Is dit normaal bij een Volvo-dealer?
-
- Starter
Ik was laatst (een zaterdag) bij een Volvo-dealer en had interesse in een occasion XC70. Proefrit gemaakt en gemeld dat ik onze auto wilde inruilen. Alle gegevens opgeschreven, zou dinsdag bericht krijgen omdat verkoper op maandag vrij was. Dinsdagmiddag telefoontje met de inruilprijs gekregen. Gevraagd om dit op mail te zetten en ook een prijs van de XC zonder inruil. Woensdagmiddag gebeld dat de XC verkocht was. Noch zaterdag, noch dinsdag is mij vertled dat er ook iemand anders bezig was met deze XC. Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Heb ook gezegd dit in de salesmeeting eens te bespreken. Het zou dus kunnen dat ik een mail terugstuur met een akkoord onze auto in te ruilen en dan nog te horen krijg dat de Volvo al verkocht is. Is dit bij alle dealers normaal? Ik zou zeggen: vertel de geïnteresseerde dat er ook iemand anders interesse heeft. Dan weet je dat als geïnteresseerde en kun of moet je sneller beslissen.
Ik denk dat dit een lastige kwestie is.
Met name bij een wat grotere dealer kan het best zijn dat een andere verkoper (dan de verkoper die jij gesproken hebt) bezig is met de verkoop van de XC70. Zolang jij nog geen koopverplichting op je hebt genomen, is iedereen nog vrij, tenzij je nadrukkelijk hebt aangegeven de auto wel te willen kopen. Dan had de verkoper hem moeten reserveren.
Ik heb dit gehad bij de koop van mijn S60R. Toen gaf de verkoper (was er maar 1) aan dat hij ook een andere gegadigde had. Ik was echter de eerste. Hij heeft hem voor mij gereserveerd, en we zijn het eens geworden.
Probleem is echter wel dat je dan wel een stuk van je onderhandelingspositie weggeeft (maar dat was toch al het geval als er voor de auto meerdere gegadigden in een rij staan).
Met name bij een wat grotere dealer kan het best zijn dat een andere verkoper (dan de verkoper die jij gesproken hebt) bezig is met de verkoop van de XC70. Zolang jij nog geen koopverplichting op je hebt genomen, is iedereen nog vrij, tenzij je nadrukkelijk hebt aangegeven de auto wel te willen kopen. Dan had de verkoper hem moeten reserveren.
Ik heb dit gehad bij de koop van mijn S60R. Toen gaf de verkoper (was er maar 1) aan dat hij ook een andere gegadigde had. Ik was echter de eerste. Hij heeft hem voor mij gereserveerd, en we zijn het eens geworden.
Probleem is echter wel dat je dan wel een stuk van je onderhandelingspositie weggeeft (maar dat was toch al het geval als er voor de auto meerdere gegadigden in een rij staan).
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
De offerte had wat sneller gemogen, maar alleen in een vergevorderd (afrondend) stadium reserveer ik een auto.
Mocht ik zeggen dat ik nog een gegadigde heb loop ik het risico meewarig aangekeken te worden zo van "dat zal wel", ik doe het iig niet, wie het eerst komt die kan het eerst malen.
(je gaat bij mij ook niet zonder offerte weg, maar dat is een heel ander verhaal)
Mocht ik zeggen dat ik nog een gegadigde heb loop ik het risico meewarig aangekeken te worden zo van "dat zal wel", ik doe het iig niet, wie het eerst komt die kan het eerst malen.
(je gaat bij mij ook niet zonder offerte weg, maar dat is een heel ander verhaal)
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Heeft iemand getekend kan hij rechten doen gelden, anders niet
Volvo for life
- Autogek
- 5th Gear member
- Contacteer:
TheLounge schreef:Ik was laatst (een zaterdag) bij een Volvo-dealer en had interesse in een occasion XC70. Proefrit gemaakt en gemeld dat ik onze auto wilde inruilen. Alle gegevens opgeschreven, zou dinsdag bericht krijgen omdat verkoper op maandag vrij was. Dinsdagmiddag telefoontje met de inruilprijs gekregen. Gevraagd om dit op mail te zetten en ook een prijs van de XC zonder inruil. Woensdagmiddag gebeld dat de XC verkocht was. Noch zaterdag, noch dinsdag is mij vertled dat er ook iemand anders bezig was met deze XC. Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Heb ook gezegd dit in de salesmeeting eens te bespreken. Het zou dus kunnen dat ik een mail terugstuur met een akkoord onze auto in te ruilen en dan nog te horen krijg dat de Volvo al verkocht is. Is dit bij alle dealers normaal? Ik zou zeggen: vertel de geïnteresseerde dat er ook iemand anders interesse heeft. Dan weet je dat als geïnteresseerde en kun of moet je sneller beslissen.
