geluk ?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Bobbl
3rd Gear member

FrankS60 schreef:Nou dat kan ik je wel vertellen, gelukkig is dat bij mij gebeurd toen de auto stil stond (geparkeerd) met de handrem erop. Na mijn 3 pogingen tot wegrijden vermoedde ik eerst een geintje, maar er bleek nergens iets raars te zitten. 1 wiel was echter volledig geblokkeerd, met geen mogelijkheid in beweging te krijgen. Was gelukkig thuis voor de deur, niet met een flinke snelheid.

Bij mij precies hetzelfde, maar dan met men vorige auto (406), alleen jammer dat ik in Italie was, duur geintje bij de dealer.......
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Musicus
4th Gear member

2 dagen terug hoorde ik bij het wegrijden een 'kloenk' geluid links achter. De auto had 2 dagen stil gestaan met af en toe regen. Zou het kunnen dat de remschoenen wat zouden plakken?
Anderhalf jaar terug zijn de remschoenen vervangen, het lijkt mij sterk dat deze nu er alweer af zouden liggen?
Herkent iemand dit?
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
elianmars
5th Gear member

Als de wagen stil heeft gestaan met de hand/parkeerrem aangetrokken, zijn de schoenen blijkbaar even blijven plakken door roest.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gast

Musicus schreef:2 dagen terug hoorde ik bij het wegrijden een 'kloenk' geluid links achter. De auto had 2 dagen stil gestaan met af en toe regen. Zou het kunnen dat de remschoenen wat zouden plakken?
Anderhalf jaar terug zijn de remschoenen vervangen, het lijkt mij sterk dat deze nu er alweer af zouden liggen?
Herkent iemand dit?
Zijn de remblokken die aan de remschijven vastplakken.
Heb ik vaak als ik de auto was (thuis).
Als ik de auto daarna in de garage zet en 1 of 2 dagen later rijd ik weg, hetzelfde geluid. Soms wil de auto niet achteruit. Stukje vooruit rijden en dan komen de blokken weer los.
Bobbl
3rd Gear member

dbosker schreef:
Musicus schreef:2 dagen terug hoorde ik bij het wegrijden een 'kloenk' geluid links achter. De auto had 2 dagen stil gestaan met af en toe regen. Zou het kunnen dat de remschoenen wat zouden plakken?
Herkent iemand dit?
Zijn de remblokken die aan de remschijven vastplakken.
Heb ik vaak als ik de auto was (thuis).
Als ik de auto daarna in de garage zet en 1 of 2 dagen later rijd ik weg, hetzelfde geluid. Soms wil de auto niet achteruit. Stukje vooruit rijden en dan komen de blokken weer los.
Heb ik ook als ik met de auto door de wasstraat ga, en hem daarna thuis voor een dag stil zet, wasstraat is ongeveer 2 km
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
The Real Master
3rd Gear member

Na het wassen altijd je remmen even opwarmen en flink remmen helpt je van dit probleem af, ik heb vorige winter de auto 5 dagen stil laten staan.
Eerste keer dat ik daarna wilde weg rijden wou de auto niet van zijn plek, dacht dat er een hoopje sneeuw lag dus ff extra gas gegven en na een klonk geluid kon ik wegrijden leek wel alsof de auto dus vast zat, hierna ontzettend trillende remmen gehad, schijven voor krom.
Weekend erop de hele remmerij voor en achter vervangen, schijven blokken en remschoenen.
Tijdens het vervangen van de remschoenen bleken deze ook aardig los te zitten vooral de uiteinden zaten helemaal los, klein tikje was voldoende om ze er helemaal af te halen.

Maar als ik de reacties hier allemaal lees is het een bekend probleem en er is geen oplossing voor ?
staaf
2nd Gear member

Bij welke leeftijd of km stand gebeurt dit veelal? Is dit modeljaar gebonden?
Indien hier een lijn kan in getrokken worden is het interessant om deze preventief te gaan vervangen.
edraket
7th Gear member

IS zeker aanb te raden. Vanaf de 850's heeft Volvo hier al last van. Meestal zo na een jaar of 5 dat de problemen beginnen, maar ik zou de boel gewoon eens inspecteren. Vaak merk je het ook dat de handrem soms blijft plakken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
MarioC70
6th Gear member

