"knakje" in voorwielophanging.
- Iroll
- 6th Gear member
Spoorstang aan weerskanten van de binnenste kogel pakken en wrikkend bewegen alle kanten op. Maar je zegt dat de hele stuurinrichting speling heeft? Dan zou het stuurhuis zelf de oorzaak kunnen zijn of de kruiskoppeling van de stuurstang. Voel je het in het stuur als je dat heen en weer beweegt bij stilstand voordat de wielen gaan sturen zeg maar? Fuseekogels zijn ok, maw geen speling op het wiel als je het boven en onder vastpakt?
-
- 3rd Gear member
Dank maar weer voor al je commentaar IRoll.
Vanmiddag heb ik nog eens gekeken naar de speling, en deze is wel erg miniem. Als je echt wrikt voel je wel iets speling (horizontaal aan de wielen), maar het is weinig.
Ik heb zoals je zegt aan de binnenste kogels gewrikt, maar wel met de rubberhoes er nog omheen. Ik kon links geen speling voelen. Rechts dubieus, ik voel sowieso niets klikken, maar weet niet zeker of het geheel nu iets meegeeft of niet. Stilstaand voel ik speling in het stuur.
De fuseekogels hebben geen speling.
ik begin me onderhand af te vragen of het licht knakkend geluid wel uit de voorwielophanging komt. Misschien een rammelende deurvanger...?
Vanmiddag heb ik nog eens gekeken naar de speling, en deze is wel erg miniem. Als je echt wrikt voel je wel iets speling (horizontaal aan de wielen), maar het is weinig.
Ik heb zoals je zegt aan de binnenste kogels gewrikt, maar wel met de rubberhoes er nog omheen. Ik kon links geen speling voelen. Rechts dubieus, ik voel sowieso niets klikken, maar weet niet zeker of het geheel nu iets meegeeft of niet. Stilstaand voel ik speling in het stuur.
De fuseekogels hebben geen speling.
ik begin me onderhand af te vragen of het licht knakkend geluid wel uit de voorwielophanging komt. Misschien een rammelende deurvanger...?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 3rd Gear member
vandaag weer gereden: het licht knakkend geluid is bij optrekken, maar ook bij het over drempels rijden. Krijg nu toch de indruk dat het uit de linker veerpoot komt.
Het sturen gaat prima nu overigens. spoort goed neutraal, en een bocht uit rijdend wil het stuur weer naar het midden toe.
Het sturen gaat prima nu overigens. spoort goed neutraal, en een bocht uit rijdend wil het stuur weer naar het midden toe.
460 1.8 b18u donkergroen metallic