Pagina 2 van 3
Geplaatst: 28.03.2012 - 19:44
door Gast
Ben schreef:Als je die op NL kenteken zet moet je toch weer aan vadertje staat betalen.
Ze staan nog op NL kenteken.

Geplaatst: 28.03.2012 - 19:46
door bart simpson
AlexV70 schreef:Ben schreef:Als je die op NL kenteken zet moet je toch weer aan vadertje staat betalen.
Ze staan nog op NL kenteken.

Dat kan, maar de prijs in Duitsland is toch ex de BPM, dit moet terug worden gevraagd door de buitenlandse koper
Geplaatst: 28.03.2012 - 22:04
door Discovery
AlexV70 schreef:Paul schreef:Maar een 1.6D is toch een diesel?
Alex had het over een benzine motor.
Foutje van mij?
Benzine versie alleen 1.8 en 2.4?
Benzinemotoren zijn:
1.6 100 pk
1.8 125 pk
2.0 145 pk
2.4i 170 pk
T5 220/230 pk
De 1e 3 motoren hebben weinig koppel onderin, dus daarmee moet je echt toeren maken wil je een beetje vlot vooruit komen.
Geplaatst: 28.03.2012 - 22:05
door Oceanracer
Gewoon lekker zo'n ouderwetse 5pitter nemen en niet zo'n Fordkloonblokje...
Geplaatst: 28.03.2012 - 23:20
door Gast
bart simpson schreef:AlexV70 schreef:Ben schreef:Als je die op NL kenteken zet moet je toch weer aan vadertje staat betalen.
Ze staan nog op NL kenteken.

Dat kan, maar de prijs in Duitsland is toch ex de BPM, dit moet terug worden gevraagd door de buitenlandse koper
Dat staat er niet bij. De BTW wordt namelijk wel verwoord.
De genoemde bruto prijs is voor Duitse markt weer niet zo interessant, mede ook omdat de km-standen dan in verhouding te hoog zijn.
Geplaatst: 29.03.2012 - 16:34
door Brambo67
Heb je geen onderneming? Zo ja kun je gebruik maken van die mooie regeling van die D2 Edition R uitvoering... (ga ik misschien ook wel doen)
Geplaatst: 29.03.2012 - 16:42
door Hans oet Twent
Alex,
Lekker 2x Klassiek gaan rijden. Cabrio voor in het voorjaar t/m de herfst. En dan nog een 500 euro barrel voor de winter en die ieder jaar gaan verversen. Of als echte di hard gewoon met je klassieker het hele jaar door rijden.
Ach en sleutelen is gewoon leuk en wat ik zo in kan schatten heb ie d'r ook nog wel een beetje verstaand van.....
Geplaatst: 29.03.2012 - 16:51
door V70/2.4D/2003
.....ja, want vaak bin ie te bange

Geplaatst: 29.03.2012 - 16:55
door Hans oet Twent
V70/2.4D/2003 schreef:.....ja, want vaak bin ie te bange

Ha ha ha ja klopt goeie baidewee.....

Geplaatst: 29.03.2012 - 18:56
door Gast
V70/2.4D/2003 schreef:.....ja, want vaak bin ie te bange

Ikke?
De MX5 heb ik wel oren naar. Maar ik bekijk het ook nog vanuit een ander standpunt.
Mijn zoon heeft straks (± 1/2 jaar) een rijbewijs en eigenlijk wil hem dan wel een beetje in een normale auto zijn eerste ervaringen op rij gebied op laten doen.
Nu vind ik veiligheid al belangrijk maar als hij 18 is mag alleen de weg op en dan vind ik veiligheid toch wel veel belangrijker.
Of klink ik nu teveel de bezorgde vader?

Geplaatst: 29.03.2012 - 19:21
door bart simpson
AlexV70 schreef:bart simpson schreef:AlexV70 schreef:Ze staan nog op NL kenteken.

