Pagina 2 van 2
Geplaatst: 16.01.2012 - 09:43
door mauricenl
Ben erg benieuwd wat het is geweest. De keering is namelijk 1,5 jaar geleden vervangen < 20.000km, tegelijk met koppeling, vliegwiel en drukgroep.
Hoeke vanmorgen gebeld en bevestigde een dag werk voor in/uit bouwen, dus we zijn al 600 - 800 armer om alleen een diagnose te stellen. Koppeing met onderdelen, nog eens 400 - 500....
Het is druk in de werkplaats, maar ze hopen eind van deze week te kunnen berichten....
O ja, de vlekken op de grond bij foto'slechte tijden zijn onderdeel van 'mijn' oliespoor..... :oops:
Geplaatst: 16.01.2012 - 09:54
door Morgenstond
Ik kan me voorstellen dat je hier goed ziek van bent. Wat een bedragen zeg. Een nieuwe auto heb je er niet voor, en gezien het geld dat je er reeds in hebt gestoken kun je eigenlijk niet anders dan deze reparatie laten uitvoeren...
Geplaatst: 16.01.2012 - 10:10
door EVV
Iroll schreef:EVV schreef:Blijft wel raar dat als die echt de vriesplug is (voor het koelwater), dat er olie uit loopt. Is het dus wel de vriesplug die hier lekt?
Lees even de laatste reactie van MarioC70 terug, die heeft je vraag al beantwoord.
Je hebt gelijk, heb het antwoord van MarioC70 nog eens gelezen, daar staat het inderdaad in.
Geplaatst: 16.01.2012 - 22:01
door edraket
MarioC70 schreef:Het is eigenlijk geen vriesstop zoals er in het blok normaal gesproken zitten,die zitten immers in de koelwatergedeelten.
Het is een spoelkanaal waar dat stopje in zit,na het slijpen en lijnboren van het blok,gebruiken ze dit kanaal om het blok te ontdoen van slijpresten en andere vervuiling.
Het is slordig dat er zo,n slecht materiaal is gebruikt voor deze stop!
Had het stopje inderdaad per abuis vriesstop genoemd, maar uiteraard is dat iets anders.
Weet jij ook of deze stop veranderd is na verloop van tijd? Ik wilde deze ook vervangen tijdens de koppelings wissel (had hem ook al besteld), maar hij zat zo goed vast dat ik heb besloten hem te laten zitten.
Geplaatst: 17.01.2012 - 19:09
door dik999
zie mijn topic.
keerring nokkenas lag eruit en de pakking van de turbo op het blok lekt. Lijkt nu verholpen. duimen maar
V70/2.4D/2003 schreef:Plug los of eruit, olieleiding, gat in de carterpan.......op de brug dat ding en kijken, meer kunnen we op dit moment niet.
Wel toevallig trouwens, dik999 had hetzelfde in Dld. Daar loopt een topic over en die weet (nog) niet wat er aan de hand is. Keep us posted.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Geplaatst: 21.01.2012 - 08:56
door mauricenl
Gisteren gebeld met Hoeke, of het zou gaan lukken om voor het weekend nog aan mijn D5 te beginnen. Wordt me verteld dat hij KLAAR is.... Klaar? Ik had benadrukt om me op de hoogte te houden, en expliciet wilde weten wat er nu is gaan lekken. Ook omdat de koppeling drukgroep, vliegwiel en krukaskeering vorig jaar (15.000km terug) vervangen zijn door een andere garage. En als de keering dan weer is gaan lekken..... Een beetje vreemd niet?
Daarbij had ik aaangegeven dat de drukgroep wat mij betreft niet vervangen diende te worden, omdat deze nog maar zo kort in de auto zat, de koppeling niet geslipt heeft en de drukgroep volgens mij niet kapot gaat door een oliebadje.
Ook had ik even een paar foto's willen schieten,.... Maar helaas alles was al gemaakt en klaar. Ik vroeg of ze misschien de keering nog hadden, maar begrijpelijk was die niet snel te vinden. Toen kwamen ze met de koppeling en drukgroep aan,... De drukgroep was nog zgan was niet eens vet! Hoeke heeft ter compensatie de drukgroep gecrediteerd, maar er blijft toch een rekening over van 1.100 Eur.
Maar wat nu echt is gaan lekken blijft dus een raadsel, ben ook benieuwd of ook het spoelstopje is vervangen..... Het staat niet op de rekening en zal dan niet.... Volgens de rekening en de receptionist is de krukaskeering en het bovenste oliestopje (in het motorblok aan de koppelingskant) vervangen. De monteur die de reparatie heeft uitgevoerd was er niet meer, hem valt verder niet te verwijten maar zal maandag eens vragen of hij nog weet 'wat' de lekkage heeft veroorzaakt.
O ja de motorbeschermplaat onder de auto hebben ze erafgelaten, want hij was beschadigd en was doordrengd met olie en volgens hen niet meer schoon te maken. En had verder geen functie,..? Je hebt nu betere motokoeling,.... Yeah right! En geen bescherming meer voor mijn oliekoeler en karter en het straatvuil wat makkelijker het motorruim in kan dringen. Je begint een beetje paranoide te worden, maar de plaat had ik los onder de auto gelegd waarvoor ik nog speciaal heb gebeld... Met het verplaatsen van de auto zou je er anders zo overheen rijden..... Maar goed laat ik maar op zoek gaan naar een vervanger.
