dat de andere ook eens zouden kunnnen volgen (325000 km!). Wie leeft zal zien ...
dirkV70d5
2nd Gear member

charly schreef:Was bij mij ook van dat. Vorige herfst was de motor 's morgens nagenoeg onmogelijk te starten. Een revisiefirma stelde de juiste diagnose (ik had ook al de gloeibougies vervangen, want ook defect). Alle injectoren werden getest en nummer 3 was de dader. Vervangen ... start vanaf dan als nieuw. Men verwittigde me wel dat de andere ook eens zouden kunnnen volgen (325000 km!). Wie leeft zal zien ...
oke Charly.
hier heb ik wat aan ,en het is dus niet zo dat ze allemaal vervangen moeten worden.en heb je ook ervaring met een revisie systeem of heb je er een nieuwe opgezet?en wat kosten deze dingen ongeveer?

groeten Dirk.
edraket
7th Gear member

Revisie niet doen! De injectoren moeten allemaal een zelfde opbrengst hebben. Volvo deelt de oude injectoren in klasses in, als je een nieuwe Volvo! injector monteerd staat de klasse erop. Bosch doet niet aan klasses, dus ga voor origineel.
Door Volvo worden de injectoren geselecteerd op opbrengst en dus ingedeeld in een klasse, daar waar je bij Bosch een willekeurige krijgt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
dirkV70d5
2nd Gear member

edraket schreef:Revisie niet doen! De injectoren moeten allemaal een zelfde opbrengst hebben. Volvo deelt de oude injectoren in klasses in, als je een nieuwe Volvo! injector monteerd staat de klasse erop. Bosch doet niet aan klasses, dus ga voor origineel.
Door Volvo worden de injectoren geselecteerd op opbrengst en dus ingedeeld in een klasse, daar waar je bij Bosch een willekeurige krijgt.

oke Ed ik zal hier even rekening mee houden maar ik wacht nog even op meer reacties over mogelijke oorzaken voor ik verder ga.
groeten Dirk.
charly
3rd Gear member

Oei, dat is iets nieuws. Ik heb (had?) het volle vertrouwen in de deskundigheid van het revisiebedrijf. Men heeft inderdaad een Bosch-injector geplaatst (zij zijn toch zo goed als de enige op de markt). Ik ga eerstdaags eens bij hen langs met uw boodschap. Wat kunnen de gevolgen zijn van een enkele vervanging? (In verwijs naar mijn topic over het gele motor-icoontje). Slapeloze nacht? Ik weet wel dat mijn D5 sinds de vervanging moeiteloos start, zelfs tijdens de Siberische kou van vorig jaar.
Thijs
7th Gear member

Je cylinders worden niet gelijkmatig belast.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
toppertje
6th Gear member

ik zei dus al:zoek een garage met verstand van(diesel)zaken :roll:
geen glans zonder wrijving
abbabak1
4th Gear member

edraket schreef:Revisie niet doen!
Is natuurlijk maar ten dele waar. Volvo voorkomt met de classes op injectoren dat de dealers allemaal dure testappareten moeten hebben.

Die hebben ze bij de Bosch dienst wel. Bij mij ging het dus zo:
- Injectoren in de testmachine
- Informatie opgehaald van de motor (Dat gaat over stationair, deellast en vollast)
- Injectoren getest, ook de nieuwe die ik bij me had.
- 2 Injectoren samen gevoegd...(dit kan je revisie noemen)
- Opnieuw getest

Injectoren ingebouwd. Overigens was ik er (natuurlijk) wel bij...
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
w.stif
4th Gear member

Er is idd gewoon één van je injectoren stuk.
Succes!
Laat je nog even horen wat het allemaal was en wat de kosten waren?
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
nieuwedaf V70
2nd Gear member

Vraag; kunnen ze bij Volvo dmv een stekker in de auto steken de injectoren uitlezen?
Vraag; kunnen ze bij Volvo de gloei bougies ook zo controleren? of gaat dit alleen dmv ze er uit draaien en kijken of ze gloeien?
Ik heb nu 218 km op de teller staan D5 2005 en start nu al matig bij deze temperatuur.
charly
3rd Gear member

Volledigheidshalve moet ik aan mijn tussenkomst i.v.m. de vervanging van 1 injector, er wel aan toevoegen dat ALLE injectoren op de meest moderne BOSCH-bank werden getest en dat er slechts 1 als defect werd weerhouden. Is er dan toch nog relatief aanvaardbaar werk geleverd?
Ramon&Ramon
7th Gear member

abbabak1 schreef:
Is natuurlijk maar ten dele waar. Volvo voorkomt met de classes op injectoren dat de dealers allemaal dure testappareten moeten hebben.

