V40 2001 en Lpi, vragen om problemen?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Ramon&Ramon schreef:klein uurtje werk.
dat is voor het controleren alleen neem ik aan.
hoelang ben je dan ongeveer bezig met stellen?.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

er staat 4 uur voor,voor een 4cylinder..Ruim 4 uur
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ongeveer 450 euro !
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

stevige prijs.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

het complete nokkenasdeksel moet eraf plus de distributieriem moet los,nokkenassen eruit,meten,andere stoters monteren enz.........
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

hoe vaak moet dat kleppen stellen gebeuren?
Volvo for life
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dat weet Bart zelf wel denk ik:)
Het komt bij een viercylinder minder voor dan bij een 5 cyl.
Meestal bij inhouden, slecht starten,het is zaak om het onder controle te houden de klepspeling....
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Ramon&Ramon schreef:er staat 4 uur voor,voor een 4cylinder..Ruim 4 uur
Ramon&Ramon schreef:Ongeveer 450 euro !
Ludo schreef:stevige prijs.
Ramon&Ramon schreef:het complete nokkenasdeksel moet eraf plus de distributieriem moet los,nokkenassen eruit,meten,andere stoters monteren enz.........
maakt niet uit wat en hoeveel er moet gebeuren.
dit is méér dan 110€uro per uur.
welke dealer rekent zo'n hoog tarief?.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

als je er nieuwe gratis klepstoters in zet wel, anders zou het handig zijn die er ook even bij te tellen.
Volvo for life
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

de vraag was stellen van de kleppen.
dan is het tarief enkel voor het werk, toch?.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Daar heb je idd een punt, er zullen alleen niet veel dealers zijn die kleppen gaan stellen, het hoort niet tot de reguliere servicebeurt.
Volvo for life
MarcoF
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 22.03.2006 - 19:39
Locatie: Zuidoost Brabant
Contacteer:

bart simpson schreef:Daar heb je idd een punt, er zullen alleen niet veel dealers zijn die kleppen gaan stellen, het hoort niet tot de reguliere servicebeurt.
Tuurlijk wel...als je maar betaalt toch? Anyway, het STELLEN en VERVANGEN van de kleppen kost wat meer dat begrijp ik...maar het controleren is toch niet zo moeilijk?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Nee, uitsluitend als je expliciet opdracht geeft (en betaald) nergens in de onderhoudsvoorschriften wordt kleppenstellen als regulier onderhoud voorgeschreven, het zal derhalve ook zeker geen routineklus zijn.
Volvo for life
MarcoF
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 22.03.2006 - 19:39
Locatie: Zuidoost Brabant
Contacteer:

bart simpson schreef:Nee, uitsluitend als je expliciet opdracht geeft (en betaald) nergens in de onderhoudsvoorschriften wordt kleppenstellen als regulier onderhoud voorgeschreven, het zal derhalve ook zeker geen routineklus zijn.
Dat zeg ik...als je maar betaalt :) Ik begrijp natuurlijk ook wel dat het niet bij een standaard onderhoudsbeurt hoort, maar heb wel gevraagd of ze het bij de volgende beurt even na willen kijken.
Gebruikersavatar
rgb02871
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 03.04.2006 - 13:14
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Ik rij sinds kort een V40 1.8 Ph.II op LPG. Dit is geen Bi-fuel maar de gasinstallatie is vrijwel direkt ingebouwd. Huidige km-stand is 142.000

Is het ook simpel te achterhalen of de kop ook vervangen is voor een verzwaard exemplaar?
V40 1.8 Europa Sports LPG-G3 '02 (329 Pure Silve)

*** www.parkietenkweker.nl ***
MarcoF
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 22.03.2006 - 19:39
Locatie: Zuidoost Brabant
Contacteer:

rgb02871 schreef:Ik rij sinds kort een V40 1.8 Ph.II op LPG. Dit is geen Bi-fuel maar de gasinstallatie is vrijwel direkt ingebouwd. Huidige km-stand is 142.000

Is het ook simpel te achterhalen of de kop ook vervangen is voor een verzwaard exemplaar?
Het vervangen van de kop is niet een standaard handeling bij een inbouwbedrijf. Als je een factuur hebt moet het bedrag wel opvallen denk ik. Er staat nu 142000 op en de installatie zit er al 140000 in zeg maar? Dan ga ik er vanuit dat zo lang jij geen problemen krijgt, ik ze voorlopig ook nog niet hoef te verwachten :)

Het rijdt in elk geval toppie :)
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Je zou even moeten kijken wie hem heeft ingebouwd. Die van mij is ingebouwd bij Volvo en daar is ook een LPG kop gemonteerd.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
rgb02871
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 03.04.2006 - 13:14
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Volgens de papieren is direkt bij aflevering door/via volvodealer in Hillegom een Vialle LPi installatie ingebouwd/in laten bouwen. Ik ga er van uit dat ze de kop ook wel hebben vervangen (ze zouden in ieder geval van de noodzaak op de hoogte moeten zijn).
V40 1.8 Europa Sports LPG-G3 '02 (329 Pure Silve)

*** www.parkietenkweker.nl ***
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

rgb02871 schreef:Volgens de papieren is direkt bij aflevering door/via volvodealer in Hillegom een Vialle LPi installatie ingebouwd/in laten bouwen. Ik ga er van uit dat ze de kop ook wel hebben vervangen (ze zouden in ieder geval van de noodzaak op de hoogte moeten zijn).
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant waarom de bestaande kop niet eerst de geest laten geven?
Vraag me overigens af of het toen al een bekend gegeven was dat de koppen problemen zouden gaan geven op gas, het zijn volgens mij de RN motoren (Revised eNgines) die het probleem hadden en die kwamen pas voor modeljaar 2000.
Gebruikersavatar
Ruuds60
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 21.03.2006 - 22:35

rgb02871 schreef:Volgens de papieren is direkt bij aflevering door/via volvodealer in Hillegom een Vialle LPi installatie ingebouwd/in laten bouwen. Ik ga er van uit dat ze de kop ook wel hebben vervangen (ze zouden in ieder geval van de noodzaak op de hoogte moeten zijn).
IK zou daar niet op voorhand van uitgaan. Dat brengt nl nogal wat kosten met zich mee. De vorige 'spreker' wijst al op het feit dat de bestaande kop ook best de geest mag geven alvorens een 'verzwaarde' in te bouwen. Vrij simpel economisch principe ligt daaraan ten grondslag. En daarnaast; in het geval van een leasewagen heeft de leasemaatschappij niet de intentie om de wagen erg veel kilometers op naam te hebben. Die worden toch rond de 150k afgestoten...
In mijn geval staat er inmiddels 165k (LPi bij aflevering ingebouwd) op de teller en geen centje pijn. Ga er ook van uit dat dit zo blijft 8)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”