Tjonge jonge 2012 is lekker begonnen...
Wordt vervolgt.
Geplaatst: 21.01.2012 - 10:21
door edraket
Een drukgroep moet je nooit opniew gebruiken, dat ze deze vervangen hebben snap ik al te goed. Het laatste wat je wilt is deze straks nogmaals vervangen samen met de koppeling omdat de boel gaat slippen of anders.
Van de beschermplaat snap ik echt niet. Ik zou zeker vragen of ze deze terug willen plaatsen. Van een beetje olie gaat deze niet stuk hoor. En een monteur moet toch een juiste diagnose kunnen stellen, dus om nu gelijk het stopje en de keerring als schuldige aante wijzen..
Geplaatst: 21.01.2012 - 11:17
door Morgenstond
Beetje jammer dat ze je niet op de hoogte houden, zeker met zo'n hoog bedrag.
Geplaatst: 21.01.2012 - 12:44
door Iroll
Oliekeerring kan snel gaan lekken als het punt waar hij afdicht op de krukas is ingesleten. Als de vorige monteur de nwe keerring terugplaatst heeft op het zelfde ingesleten punt op de krukas lekt hij weer snel. De newe keerring moet dan iets minder ver op de krukas geplaatst worden zodat hij op een mooi glad stuk v.d. krukas loopt. Het zou me niet verbazen als dit het geval is geweest bij je 239dkm.
Geplaatst: 21.01.2012 - 12:51
door mauricenl
Ben net terug van de garage en een gesprek gehad met de chef-werkplaats (was er gisteren ook niet)
Het is een oliestop geweest van het motorblok, boven in het koppelingshuis. Deze stop lag eruit, waardoor de olie eruit lekte. Deze rubberen stop is nu vervangen door een metalen stop. Voor de zekerheid hebben wederom de krukaskeering vervangen, voor het geld van de keering wil je geen risico lopen; aldus de werkplaatschef, daar heeft hij gewoon gelijk in.
Wat betreft de bodemplaat gaat hij uitzoeken want vond het verhaal van zijn receptie-collega vreemd.
Het wordt een heel ander gesprek als je iemand spreekt die weet waar die het over heeft. Erg prettig.
Geplaatst: 21.01.2012 - 12:56
door Iroll
Dat klnkt een heel stuk aannemelijker, je hebt dus gewoon zwaar pech gehad. Gelukkig onnodig zorgen gemaakt wat betrouwbaarheid v.d. garage betreft, maar het blijft een hoop geld!
Geplaatst: 04.02.2012 - 17:02
door mauricenl
Mijn V70 gaat weer als de spreekwoordelijke brandweer.
Na de reparatie van de keering, vond ik toch nog olie op de grond. Nu bleek de slang van mijn stuurbekrachtiging te lekken. Kon ik niet zelf maken (geen brug) dus weer naar de dealer. Direct gevraagd om te 'kijken' naar de turbo. Want die gaf een raar slupend geluid bij >3500rpm en had geen power.
De luchttoevoerslang van de turbo was aangetast door de eerdere olielekkage. De monteurs van de volvo dealer wisten niet wat ze zagen. Wanneer je bij ongeveer 3500rpm vol gas gaf, werd de slang helemaal plat gezogen. Vandaar het rare geluid.
Alles weer in orde en we kunnen weer tuffen.
Omdat de dealer in eerste instantie een verkeerde st.bekr. Leiding had ontvangen, duurde de reparatie een dag langer. Het probleem was dat ik (op die extra) dag afspraken staan in Emmen. Garage Hoeke maakte er geen probleem van en gaf me een S60 2.4 benz. (2007) mee.
Het was mijn eerste ervaring in een S60, maar wat een verschil in onderstel! De S60 had minder evaring (slechts 105.000km) dan mijn V70 (bijna 240.000km) maar veerde met veel meer souplesse. Volgens de garage is het ondstel van de S60 compleet anders dan van de V70. In ieder geval een leuke ervaring. Wel was het een bevestiging dat de 2.4 benzine echt nie kan tippen aan de D5 motor.
Denk dat ik maar eens moet gaan rijden met een S60 D5

Geplaatst: 05.02.2012 - 00:08
door wim de jong
Het spijt me wel, maar ik heb toch 40 x liever een V70, dan een S of V60.
juist de V70 beter in vering, luxer en je "cruiser" gevoel is al met al toch hoger!
Maar da's mijn mening.
Geplaatst: 05.02.2012 - 07:29
door Walter
Een S60 2007 is niet hetzelfde als de S/V60 die je aanhaalt Wim. 2007 is het oudere type en dat onderstel komt zeker gedeeltelijk overeen met de V70 van Maurice. Alleen is de wielbasis volgens mij korter.
Maurice, vergeet niet dat jouw auto 135000km meer gereden heeft. De schokbrekers ed hebben iets meer voor de kiezen gehad