Dual Mass Vliegwiel, koppeling en krukaskeering vervangen
- renelle
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 04.11.2008 - 23:14
- Locatie: Harmelen
Het subframe ligt weer klaar voor montage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
- renelle
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 04.11.2008 - 23:14
- Locatie: Harmelen
De onderkant van de auto, nog zonder het subframe.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
- renelle
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 04.11.2008 - 23:14
- Locatie: Harmelen
De stuurstang koppeling aan het stuurhuis is gemerkt voordat we het demonteerden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
- renelle
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 04.11.2008 - 23:14
- Locatie: Harmelen
De master cilinder van de hydraulische koppeling is uitgebouwd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
- renelle
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 04.11.2008 - 23:14
- Locatie: Harmelen
De gedemonteerde master cilinder van de hydraulische koppeling
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
- renelle
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 04.11.2008 - 23:14
- Locatie: Harmelen
Zo... Klaar!


Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Mooi verslag!
En werkt het allemaal zoals het hoort?
Je moet toch wel een beetje van wanten weten, voordat je aan zo'n klus begint. Mooi dat je het zelf hebt kunnen doen. Scheelt toch een hoop centen.
En werkt het allemaal zoals het hoort?
Je moet toch wel een beetje van wanten weten, voordat je aan zo'n klus begint. Mooi dat je het zelf hebt kunnen doen. Scheelt toch een hoop centen.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Respect, grote klasse dat je de klus zelf hebt aangepakt!
(maar ondanks dat ik dol ben op klussen zou ik mijn auto toch naar de dealer brengen, die 1.300 euro extra betalen geeft me dan een hoop rust...) :?
(maar ondanks dat ik dol ben op klussen zou ik mijn auto toch naar de dealer brengen, die 1.300 euro extra betalen geeft me dan een hoop rust...) :?
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- renelle
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 04.11.2008 - 23:14
- Locatie: Harmelen
We zijn nu ruim een week en bijna 1000km verder en het rijdt nog steeds perfect. Koppeling zit nu mooi hoog, gaat lichter dan die van de C30 van mijn vrouw, veel minder trillingen en natuurlijk geen gerammel meer!elianmars schreef:En werkt het allemaal zoals het hoort?
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
- renelle
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 04.11.2008 - 23:14
- Locatie: Harmelen
Zal van de krakende master cilinder van de koppeling misschien nog een apart topic maken met de foto's en wat meer uitleg erbij... Stond namelijk niet erg duidelijk in de instructies die wij tot onze beschikking hadden en kan ik daarin bijhouden of het kraken na deze actie ook echt weg is gebleven...renelle schreef: - We hebben de master cilinder van de koppeling (nu we er relatief makkelijk bij konden) gedemonteerd, uit elkaar gehaald, schoon gemaakt, met speciaal vet voor remcilinders weer gemonteerd. Dit omdat ik last had van een krakend geluid bij intrappen van de koppeling. Tijd zal het leren of het blijvend weg is…
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb je de drukplaat ook opgmeten? Veelal wordt deze schotelvormig waardoor de koppeling gaat slippen.
Kon je het koppeling en kruksasseal montage tool van de dealer lenen? Is wel origineel Volvo als ik het zo zie.
Ik heb zelf de Sachs tool gebruikt voor montage van de koppeling. Het terugstel mechanisme voor de koppeling (de veren op de foto's) ontbreekt daarbij. Inderdaad moet je dan goed opletten of de koppeling we goed terug is gesteld. In mijn optiek de reden dat een koppeling na montage weer gaat slippen.
Lekker klusje hè. Iedereen zou het een keer zelf moeten doen om te begrijpen dat het vervangen 1000 euro kost. Mensen denken vaak, ach alles licht toch los, dus het vliegwiel vervangen kost dan niks. Maar de krukas seal en die dikke vliegwiel bouten op moment en daarna nog met hoekverdraaiiing kost je gewoon minimaal een uur extra.
Er kan echt behoorlijk wat mis gaan tijdens de montage. Ik verbaas me er soms nog over hoeveel het goed gaat bij universele garages.
hadden ze het vliegwiel wel op voorraad. De keer dat ik daar wilde bestellen was deze niet op voorraad, en heb ik het elders vandaan gehaald.
Kon je het koppeling en kruksasseal montage tool van de dealer lenen? Is wel origineel Volvo als ik het zo zie.
Ik heb zelf de Sachs tool gebruikt voor montage van de koppeling. Het terugstel mechanisme voor de koppeling (de veren op de foto's) ontbreekt daarbij. Inderdaad moet je dan goed opletten of de koppeling we goed terug is gesteld. In mijn optiek de reden dat een koppeling na montage weer gaat slippen.
Lekker klusje hè. Iedereen zou het een keer zelf moeten doen om te begrijpen dat het vervangen 1000 euro kost. Mensen denken vaak, ach alles licht toch los, dus het vliegwiel vervangen kost dan niks. Maar de krukas seal en die dikke vliegwiel bouten op moment en daarna nog met hoekverdraaiiing kost je gewoon minimaal een uur extra.