Begrijp ook niet waarom volvo nog steeds dit systeem uit de jaren 60 monteerd op de auto,s.
Waarom niet het systeem zoals op de S en V 40 modellen,zowel de oude als de nieuwe versie,daar heb je nooit problemen mee.
Remschoenen zijn uit de tijd zo onderhand.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gast

hoe ziet dit S/V40 systeem er uit?
viking-on-steroids
1st Gear member

Ja, waarschijnlijk heb ik dit euvel sinds eergisteren ook. Ik probeerde weg te rijden en dit lukte niet, omdat mijn achterwiel (bestuurderszijde) blokkeerde. Morgen de "boel" maar eens open leggen en kijken wat er aan de hand is (met hulp). Mijn remschijf/ remblok combinatie is het waarschijnlijk niet, want daar zat nog speling op. Ik kan twee aftermarketsetjes vinden op internet, van Scantech en Ferodo. Iemand voorkeur? Weet trouwens iemand waar dit setje voor dient:

http://www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... ts_id=3587

Ik kan in Vadis nou niet terugvinden waar dit nou voor is?
Volvo S60 T5 MY2001 Dark Grey Metallic, Comfort en Mobility pakket, Vol leder (zwart), 17 inch Tethys
The Real Master
3rd Gear member

Die van mij is van 2005 en had toen ongeveer 90dkm gelopen waarbij hij al zijn buerten netjes en op tijd krijgt dit is ongeveer een jaar geleden gebeurd.
MarioC70
6th Gear member

viking-on-steroids schreef:Ja, waarschijnlijk heb ik dit euvel sinds eergisteren ook. Ik probeerde weg te rijden en dit lukte niet, omdat mijn achterwiel (bestuurderszijde) blokkeerde. Morgen de "boel" maar eens open leggen en kijken wat er aan de hand is (met hulp). Mijn remschijf/ remblok combinatie is het waarschijnlijk niet, want daar zat nog speling op. Ik kan twee aftermarketsetjes vinden op internet, van Scantech en Ferodo. Iemand voorkeur? Weet trouwens iemand waar dit setje voor dient:

http://www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... ts_id=3587

Ik kan in Vadis nou niet terugvinden waar dit nou voor is?

Dat is een handremschoenensetje,maar imitatie past vaak slecht of je krijgt de trommels er niet meer op,dan moet je de schoentjes iets uitvijlen eerst.
Gast

diesel01 schreef:Tja hier ook een automaat rijder die nooit een handrem gebruikt behalve in landen waar er stijgingspercentage's zijn..
Ik zal toch de dealer vragen om preventief naar de handremschoen te kijken daarna zal ik de rem gewoon gaan gebruiken.
Ook mij handbak had hier last van.

Ik ben er van overtuigd dat gebruik (wel of niet) hier niets mee te maken heeft.
Het materiaal (verlijming) is van een zeer slechte kwaliteit. Ik ken auto's die minimaal 4 X zo oud zijn en die hier nog geen last van hebben.
Volvo mag zich wel een beetje schamen en dat heb ik het niet over de kosten, maar over de gevaarzetting.

Als de voering los komt, zal het betreffende wiel toch even vast slaan.
Ook kunnen door de "draaiende delen" (want er gaat iets kapot) remslangen beschadigd worden.
Ook daar zijn de bewijzen van. Tja, dan wordt het toch wel vervelend, want dan hebben we het wel over je remmen.
Gast

ik bedoel maar ... vandaar ook de titel van mijn topic.
Ontzettend veel mazzel dat ik dit ontdekte zonder dat er schade was.
Moet er niet aan denken wat er gebeurt als ik de S60 nog even op zijn top had gedraaid (250), want dat gebeurt hier in Duitsland af en toe een keer.
Oceanracer
Geartronic member

Ik vraag mij af of Volvo nog altijd dezelfde remvoeringen/lijmkwaliteit gebruikt, want ik heb hier nog niet gelezen dat bij een forumlid na vervanging de remvoeringen wederom hebben losgelaten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Ik denk (hoop) dat ze van betere kwaliteit zijn.
De tijd zal het leren.
Oceanracer
Geartronic member

Wishful thinking wellicht, maar zo denk ik er ook over. :D
Ik heb die van mij begin 2007 al laten vervangen. Er is vorig jaar nog een nieuwe handremkabel op gezet en ik toen zaten de voeringen nog goed vast.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Oceanracer schreef:Ik vraag mij af of Volvo nog altijd dezelfde remvoeringen/lijmkwaliteit gebruikt, want ik heb hier nog niet gelezen dat bij een forumlid na vervanging de remvoeringen wederom hebben losgelaten.
Mogelijk dat de meeste forummers (in al hun welvaart :wink: ) na het vervangen van de remvoeringen hun geliefde voiture hebben ingeruild voor een jonger exemplaar :?:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Oceanracer
Geartronic member

Er zijn er inderdaad niet erg veel die, net als ik, inmiddels al 7 (zeven!) jaar in hun vertrouwde V70 rondtoeren...
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”