Thom schreef:@V70 Classic: van wanneer is jouw T6? Het is een veelgehoorde klacht, dat de GT bij de dikkere motoren het plezier vergald. Mijn ervaring met de MY2012 is dat het nog geen perfecte bak, maar hij is wél veel beter gemanierd, schakelt vlot door en het 'gieren' bij iets steviger gasgeven is wel verleden tijd. Maar soit, de Duitse concurrentie levert sneller schakelende bakken af. Nu schijnt e.e.a. ook te maken te hebben met de beschikbare ruimte in het vooronder? Daarover is hier al eerder eens geschreven.
Ik heb een 2008.
Als het moment van schakelen een beetje op het juiste moment zou komen was ie gewoon goed.
Het begrensde koppel en vermogen in de eerste trappen neem je dan voor lief.
Hij hoeft ook niet sneller te schakelen, enkel het schakelmoment zou beter kunnen.
Nu gaat het je tegen staan zodra je erover gaat nadenken.
Bij iets versnellen hangt ie gelijk in de 4500 a 5000 toeren.
En als je dan geen gas geeft rijdt je nog voor schut ook.
Die T6 heeft daar helemaal niets te zoeken in de Drive stand.
De auto is ook merkbaar sneller als je hem handmatig schakelt.
Waar ik in D en S werdt zoekgereden door een gesjipte 850T-5R en classic R, was het in manueel andersom.
Tenminste tot de 100 kon ik bijblijven, daar boven begonnen ze op de voorbumper te kleven.
Maar zo ik al eerder schreef de rest van de auto bevalt goed en het GT probleem omzeil ik door zelf te schakelen.
Heb je wat te doen ook.
Zodra de tuners er een oplossing voor hebben laat ik het wel weten.
grts Ronald