Pagina 2 van 3
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:44
door side440
Iroll schreef:Is idd beter zo, dank voor het afsplitsen!
naja in de 3 blijft hij goed door trekken maar dan zet je um door naar de 4 en dan is het niks meer
je mag wel een half uur w8en tot hij de 190 haalt dan
Ja, dat motortje is niet bepaalt een bruut. Heeft wel zijn onderhouid gehad? Luchtfilter bijv. netjes schoon?
uhmzz jah ik heb um gekocht in julie 2011 gekocht met nieuwe apk en hij had in december 2010 zen laatste grote buert gehad
hij was ook netjes volgens de boekjes bij de volvo dealer onderhouden
alle stempeltjes stonden er op toen ik um kocht hij een km stand van 166.000 nou heeft hij in december 2011 weer een grote buer gehad maar dan niet bij de volvo garage want dat was nogal duur
maar hij was volens het boekje al wel 5.000 km over zen grote beurt tyd heen ma ik ging er van uit dat als je um om het jaar een buert laat doen dat dat ook wel goed zou zijn
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:45
door side440
nu staat de teller op 191.000
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:46
door side440
ik was um ook elke week dus schoon is hij wel al1 ben er gister mee door het bos wezen crossen dus nu is hij op het moment een beetje smerig
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:49
door EVV
Iroll schreef:
Nee. Mis. De electronica in de 480 wijkt op cruciale punten af van de 440 en 460. Sorry maar het is niet anders.
Het motor management van 440/460 en 480 is hetzelfde. Dezelfde motoren met hetzelfde vermogen. De electronica wijkt wel erg af, maar dat was de CEM die allerlei luxe gadgets op de 480 mogelijk maakte. Die zit niet in de 440/460.
Precies, en dat was voor de topic starter van belang.
Geplaatst: 12.03.2012 - 12:53
door side440
jah ik heb weer een vraag

ik stond laatst ff te kijken bij een volvo 960 grote ma ook wel mooie auto

maar nou las ik dat de 960 ook een nederlands geproduceerde auto is
nou hebben wij tog niet zoals als onder de 400 serie een franse moter in de 960 liggen tog ?
want als dat wel zo is dan wil ik geen 960 meer dan blijf ik wle zoeken naar een 850 ook al wil ik ook niet mijn 440 kwijt xD
Geplaatst: 12.03.2012 - 13:08
door Walter
bedoel je een 460 of een 960? Die eerste is wel in NL gebouwd en technisch haast identiek aan de 440. Een 960 heeft niets nada noppes niks met de 400-serie van doen. die auto's zijn gebouwd in Goteborg en misschien ook in Gent. Beschikken over een Volvo alu in lijn 6 cilinder waar later de vijfcilinder van de 850 van afgeleid is.
Geplaatst: 12.03.2012 - 13:17
door side440
http://verkopers.marktplaats.nl/9628022
kijk der staat in die advertentie dat het een nederlands geleverde auto is
dan bedoelen die mensen tog dat hij bij nedcar is gemaakt ?
of begrijp ik dat verkeerd ?
maja ik ben dus allang blij dat daar geen renault in ligt
Geplaatst: 12.03.2012 - 13:19
door V480-S60
Nee, dat is verhullend taalgebruik.
Nederlands geleverd betekent gewoon dat het GEEN import is.
Dus een origineel nederlands kenteken heeft vanaf de 1e eigenaar.
Overigens, wat is er mis met de renault motoren?
Geplaatst: 12.03.2012 - 14:08
door side440
nou ik weet hoeveel jij onder jou moterkap kijk maar ik vind bij mijn 440 dat daar wel een wat sterker blok in past aangtezien de ruimte die er om heen zit
dan heeft dat natuurlijk ook wel voordelen maar het was gewoon teluerstellend dat ik na het kopen van de 440 er pas 8er kwam dat het een motor van renault is en niet een volvo motor
als ik dan ook op de sloop kijk bij blokken van een oude 940 ofzo dan zou ik tog egt zeggen dat die cillinderwand wel een stuk dikker is dan wat ik nu heb
en ik verw8 ook niet dat dit blok zoveel km kan maken
dan ligt dat netuurlijk ook aan hoe je het onderhoud
ik heb er gewoon minder vertrouwen in
ik heb altyd gezegt ik wil geen franse auto hebben niet al1 omdat ik de meeste nogal lelijk vind maar het zijn gewoon niet mijn auto's
en wat koop ik een nederlands geproduceerde auto met een franse motor xD
dus diep van binnen rijd ik nog steeds het gene wat ik niet had zou willen rijden xD
verder moet ik wel zegge dat ik wel super trots ben op me 440
het is dan wle de langzaamste en goedkoopste auto die ik heb gehad
maar nu ik deze een tydje heb is het voor mij geestelijk de duurste auto
hij rijd egt heerlijk bij het vlink optrekken hoor ik de motor wel werken (wat ik belangrijk vind) inhalen op de snelweg is dan wel weer poppenstront
en hij is boscross geschikt want hij wil nog niet kapot

