met ingetrapte koppeling niet boven de 2900 tpm kunnen komen heeft niets met de turbo te maken..........sean850 schreef:Ik heb het zelfde probleem met een V50 2.0d uit 2005 nu ongeveer 272000 km gelopen. Auto geeft motorstoring aan en gaat in de noodloop, turbo is dan uitgeschakeld want boven de 2000 toeren doet de auto helemaal niks. ook als je de koppeling intrapt en vol gas geeft gaat de motor niet verder dan 2900 tpm.
Auto uit laten lezen, en deze gaf een probleem aan met de turbo druk regeling. dit dus binnenkort laten fixen.
Turbo uitval
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
De wastegate schakelt de turbo niet uit. Hij zorgt alleen voor een drukval zodat de inlaatdruk niet te hoog kan worden.FrankS60 schreef:Voor de turbo's met wastegate:Schorpioen schreef:Turbo is niet uit te schakelen. Wordt aangedreven door de uitlaatgassen.
En voor de variabele geometrie turbo's kan ik zo snel geen filmpje vinden, maar ze zijn wel degelijk "uit" te schakelen in zoverre dat ze geen significante drukverhoging geven onder die omstandigheden.
Zou wat zijn als het niet kon, blijf je druk opbouwen tot de compressor in een stall komt danwel tot de motor het niet meer trek
.
Zolang de motor draait, draait de turbo mee. Ook bij stationair toerental.
Is alleen afhankelijk van het toerental hoeveel druk hij gaat opbouwen.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
http://www.turbos-hoet.com/turbos/turbotechniek.asp
Lees dit even,voordat er broodjes aap verhaal de ronde gaan doen!..
Lees dit even,voordat er broodjes aap verhaal de ronde gaan doen!..

- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Niet te hoog -> niet verhoogd -> turbo "uit". Output niet significant. Hij draait wel, maar doet niks. Voor de TS geeft dat dus het gevoel dat de turbo uitgevallen is. Met een volledig open wastegate krijg je zelfs bij vol gas onder verder normale omstandigheden bijna geen druk. Ga mij even uitleggen hoe 't werkt...Schorpioen schreef:De wastegate schakelt de turbo niet uit. Hij zorgt alleen voor een drukval zodat de inlaatdruk niet te hoog kan worden.FrankS60 schreef:Voor de turbo's met wastegate:Schorpioen schreef:Turbo is niet uit te schakelen. Wordt aangedreven door de uitlaatgassen.
En voor de variabele geometrie turbo's kan ik zo snel geen filmpje vinden, maar ze zijn wel degelijk "uit" te schakelen in zoverre dat ze geen significante drukverhoging geven onder die omstandigheden.
Zou wat zijn als het niet kon, blijf je druk opbouwen tot de compressor in een stall komt danwel tot de motor het niet meer trek
.
Zolang de motor draait, draait de turbo mee. Ook bij stationair toerental.
Is alleen afhankelijk van het toerental hoeveel druk hij gaat opbouwen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
En welke informatie die hier staat doel je nu precies op? Dit is in jip en janneke taal hoe een turbo werkt, maar gaat totaal niet in op de regeltechniek erachter...Ramon&Ramon schreef:http://www.turbos-hoet.com/turbos/turbotechniek.asp
Lees dit even,voordat er broodjes aap verhaal de ronde gaan doen!..
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- sjors86
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06
+1 !!FrankS60 schreef:En welke informatie die hier staat doel je nu precies op? Dit is in jip en janneke taal hoe een turbo werkt, maar gaat totaal niet in op de regeltechniek erachter...Ramon&Ramon schreef:http://www.turbos-hoet.com/turbos/turbotechniek.asp
Lees dit even,voordat er broodjes aap verhaal de ronde gaan doen!..
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Leuk, en nu?Ramon&Ramon schreef:http://www.turbochargers.nl/turbo/storingsdiagnose.html
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- V50-Mart
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42
Mijn auto schoot ook in de noodloop, ZONDER melding (kan dus wel) Bleek dat de regeneratie vloeistof op was. Laten uitlezen dus!!
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Daar staat precies beschreven wat voor storingen er kunnen optreden enz enz..FrankS60 schreef:Leuk, en nu?Ramon&Ramon schreef:http://www.turbochargers.nl/turbo/storingsdiagnose.html
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Hofstee schreef:
Wij hebben een volvo v50 2.0d zo af en toe valt tijdens het rijden en schakelen de turbo uit, de auto geeft geen storingen aan, geen lampjes en meldingen o.i.d. terug schakelen helpt niet, het enige wat helpt is even de auto uit zetten en dan weer starten. Wie weet wat dit is? En wat is hier aan te doen?
Van de persoon zelf hoor je weinig meer lees ik nu!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Zo een probleem heb ik ook ooit gehad met mijn Clio 1.5dci en mijn ouders met hun scenic rx4 1.9dci.
Bij mij was het een scheur in de slang tussen intercooler en turbo, en dan soms viel de scheur dicht en had je wel vermogen om dan plots weer weg te vallen.
Bij mijn ouders was de klem die de boel aan elkaar houdt afgebroken. Slang los.
Bij mij was het een scheur in de slang tussen intercooler en turbo, en dan soms viel de scheur dicht en had je wel vermogen om dan plots weer weg te vallen.
Bij mijn ouders was de klem die de boel aan elkaar houdt afgebroken. Slang los.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
- Contacteer:
Al met al ,al die problemen met turbo"s; die stuk gaan heeft volgens mij allen te maken met de vervuiling (olie,vet) boosdoener de egr klep.Mileubypase genaamd.
Of het nu een V50 is of scenic of een alfa 156 jtd allen kennen hetzelfde probleem
Oudere types kan je de egr uit schakelen door een plaatje,maar met de steeds meer hightech rond de motor wordt dat of is dat niet meer mogelijk.
Kijk maar eens op marktplaats,er worden er genoeg aangeboden met kapotte turbos's.
Voor 3500euro worden ze al aangeboden (v50)
Dank aan de ontwerper van de bypase.
Ligt echt niet aan de turbo,maar de vervuiling waar de turbo stuk van gaat.
Of het nu een V50 is of scenic of een alfa 156 jtd allen kennen hetzelfde probleem
Oudere types kan je de egr uit schakelen door een plaatje,maar met de steeds meer hightech rond de motor wordt dat of is dat niet meer mogelijk.
Kijk maar eens op marktplaats,er worden er genoeg aangeboden met kapotte turbos's.
Voor 3500euro worden ze al aangeboden (v50)
Dank aan de ontwerper van de bypase.
Ligt echt niet aan de turbo,maar de vervuiling waar de turbo stuk van gaat.