- Informatie opgehaald van de motor (Dat gaat over stationair, deellast en vollast)
- Opnieuw getest

Ze weten bij een Bosch servicepunt echt wel waar ze mee bezig zijn.
Ze gaan je geen injectoren verkopen die niet goed blijken te zijn of van slechte kwaliteit zijn.
Bij de dealer monteren ze tegenwoordig ook verschillende klasse injectoren door elkaar,is namelijk weer gewijzigd die stelling van allemaal dezelfde monteren.
edraket
7th Gear member

abbabak1 schreef:

- Opnieuw getest

Als de injector in een testkast echt is beoordeeld op de opbrengst is het natuurlijk helemaal goed. Maar revisie betekent in de praktijk meestal een injector uit elkaar halen, nieuwe onderdeeltje er weer in en u heeft een nieuwe. Er is dan niets te zeggen over de opbrengst. Dat is de reden dat ik zeg: revisie niet doen. Er zijn veel prutsers op dit gebied. Het uit elkaar trekken van een injector en onderdeeltjes vervanen kan natuurlijk iedereen!

Bij de modellen t/m my2005 heeft Volvo de klasses gebruikt, daarna is er in de ECU een correctie mogelijk. Dus dat er na 2005 geen klasses meer zijn komt omdat de ECU in staat is deze in opbrengst te corrigeren.

Bosch levert de oudere types injectoren aan Volvo aan met een meetrapport, en aan de hand van dat meetrapport gaf Volvo er dan een klasse en een artikelnummer aan. Als je dus een Volvo geclassificeerde injector koopt is dat meestal beter dan een Bosch, tenzij die Bosch toevallig in dezelfde klasse zou vallen.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
dirkV70d5
2nd Gear member

Goedendag allemaal .dit word al met al nog een heel verhaal ,ik wacht nog heel even met actie of er nog meer reacties komen omdat dit alles wel heel zinvol is .overigens wil ik wel even opmerken dat wanneer het spul eenmaal loopt dat er dan niets aan de hand is ,hij trekt als een leeuw en heeft niet meer lawaai dan normaal en loopt op de lange rit 5l op 100km (op de bc natuurlijk )dus kan het dan nog steeds een injector zijn?

groeten dirk.
abbabak1
4th Gear member

Wanneer is je brandstoffilter vervangen ? Ook zou ik de accu pas uitsluiten als hij werkelijk is opgeladen en nog slecht start. Voltage boven de 12,5V .... En dan nog:
De accu is ook makkelijk in de garage op startcapaciteit te testen, dat heb je vooral nodig...en heeft dan minder met V te doen maar met de spanningsval tijdens het starten.
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
edraket
7th Gear member

Had laatst ook mijn accu laten testen in de garage. Prima alles nog meneer. Zelf maar eens de startspanning gemeten, en met 8,1 volt niet echt goed te noemen. Nu slaat de auto wel een stuk sneller aan.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
dirkV70d5
2nd Gear member

heb ook al geprobeert met een extra accu maar daar werd het niets beter van .
Wat het brandstoffilter betreft ,hier heb ik de laatste vier jaar niet een nieuwe opgezet maar het is dus wel zo dat wanneer het circus eenmaal loopt er geen vuiltje aan de lucht is en de trekkracht ook nog prima is.
Mijn zoon had het een tijdje geleden dat hij bijna niet meer kon optrekken en daar is toen wel een nieuw filter opgezet en was toen prima ,maar ik heb hier geen last van .
Ramon&Ramon
7th Gear member

Er past een 120 amp accu in een S60 D5 en in een V70 D5
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”