Pagina 2 van 2

Geplaatst: 04.02.2012 - 10:31
door lemmer
bart simpson schreef:je kunt hem 4 uur laten branden maar een auto is voorzien van enkel glas en is (t.o.v. bijvoorbeeld een caravan of huis) erg slecht geisoleerd, die warmte ben je dus weer heel snel kwijt
@bart, 4 uur? dan heb ik al een melding te pakken van laag accuniveau, dit terwijl vorig jaar de accu is vervangen bij de delaer. Wellicht moet er een zwaardere accu in.
Bij mij is hij in een half uurtje lekker warm en ijsvrij. Is wel een af fabriek webasto

Geplaatst: 04.02.2012 - 12:11
door Johan s60
Eberspächer aftermarket, vanochtend (-12Cº) 40 laten draaien, alles ontdooid, motor ook al voor een derde warm.

Met inbouw een grotere accu geplaatst (de grootste die er in past), want de standaard accu trok het niet, (wel warm maar niet meer starten)

Lekker hoor :P

Geplaatst: 04.02.2012 - 21:28
door renelle
Bij mij geen gemopper... Bij -5 is de auto na 30 minuten redelijk warm en de ruiten zijn schoon. Niet zo warm dat je direct zonder jas aan in de auto kan, dan moet ie wat langer draaien. Standaard is bij deze aftermarket Webasto 30 minuten, handmatig te verkorten of te verlengen.

Geplaatst: 04.02.2012 - 21:54
door toppertje
Johan s60 schreef:Eberspächer aftermarket, vanochtend (-12Cº) 40 laten draaien, alles ontdooid, motor ook al voor een derde warm.

Met inbouw een grotere accu geplaatst (de grootste die er in past), want de standaard accu trok het niet, (wel warm maar niet meer starten)

Lekker hoor :P
dat is het nadeel van aftermarket.
bij de volvo-standkachel word deze uitgeschakeld bij een lage accuspanning
en/of een te laag brandstofniveau.

Geplaatst: 04.02.2012 - 22:00
door renelle
Doen de meeste aftermarket volgens mij ook (mij webasto in ieder geval wel), maar dan is het bij echt koud weer al te laat om een diesel nog te starten.

Geplaatst: 05.02.2012 - 08:55
door Johan s60
Klopt, ook kan die je tank niet leeg maken, wel kan die lucht aanzuigen, maar eenmaal weer getankt onlucht ie zichzelf

Geplaatst: 05.02.2012 - 12:04
door Berrie
Vrijdagavond rond 23:30u in Lelystad op de temp meter -19!.
koudste plekje in NL gemeten in Lelystad was ik meen -22,5 diezelfde nacht. Standkachel geprogrammeerd. Motor water temp ongeveer voor 75% warm en in de auto lekker behaaglijk warm. Ik schat zo rond de 15 tot 17 graden. Ik kan niet anders dan concluderen dat het super is en werkt.

Maar ehh btw wat is een AEM?

mvrgr,
Berrie

Geplaatst: 05.02.2012 - 13:36
door Johan s60
Een electronica module voor accessoires

Geplaatst: 05.02.2012 - 18:14
door Berrie
Een electronica module voor accessoires
Okidoki.

mvrgr,
Berrie