Er kan echt behoorlijk wat mis gaan tijdens de montage. Ik verbaas me er soms nog over hoeveel het goed gaat bij universele garages.
hadden ze het vliegwiel wel op voorraad. De keer dat ik daar wilde bestellen was deze niet op voorraad, en heb ik het elders vandaan gehaald.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Oja, nog een vraag: wat voor vet heb je voor de prise as gebruikt?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Mooie rapportage. Echt top die foto's
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoelang heb je er over gedaan?
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoelang heb je er over gedaan?
- renelle
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 04.11.2008 - 23:14
- Locatie: Harmelen
Even terugkomen op de vragen:
We hebben er met z'n tweeen (met veel gezelligheid en voldoende tijd voor koffie) totaal 3 dagen van 7-8 uur over gedaan. Zie ook het kopje "aanpak" wat we welke dag hebben gedaan. We hebben ook meer gedaan dan oorspronkelijk gepland en het ophalen/wegbrengen van het geleende gereedschap koste ook tijd. Als we harder door hadden gewerkt, had het in 2x8 uur gekund.
Ze hadden het setje in Engeland op voorraad. Ik had het op zich ruim op tijd besteld, maar het was van moment van bestellen met 3 werkdagen in huis.
We hebben de oude spullen niet opgemeten. De koppeling werkte ook nog tot op het laatste moment goed (slipte niet). Maar dat is ook logisch omdat deze zelfstellend is. De plaat was echter wel helemaal versleten, dus hoe lang deze nog gewerkt zou hebben... We zullen het nooit weten...
Ik heb een klein beetje kogelagervet op de prise as gesmeerd, nadat dit door meerdere "kenners" zo is geadviseerd...
Verder koste het vastzetten van alle bouten conform de bijbehorende procedure inderdaad veel tijd.
Het gereedschaf is inderdaad via Volvo geregeld (met grote dankbaarheid). Op zich denken we dat het zonder de het terugstel gereedschap ook wel zou kunnen (dan zal het met een schroevendraaier o.i.d. teruggesteld moeten worden. In Haynes staat het ook zo beschreven. Alleen de compressie tool voor de veer zal naar onze mening altijd nodig zijn.
Het was vooral een uitdagende en leuke klus, waarbij we (ook meegenomen) zo'n 1000-1200 euro hebben kunnen uitsparen (als we onze verlofdagen niet meetellen).
We hebben er met z'n tweeen (met veel gezelligheid en voldoende tijd voor koffie) totaal 3 dagen van 7-8 uur over gedaan. Zie ook het kopje "aanpak" wat we welke dag hebben gedaan. We hebben ook meer gedaan dan oorspronkelijk gepland en het ophalen/wegbrengen van het geleende gereedschap koste ook tijd. Als we harder door hadden gewerkt, had het in 2x8 uur gekund.
Ze hadden het setje in Engeland op voorraad. Ik had het op zich ruim op tijd besteld, maar het was van moment van bestellen met 3 werkdagen in huis.
We hebben de oude spullen niet opgemeten. De koppeling werkte ook nog tot op het laatste moment goed (slipte niet). Maar dat is ook logisch omdat deze zelfstellend is. De plaat was echter wel helemaal versleten, dus hoe lang deze nog gewerkt zou hebben... We zullen het nooit weten...
Ik heb een klein beetje kogelagervet op de prise as gesmeerd, nadat dit door meerdere "kenners" zo is geadviseerd...
Verder koste het vastzetten van alle bouten conform de bijbehorende procedure inderdaad veel tijd.
Het gereedschaf is inderdaad via Volvo geregeld (met grote dankbaarheid). Op zich denken we dat het zonder de het terugstel gereedschap ook wel zou kunnen (dan zal het met een schroevendraaier o.i.d. teruggesteld moeten worden. In Haynes staat het ook zo beschreven. Alleen de compressie tool voor de veer zal naar onze mening altijd nodig zijn.
Het was vooral een uitdagende en leuke klus, waarbij we (ook meegenomen) zo'n 1000-1200 euro hebben kunnen uitsparen (als we onze verlofdagen niet meetellen).
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
Geweldig gedaan dit!!
Mooi kijkje achter de schermen van een toch wel omvangrijk klusje.
Moet binnenkort zelf ook aan de gang met mijn stuurkogels, heb speling en wil dat er uit hebben, krukaskering en koppeling heb ik helaas een jaar geleden al gedaan.
Als je nog meer foto's hebt van het stuurhuis enz. dan hou ik me aanbevolen.
Mooi kijkje achter de schermen van een toch wel omvangrijk klusje.
Moet binnenkort zelf ook aan de gang met mijn stuurkogels, heb speling en wil dat er uit hebben, krukaskering en koppeling heb ik helaas een jaar geleden al gedaan.
Als je nog meer foto's hebt van het stuurhuis enz. dan hou ik me aanbevolen.
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Mooi verslag, respect dat je er aan begonnen bent!
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
- renelle
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 04.11.2008 - 23:14
- Locatie: Harmelen
Het ware twee vlaaien...MarioC70 schreef:Goed gelukt dus.
Met een beetje Volvo gereedschap erbij komt het altijd goed en een paar lekkere moorkoppen!


Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08