dat is voor het controleren alleen neem ik aan.Ramon&Ramon schreef:klein uurtje werk.
hoelang ben je dan ongeveer bezig met stellen?.
Ramon&Ramon schreef:er staat 4 uur voor,voor een 4cylinder..Ruim 4 uur
Ramon&Ramon schreef:Ongeveer 450 euro !
Ludo schreef:stevige prijs.
maakt niet uit wat en hoeveel er moet gebeuren.Ramon&Ramon schreef:het complete nokkenasdeksel moet eraf plus de distributieriem moet los,nokkenassen eruit,meten,andere stoters monteren enz.........
Tuurlijk wel...als je maar betaalt toch? Anyway, het STELLEN en VERVANGEN van de kleppen kost wat meer dat begrijp ik...maar het controleren is toch niet zo moeilijk?bart simpson schreef:Daar heb je idd een punt, er zullen alleen niet veel dealers zijn die kleppen gaan stellen, het hoort niet tot de reguliere servicebeurt.
Dat zeg ik...als je maar betaaltbart simpson schreef:Nee, uitsluitend als je expliciet opdracht geeft (en betaald) nergens in de onderhoudsvoorschriften wordt kleppenstellen als regulier onderhoud voorgeschreven, het zal derhalve ook zeker geen routineklus zijn.
Het vervangen van de kop is niet een standaard handeling bij een inbouwbedrijf. Als je een factuur hebt moet het bedrag wel opvallen denk ik. Er staat nu 142000 op en de installatie zit er al 140000 in zeg maar? Dan ga ik er vanuit dat zo lang jij geen problemen krijgt, ik ze voorlopig ook nog niet hoef te verwachtenrgb02871 schreef:Ik rij sinds kort een V40 1.8 Ph.II op LPG. Dit is geen Bi-fuel maar de gasinstallatie is vrijwel direkt ingebouwd. Huidige km-stand is 142.000
Is het ook simpel te achterhalen of de kop ook vervangen is voor een verzwaard exemplaar?
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant waarom de bestaande kop niet eerst de geest laten geven?rgb02871 schreef:Volgens de papieren is direkt bij aflevering door/via volvodealer in Hillegom een Vialle LPi installatie ingebouwd/in laten bouwen. Ik ga er van uit dat ze de kop ook wel hebben vervangen (ze zouden in ieder geval van de noodzaak op de hoogte moeten zijn).
IK zou daar niet op voorhand van uitgaan. Dat brengt nl nogal wat kosten met zich mee. De vorige 'spreker' wijst al op het feit dat de bestaande kop ook best de geest mag geven alvorens een 'verzwaarde' in te bouwen. Vrij simpel economisch principe ligt daaraan ten grondslag. En daarnaast; in het geval van een leasewagen heeft de leasemaatschappij niet de intentie om de wagen erg veel kilometers op naam te hebben. Die worden toch rond de 150k afgestoten...rgb02871 schreef:Volgens de papieren is direkt bij aflevering door/via volvodealer in Hillegom een Vialle LPi installatie ingebouwd/in laten bouwen. Ik ga er van uit dat ze de kop ook wel hebben vervangen (ze zouden in ieder geval van de noodzaak op de hoogte moeten zijn).