Dat kan, maar de prijs in Duitsland is toch ex de BPM, dit moet terug worden gevraagd door de buitenlandse koper
Dat staat er niet bij. De BTW wordt namelijk wel verwoord.
De genoemde bruto prijs is voor Duitse markt weer niet zo interessant, mede ook omdat de km-standen dan in verhouding te hoog zijn.
ik plaats ook auto's op een platform waar ik door kan plaatsen op buitenlandse sites, daarbij zijn alleen auto's van na 10/2006 interessant daar daarvan de BPM terugvorderbaar is voor kopende buitenlandse partijen, BTW moet je in Duitsland ook betalen.
Geplaatst: 29.03.2012 - 21:09
door Rob2
Als je met die 2e auto niet elke dag hoeft te rijden is een cabrio vele malen
leuker dan een dichte. De wind wapperend door je haar, en de zon op je bol.
Maar voor elke dag vind ik het niks zo'n laag 'ding'.
Wij hebben al jaren een Barchetta, gebruiken die als 2e en mooi weer auto.
Hij is 14 jaar oud en heeft al 63.000 km. gelopen, ik weet niet of dat aan
het weer ligt......., oh ja als boodschappenauto is ie ook niet echt handig.
Een keus tussen ratio en emotie dus......
Geplaatst: 29.03.2012 - 21:15
door v40diesel
Discovery schreef:Kan je niet beter een diesel overwegen:
De totale kosten per jaar bij 10000 KM
Benzine 1:13
Diesel 1:18
Brandstofkosten
€ 1423
€ 839
Wegenbelasting
€ 145
€ 328
Totale kosten
€ 1568
€ 1167
Prijs per km
€ 0.16
€ 0.12
Een dieselauto is € 401,- goedkoper
Een dieselauto kan uit vanaf: 3133 KM
Je rekent met verkeerde bedragen voor de wegenbelasting. volgens mij heb je de kwartaalbedragen genomen ipv de jaarbedragen.
Geplaatst: 29.03.2012 - 21:17
door bart simpson
klopt idd, mrb voor een benzine is over de duim € 600,-- p/jr tegen € 1.320,--voor een diesel
Geplaatst: 30.03.2012 - 20:27
door Oceanracer
Waarom geen C70 (van het oude model) ipv zo'n onooglijk lelijke Japanner?
Geplaatst: 30.03.2012 - 20:32
door V70/2.4D/2003
http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehan ... at/1916581
Maak je wel de blits mee AlexV70. Of noemen ze dat nu die midlifedinges?
Geplaatst: 30.03.2012 - 20:35
door Oceanracer
Nieuw kenteken en nieuwe tellers. Mooi laten staan dus! Maar qua kleurstelling wel wat ik ook voor ogen heb. Bovendien veilig en zeer comfortabel.
Zoiets?
Geplaatst: 30.03.2012 - 21:09
door tricky
MX5 is leuk, maar toch geen auto voor echt dagelijks gebruik. In de winter, net 18 jaar, achterwielaandrijver... mmm, misschien niet een heel goed idee.
Wel een leuk idee... idd, ratio vs emotie dus...
Het mooie van de kleiner gemoteriseerde C30's is dat bijv. ook de sport er lekker dik uit ziet. Gewoon goed zoeken naar 1 met leer en high performance audio of premium audio... Wel even testrijden of je met het motorkarakter kan leven. Het rijdt toch anders als een diesel of een 5 pitter...
Geplaatst: 30.03.2012 - 22:52
door Gast
Oceanracer schreef:Waarom geen C70 (van het oude model) ipv zo'n onooglijk lelijke Japanner?
Weet je wat zo'n ding weegt?

Geplaatst: 30.03.2012 - 22:54
door Gast
Invoeren kan ik zelf wel, houd ik die centen in ieder geval in de broek.
V70/2.4D/2003 schreef:Maak je wel de blits mee AlexV70. Of noemen ze dat nu die midlifedinges?
Heb je mijn 100NX nog niet gezien. Echt top als die dakjes er uit gaan.
