10 of 20 kleppen was niet echt een optie maar gewoon andere motorisering. 10 kleppen heeft onderin veel power maar bij 200km/u is de fut eruit, 20 klepper wil wat vlotter vooruit ivm 25pk extra maar die zitten vooral >3500 toeren en wat minder onderin.
Beter of slechter is niet echt sprake van maar 10 klepper schijnt wat meer bulletproof te zijn dan de 20V.
toch een volvo
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Ik heb bewust altijd een 10-klepper gereden vanwege het geluid, de roffel dus.Broabander schreef:10 of 20 kleppen was niet echt een optie maar gewoon andere motorisering. 10 kleppen heeft onderin veel power maar bij 200km/u is de fut eruit, 20 klepper wil wat vlotter vooruit ivm 25pk extra maar die zitten vooral >3500 toeren en wat minder onderin.
Beter of slechter is niet echt sprake van maar 10 klepper schijnt wat meer bulletproof te zijn dan de 20V.
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Bij de V70n zijn het toch standaard 20 kleppers? Bij zowel de 140 als 170pk motor?
Ik vind de oude idd ook veel mooier klinken. Een veel karakteristieker geluid.
Bovendien hebben die geen last van inscheurende spruitstukken die een lelijk tikkend geluid maken bij de start!
Ik vind de oude idd ook veel mooier klinken. Een veel karakteristieker geluid.
Bovendien hebben die geen last van inscheurende spruitstukken die een lelijk tikkend geluid maken bij de start!
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15