Verders geen lekkages, maar wel veel onderdruk (had de pakking v/d vuldop al eens vervangen, want hij drukte het zelfs daar uit).
Je hebt geen onderdruk, maar overdruk!
Leg de dop eens los op de opening.....ligt hij rustig, zoals het hoort....prima.
Hobbelt die een beetje, heb je overdruk, een carterventilatie probleem
Wordt hij er vast op gezogen, heb je onderdruk, ook niet goed.
Vliegt je dop hoog de lucht in, en komt naast je auto......verkopen die auto!
Als je een cartervent probleen hebt, is slecht voor diverse keerringen (mn die aan de koppelingskant)
Maar mi is dat normaal gesproken geen probleem van aanslaan, dat is wat anders.
olie hoort niet in je luchtinlaat.......cartervent is een probleem.
Ik zou als eerste gaan kijken naar simpele en goedkope dingen:
- benzinefilter, bougies, (is er niet wat olie in je bougiegat gelopen, zodat er sluiting is tussen plus bougie en massa?) porselein bougies heel?
- misschien is een van de twee bobines aanstuurunits niet helemaal lekker (stekker- of los draad contact?) Deze zitten links en rechts naast/onder de uitlaat spruitstuk. Elk unit stuurt 3 bobines aan.
- verder heb ik ook door dat ze een schoon en fris luchtfilter wel prettig vinden, speciaal als je op LPG rijdt.
- is je koelvloeistof nog schoon, hier geen abnormale hoge druk en/of harde koelwaterslangen, en/of koelvloeistof in de motorolie (dus koppakking heel?)
Verder is het al gezegd, je auto is voorzien van een diagnostic stekker doosje (tegen je linkervoorpoot aan in de motorruimte). De linmk is ook al gegeven hoe je dat kunt gebruiken, en uitlezen......geeft meestal een goede indicatie in welke richting je het zoeken moet.