V70/2.4D/2003 schreef:Daarnaast moet de chauffeur nog een aantal handelingen doen voordat hij weg mag rijden. Bijv. tachograafkaart invullen / invoeren, papieren op orde brengen etc...etc.
Dat is tegenwoordig een kaartje in een digitale tachograaf steken.
Papieren is tegenwoordig allemaal klaar en een kwestie van opbergen.
Lucht draaien is wel noodzakelijk ivm de remmen.
Waar de meeste tijd in gaat zitten is de manipulatie van de tacho :oops:
*Oprecht excuses maken doet aan de h.h. truckers op dit forum voor deze opmerking*
Ik heb uitsluitend voor werkgevers gewerkt die op staande voet ontslag gaven indien je met tachografen liep te rommelen, terecht naar mijn mening.
Ik heb vroeger in het groente en fruit zeer lange dagen gemaakt(meer dan 26 uur) maar rommelen met schijven deed ik niet, van een overtreding zou het dan valsheid in geschrifte worden, juist dat vergeten mensen die er verder niet over nadenken.
OT auto starten en rustig wegrijden en hoge toertallen vermijden zo doe ik het altijd, de auto is tegenwoordig voor verwarmt met een standkachel maar olie heeft tempratuur nodig voor het zijn ding kan doen.