Is dit normaal bij een Volvo-dealer?
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Klopt, vaak wordt de opmerking dat er kapers op de kust zijn vaak gezien als 'leugentje' om de druk op te voeren
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- BlackSapphire
- 6th Gear member
Dat starter van dit topic nog een paar nachtjes wilde slapen over de offerte kan ik me ook voorstellen. 't Gaat toch wel om fiks bedrag, en sommigen hebben het nodig om daar even goed over na te denken. Daarbij moet je het risico dan maar incalculeren dat een ander er met de buit vandoor kan gaan. En wat Ben zegt: niet getreurd, aanbod van XC's is er genoeg.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Klopt, maar als de verkoper aangeeft dat er meerdere kopers zijn, dan weet je dit, en schat je in hoe serieus dit is. Dan ga je het onderhandelingsproces in. Als de prijs je niet aanstaat, haak je alsnog af. Als je had ingeschat dat het met die "belangstelling" wel eens niet zo'n vaart zou kunnen lopen, en de auto blijkt al verkocht te zijn, jammer dan.diesel01 schreef:Tja, de één groeit na zijn kindertijd over de teleurstellingen als deze heen, de ander blijft er in hangen.Ben schreef:Ach, we hebben weer even iets om over te babbelen
Ik ga met bart mee.
Als mij tijdens een verkoopproces wordt verteld "ik zou maar snel beslissen want er zijn meer kopers" heeft dat op mij een averechtse uitwerking.
Doorgaans ben ik ook niet van het twijfelen, huiswerk heb ik thuis gedaan, auto's koop ik op de dag dat ik ga kijken tenminste als het hele plaatje klopt.
Anders wat wordt het als je al wat vooronderzoek hebt verricht en er achter bent gekomen dat het aanbod voor een specifieke auto gering is, je treft een mooi exemplaar aan voor een goede prijs. Dan is het een kwestie van toehappen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
TS zal niet serieus genoeg geleken hebben
Volvo for life
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
jullie gaan er ook steeds vanuit dat er maar 1 verkoper is. Vaak zijn het er meerdere en die weten echt niet voor 100% van elkaar wat de status per auto is. Snap dat TS teleurgesteld maar de meeste autobedrijven zijn wel teruggekomen van alle reserveringen nadat een paar toegezegde orders afketsen en je alsnog met de auto zit omdat je andere klanten gezegd hebt dat de auto verkocht is.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
- Jers3n
- 5th Gear member
In principe is er natuurlijk ook maar 1 verkoper, nl het bedrijf. Dat er meer verkoopmedewerkers zijn zou niet uit moeten maken, je mag er toch wel vanuit gaan dat er binnen één bedrijf met elkaar gecommuniceerd word? Dus dat de ene verkoper aan de andere vraagt of de betreffende auto niet aan een ander verkocht is of gereserveerd is? In het geval van de TS is er overigens niks gekocht of gereserveerd, dus klopt de opmerking van BS hier gewoon, niet serieus genoeg.
Een order, als in een getekende bestelling/koopovereenkomst? Die annuleren zal normaliter niet zonder vergoeding gaan tenzij het te leveren goed niet voldoet aan de afgesproken voorwaarden of eigenschappen.
Dit zijn twee verschillende situaties in 1 zin. Een gereserveerde auto is nog niet verkocht, een serieuze tweede geïnteresseerde zal, naar ik aan neem, zijn gegevens achterlaten met de mededeling contact op te nemen indien de reservering vervalt? Daarnaast ben ik nog geen verkoper tegengekomen die meldt op basis van een reservering dat een auto definitief verkocht is, daarvoor moet er toch echt iets vast liggen. Ik zou juist denken dat in de huidige economische situatie de dienstverlening of service juist beter geworden is, elke geïnteresseerde is een potentiële koper en dus reserveren kan bij voldoende gefundeerde belangstelling (onder voorwaarden) altijd. Maar goed dat kan ik mis hebben.....de meeste autobedrijven zijn wel teruggekomen van alle reserveringen nadat een paar toegezegde orders afketsen en je alsnog met de auto zit omdat je andere klanten gezegd hebt dat de auto verkocht is.
Een order, als in een getekende bestelling/koopovereenkomst? Die annuleren zal normaliter niet zonder vergoeding gaan tenzij het te leveren goed niet voldoet aan de afgesproken voorwaarden of eigenschappen.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
TS is oorverdovend stil.....
Ik reserveer in principe niets, iemand neemt daarbij vrijblijvende "rechten" en wil het commitment zolang mogeljk voor zich uitschuiven.
