Pagina 2 van 2

Geplaatst: 05.12.2011 - 20:31
door Discovery
Zolang Volvo de motoren dwars blijft plaatsen kunnen ze geen ZF automaten plaatsen. Volvo heeft aangegeven dat zij de motoren dwars plaatsen voor de veiligheid en niet van plan zijn daaraan iets te veranderen.

Geplaatst: 05.12.2011 - 20:33
door euerw
trimitie schreef:mijn ondervinding is dat de GT software van mijn XC60 D3 2.0 veel veel beter is afgesteld dan de GT van mijn vorige XC90 D5.
veel soepeler schakelen en bij vertragen remt hij wat af, bij de XC90 viel hij direct uit zijn toeren in ralentie....
wel moet je automaat gewoon zijn he, wetende dat hij redelijk snel naar hoogste versnelling wil.
Was de xc90 geen gt 5bak ?

Geplaatst: 05.12.2011 - 20:44
door V70 classic
Thom schreef:@V70 Classic: van wanneer is jouw T6? Het is een veelgehoorde klacht, dat de GT bij de dikkere motoren het plezier vergald. Mijn ervaring met de MY2012 is dat het nog geen perfecte bak, maar hij is wél veel beter gemanierd, schakelt vlot door en het 'gieren' bij iets steviger gasgeven is wel verleden tijd. Maar soit, de Duitse concurrentie levert sneller schakelende bakken af. Nu schijnt e.e.a. ook te maken te hebben met de beschikbare ruimte in het vooronder? Daarover is hier al eerder eens geschreven.
Ik heb een 2008.
Als het moment van schakelen een beetje op het juiste moment zou komen was ie gewoon goed.
Het begrensde koppel en vermogen in de eerste trappen neem je dan voor lief.
Hij hoeft ook niet sneller te schakelen, enkel het schakelmoment zou beter kunnen.
Nu gaat het je tegen staan zodra je erover gaat nadenken.
Bij iets versnellen hangt ie gelijk in de 4500 a 5000 toeren.
En als je dan geen gas geeft rijdt je nog voor schut ook.
Die T6 heeft daar helemaal niets te zoeken in de Drive stand.

De auto is ook merkbaar sneller als je hem handmatig schakelt.
Waar ik in D en S werdt zoekgereden door een gesjipte 850T-5R en classic R, was het in manueel andersom.
Tenminste tot de 100 kon ik bijblijven, daar boven begonnen ze op de voorbumper te kleven.

Maar zo ik al eerder schreef de rest van de auto bevalt goed en het GT probleem omzeil ik door zelf te schakelen.
Heb je wat te doen ook.
Zodra de tuners er een oplossing voor hebben laat ik het wel weten.

grts Ronald

Geplaatst: 11.12.2011 - 13:39
door elvis21
Volgens mij dwalen we wat af. Ik dacht dat het hier ging om een slippende koppeling bij koude motor.
Welnu, mijn ervaringen met de GT-6 zijn hetzelfde als die van de TS-starter, Als de temperatuur onder de 5 graden komt, schakelt de bak de eerste 5 km ook wat later over en komt het toerental regelmatig boven de 3000.

Geplaatst: 11.12.2011 - 14:01
door Thom
...hetgeen keurig in je instructieboekje vermeld staat :wink:

Geplaatst: 11.12.2011 - 14:48
door trimitie
mijn xc90 van 2006 was 6-traps automaat

Geplaatst: 17.12.2011 - 09:18
door BlackcurrantV70
elvis21 schreef:Volgens mij dwalen we wat af. Ik dacht dat het hier ging om een slippende koppeling bij koude motor.
Welnu, mijn ervaringen met de GT-6 zijn hetzelfde als die van de TS-starter, Als de temperatuur onder de 5 graden komt, schakelt de bak de eerste 5 km ook wat later over en komt het toerental regelmatig boven de 3000.
Standkachel laten installeren, dan doet ie dan haast niet meer, spreek uit ondervinding.