al is dat dan ook niet de bedoeling maar hij heeft een paar klappen gehad waarvan ik ged8 zou hebben dit is foute shit
en ik doe um ook niet eerder weg tot ik um helemaal af gereden heb
al1 begint mijn linker wielkast behoorlijk te roesten
en ik heb het idee dat de dorpels ok niet zo best meer zijn

wel jammer want verder als je er onder kijkt is hij nog super goed
remedingen zien er nog 100% uit geen olie onder de carterpan
al1 bij de kleppendeksel sweet hij wat olie
maare ik zie dat dit verhaal weer veelste lang word dus ik zal verder stoppen met mijn gelul ove rme 440 enzo
Geplaatst: 12.03.2012 - 14:21
door V480-S60
Ach ik heb jaren, jaren en nog eens jaren met een in Nederland geproduceerde auto gereden met een frans blok.
Dat begon al toen mijn vader zijn eerste Daf 33 kocht. Wat zat daarin? juist een renault motor. Daarna de Daf 55 Juist een renault motor. Daarna verschillende 343/340 ers. Ook allemaal met een renault motor.
Toen zelf twee keer een 440 en daarna een V40 diesel. En ook een renault motor.
Die blokken hebben allemaal, zonder uitzondering!!! meer dan 300.000 km gelopen. Sommige nog meer. Toen was de carrosserie op. Dus iets tegen de renault blokken snap ik dus niet.
Ohw ja, in mijn huidige geliefde 480 2.0 liter zit ook nog een renault blok. Geen centje pijn met het blok.
Geplaatst: 12.03.2012 - 14:29
door side440
nee maar ik wil gewoon een egte volvo met een egte volvo motor
ik wil 100% zweeds
het gaat me niet omdat het van renault is
of naja wel een beetje eigenlijks

kwa franse auto's heb ik slechte kwaliteits ervaringen
al waren de motertjes wel altyd nog goed
Geplaatst: 12.03.2012 - 14:41
door V480-S60
Wil jij 100% zweeds? Dan kan je geen 850 kopen. Die is namelijk in Gent (Belgiƫ) gebouwd.
Als je geluk hebt dan is een 960 overigens wel in Zweden gebouwd.
Ohw ja, en elke VOLVO is een echte VOLVO. Het maakt niet uit waar de auto gebouwd is. Hou dat even in de gaten!
Geplaatst: 13.03.2012 - 11:03
door side440
en tog heb ik liever een andere motor dan renault
850 heeft tog gewoon een volvo motor of ook weer uitbesteed ?
Geplaatst: 13.03.2012 - 11:11
door Walter
dat is inderdaad een Volvo motor, behalve de diesel die is van VAG. En klein vraagje: wil je toch schrijven met ch? Heb moeite je berichten te lezen.
Geplaatst: 13.03.2012 - 12:19
door side440
ch ??? sorry ik snap niet wat je daar mee bedoelt ?
Geplaatst: 13.03.2012 - 12:21
door Blade
ipv egte ECHTE.
Geplaatst: 13.03.2012 - 12:22
door side440
ohw zo haha ik zla er proberen aan te denken xD
me spelling is ook egt niet zo goed nee

Geplaatst: 13.03.2012 - 12:22
door Iroll
Gebruik de spellings controle wordt ermee bedoelt zal maar zeggen. Dat leest een stuk prettiger voor iedereen.
Geplaatst: 13.03.2012 - 12:26
door side440
hoe doe ik doe spellings controle ?
Geplaatst: 12.04.2012 - 14:31
door side440
het einde van mijn 440 komt in zicht

niet dat ik er blij mee ben om hem weg te doen maar ik denk dat het verstandig is aangezien de wielkast behoorlijk begint door te roesten en jah het blokje heeft nu 195.000 gedraait
vind het wel zonde om um weg te doen eigenlijks maar misschien in de toekomst komt er weer een 440 want ik blijf het wel een geweldige auto vinden
de bedoeling is om mijn 440 in te ruilen voor een 850 die nog maar net 150.000 heeft gedraait maar dat is ff afw8chten
heb net al fotos gemaakt van me 440 en opgestuurd naar de eigenaar van de 850 en ik hoop hierbij dat hij tevreden is
want na bekijken van de foto's doet het tog wel egt pijn om um weg te doen