Ik reserveer in principe niets, iemand neemt daarbij vrijblijvende "rechten" en wil het commitment zolang mogeljk voor zich uitschuiven.
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
TS is sinds hij z'n bericht geplaatst heeft niet meer online geweest.
We nemen nog even en afwachtende houding aan....
We nemen nog even en afwachtende houding aan....
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Je kunt bv een reservering doen als je er financieel uit bent maar de koper pas later kan komen kijken/rijden. Heb net een S80 afgeleverd uit die categorie. Maar als er een offerte is uitgebracht, al dan niet mondeling, wordt er niets gereserveerd. En communicatie is leuk maar je bespreekt met een man of 3-4 echt niet elk gesprek dat je hebt gehad. Zeker niet op een drukke dag. En dan heb je te maken met vrije dagen van collega's, zoals TS ook al aangaf. Als er dan niets in het systeem te vinden is en er komt een liefhebber voor die bepaalde auto dan is de keuze snel gemaakt. 'Die binne benne benne binne'. Dat gaat overal zo.Jers3n schreef:In principe is er natuurlijk ook maar 1 verkoper, nl het bedrijf. Dat er meer verkoopmedewerkers zijn zou niet uit moeten maken, je mag er toch wel vanuit gaan dat er binnen één bedrijf met elkaar gecommuniceerd word? Dus dat de ene verkoper aan de andere vraagt of de betreffende auto niet aan een ander verkocht is of gereserveerd is? In het geval van de TS is er overigens niks gekocht of gereserveerd, dus klopt de opmerking van BS hier gewoon, niet serieus genoeg.
Dit zijn twee verschillende situaties in 1 zin. Een gereserveerde auto is nog niet verkocht, een serieuze tweede geïnteresseerde zal, naar ik aan neem, zijn gegevens achterlaten met de mededeling contact op te nemen indien de reservering vervalt? Daarnaast ben ik nog geen verkoper tegengekomen die meldt op basis van een reservering dat een auto definitief verkocht is, daarvoor moet er toch echt iets vast liggen. Ik zou juist denken dat in de huidige economische situatie de dienstverlening of service juist beter geworden is, elke geïnteresseerde is een potentiële koper en dus reserveren kan bij voldoende gefundeerde belangstelling (onder voorwaarden) altijd. Maar goed dat kan ik mis hebben.....de meeste autobedrijven zijn wel teruggekomen van alle reserveringen nadat een paar toegezegde orders afketsen en je alsnog met de auto zit omdat je andere klanten gezegd hebt dat de auto verkocht is.
Mijn blog
- Summum
- 6th Gear member
Ik ben met velen van jullie eens dat je een auto niet voor iedere min of meer serieuze gegadigde kunt gaan vrijhouden zonder dat dit expliciet afgesproken wordt. En de mededeling "we zijn met meerdere belangstellenden in onderhandeling, dus u moet opschieten" valt terecht vaak ook verkeerd.
Maar een korte mededeling van de verkoper aan de klant dat de auto in kwestie niet voor hem gereserveerd wordt totdat volledige overeenstemming is bereikt, lijkt mij een hele kleine moeite en voorkomt onjuiste verwachtingen bij de klant. Klantvriendelijkheid zit wat mij betreft ook in het managen van het verwachtingspatroon bij de klant.
Overigens (@BS) heeft topicstarter dit punt minder dan 24 uur geleden geopend, is het zo gek dat hij dan nog niet gereageerd heeft? Niet iedereen hier is zo gelukkig (of gek?) dat hij hier op ieder moment van de dag onder werktijd kan inloggen....Als hij vanavond na het werk en de warme hap inlogt schrikt hij zich een hoedje van de vele reacties...
Op menig ander forum moet je een week wachten voor je reacties krijgt...
Maar een korte mededeling van de verkoper aan de klant dat de auto in kwestie niet voor hem gereserveerd wordt totdat volledige overeenstemming is bereikt, lijkt mij een hele kleine moeite en voorkomt onjuiste verwachtingen bij de klant. Klantvriendelijkheid zit wat mij betreft ook in het managen van het verwachtingspatroon bij de klant.
Overigens (@BS) heeft topicstarter dit punt minder dan 24 uur geleden geopend, is het zo gek dat hij dan nog niet gereageerd heeft? Niet iedereen hier is zo gelukkig (of gek?) dat hij hier op ieder moment van de dag onder werktijd kan inloggen....Als hij vanavond na het werk en de warme hap inlogt schrikt hij zich een hoedje van de vele reacties...

(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys