Als 2e auto een C30?

De opvolger van P1800 en 480
Gast

Ik overweeg als 2e auto een C30 (± bj 2007) te kopen (misschien een Mazda MX5)
Ik loop al een tijdje mee op dit forum en over een S60/V70 weet ik bijna alles wel, maar specifieke kennis van een C30 kom ik te kort.
Dus enige hulp wordt wel op prijs gesteld. :wink:

Waar moet ik op letten? Wanneer (MY) zijn er veranderingen geweest en welke? Hoe zie ik dat?
1,6 of 1.8 motor of anders en waarom?
Motorische bijzonderheden, zoals distributieriem (wanneer)? enz...

Alle tips zijn welkom!!
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

MY08 is eigenlijk een hele snelle facelift geweest die de binnenkant heeft geupdated. Vervolgens werd het ook mogelijk een ipod adapter etc aan te sluiten.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Carlsson 900

En ik dacht ook V O L V O op z'n achterwerk.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nope, dat is dan weer MY09
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Kan je niet beter een diesel overwegen:

De totale kosten per jaar bij 10000 KM

Benzine 1:13
Diesel 1:18

Brandstofkosten
€ 1423
€ 839

Wegenbelasting
€ 145
€ 328

Totale kosten
€ 1568
€ 1167

Prijs per km
€ 0.16
€ 0.12

Een dieselauto is € 401,- goedkoper

Een dieselauto kan uit vanaf: 3133 KM
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Discovery, die mag je even uitleggen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Moet je hem alleen nog even aanschaffen. Heb je daar ook rekening mee gehouden?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Verschil in aanschafprijs 2e hands C30 1.6/1.8 vs 1.6d/2.0d is verwaarloosbaar klein.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Als de diesels meer op de klok hebben (bij een vergelijkbare aanschafprijs) krijg je ook weer hogere onderhoudskosten. Leuk rekensommetje, maar is niet realistisch.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Discovery schreef:Een dieselauto kan uit vanaf: 3133 KM
Kan zijn, maar met mijn 2e auto maak ik nu al niet veel meer km's als 4000 km p/j.
Dus het wordt een benzine!
Gast

Er zouden problemen zijn bij 1.6 of 1.8 motor m.b.t. inhouden en/of stoterig gedrag. Juist?
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nee en als die problemen er waren is die eigenaar echt wel terug gegaan naar de dealer. Een 1.8 Had nog wel eens een fluitje als je 120km/u reed, hier is een modificatie voor geweest.
Verder zou ik er eentje zoeken met High Performance Audio. Ga je hem volledig verzekeren of WA?
De catalogus prijs van bijvoorbeeld een 1.8 Sport is vele male lager dan een Momentum ofiets. Dus hou daar ook nog even rekening mee.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Xanthine
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 13.08.2011 - 16:45

Ik heb een 1.6d van 2011, en heb idd problemen met trage acceleratie/stotteren. Als ik de auto dan stil leg en opnieuw start is het opgelost. Bij de dealer vinden ze geen probleem, dusja.
2017 Volvo V40 D2 [ Daily ]
2007 Volvo C30 T5 [ #Racecar ]
2016 Honda Grom [ Poging tot motor ]
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Maar een 1.6D is toch een diesel?
Alex had het over een benzine motor.

Heb jij een D2 en alle software updates gehad?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik loop weleens te raaskallen met mijn vader om op zoek te gaan naar een leuke fun auto, potentieeltjes zijn een MX5, Z3, Porsche Boxter.
Ik zou eens gaan kijken naar die MX5 kapje eraf haar in de wind lekker de midlife crissis uithangen... :mrgreen:
Gast

Paul schreef:Nee en als die problemen er waren is die eigenaar echt wel terug gegaan naar de dealer. Een 1.8 Had nog wel eens een fluitje als je 120km/u reed, hier is een modificatie voor geweest.
Verder zou ik er eentje zoeken met High Performance Audio. Ga je hem volledig verzekeren of WA?
De catalogus prijs van bijvoorbeeld een 1.8 Sport is vele male lager dan een Momentum ofiets. Dus hou daar ook nog even rekening mee.
All risk verzekeren, ik heb 75% no-claim en dan wordt het gat dus wel heel erg klein. 1.8 sport is dus een goede tip.
Eigenlijk wil ook 1 met leren bekleding, want ik vind die rode en blauwe bekleding niet echt top.
Maar zal ik wel weer een duurdere versie vallen.
Gast

Paul schreef:Maar een 1.6D is toch een diesel?
Alex had het over een benzine motor.
Foutje van mij?
Benzine versie alleen 1.8 en 2.4?
Gast

diesel01 schreef:Ik zou eens gaan kijken naar die MX5 kapje eraf haar in de wind lekker de midlife crissis uithangen... :mrgreen:
Maarja dan wordt het een 2005 MX5 tov een 2007 C30. :?
Gast

Iets "vreemds" ontdekt.
Ik keek op www.mobile.de en ik zag dat daar door NL handelaren (ook Volvo-dealer) NL C30's worden aangeboden voor ± € 2000,- minder dan dat de dezelfde auto op hun NL site worden aangeboden.

Dat zou betekenen dat ik voor minder dan € 6000,- een leuke C30 kan kopen. Ik gok dat het dan meeneemprijzen zijn, maar toch!!
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40990
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Als je die op NL kenteken zet moet je toch weer aan vadertje staat betalen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “C30”