Is natuurlijk vervelend maar je hebt de gelegenheid gehad om dinsdag akkoord te geven op de koop. Als er dan woensdag iemand binnenkomt die de auto aanstaat en koopt ja vervelend als je de auto had willen kopen maar mooi voor de verkoper die de auto heeft verkocht.
Dit is natuurlijk altijd het probleem met een gebruikte auto.
Als je een nieuwe wilt hebben bestellen ze gewoon een andere.
En de vraag of dit normaal is bij een volvo dealer?
Ja ze verkopen daar auto's. Het is er geen museum
Mijn vraag aan jou: Waarom heb je dinsdag geen ja gezegd toen de verkoper je de inruilprijs gegeven heeft?
Je wist de verkoopprijs en dus ook wat je erbij moest doen toch?
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Is de auto naar je zin zie er dan op dat moment uit te komen, is een auto echt interessant ben je doorgaans niet de enige die dat vind
Volvo for life
- RemcoT4
- 3rd Gear member
Was er met de aankoop van mijn V50 onlangs hier ook bang voor, zeker omdat 'ie op de website(s) gewoon te koop bleef staan tot en met het moment van aflevering. Heb na het eerste gesprek 's avonds een mail gestuurd om te bevestigingen dat ik serieus interesse had en dat 't alleen af zou hangen van de proefrit en de inruil van mijn C30 (moest nog 'aan gerekend' worden...). Ze hebben hem gelukkig keurig intern 'opzij gezet'.
Tja, ...domme pech vrees ik!
Tja, ...domme pech vrees ik!
Volvo V40 T4 Polestar SUMMUM (MY13)
Volvo V50 2.0 SPORT Professional Line (MY10)
Volvo C30 1.8 SPORT Professional Line (MY10)
Volvo V50 2.0 SPORT Professional Line (MY10)
Volvo C30 1.8 SPORT Professional Line (MY10)
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Gelukkig staan er nogal wat XC70's te koop. Keus genoeg
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Jers3n
- 5th Gear member
Zeer jammer dat de auto verkocht is, maar, zoals ook al eerder aangegeven, je had na de mail kunnen laten weten dat je serieuze interesse had met het verzoek de auto een aantal dagen vast te houden.
Bekijk het van de andere kant ook eens, in hoeveel gevallen zal de dealer nooit meer een reactie terug krijgen in dezelfde situatie? Als ik het goed begrijp heeft de dealer zelf gebeld om mee te delen dat de auto verkocht is, vind ik best netjes.
Het zou, voor zover dat niet gebeurt is, natuurlijk nog netter zijn als de dealer (duidelijk) in de mail had vermeld dat de auto niet vastgehouden zou worden. (of te wel dat er geen rechten aan de mail ontleend kunnen worden....oid.)
Bekijk het van de andere kant ook eens, in hoeveel gevallen zal de dealer nooit meer een reactie terug krijgen in dezelfde situatie? Als ik het goed begrijp heeft de dealer zelf gebeld om mee te delen dat de auto verkocht is, vind ik best netjes.
Het zou, voor zover dat niet gebeurt is, natuurlijk nog netter zijn als de dealer (duidelijk) in de mail had vermeld dat de auto niet vastgehouden zou worden. (of te wel dat er geen rechten aan de mail ontleend kunnen worden....oid.)
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Herbe089
- 2nd Gear member
Inderdaad, helemaal mee eens. Bij de aankoop van mijn auto was de verkoper van te voren heel duidelijk. Als hij hem kon verkopen zou hij het doen. Lijkt me fair. Zonder mijn handtekening geen deal. Het is allemaal goed gekomenJers3n schreef:Zeer jammer dat de auto verkocht is, maar, zoals ook al eerder aangegeven, je had na de mail kunnen laten weten dat je serieuze interesse had met het verzoek de auto een aantal dagen vast te houden.

Volvo V70 D5 Edition DPF 185 pk MY2007 Handgeschakeld 6-bak Zilver Metallic met Volvo Forum kentekenplaatsticker, Nivomats en HU-650 High Performance Audio icm iMIV LE+.
-
- 6th Gear member
Is mij ook wel eens overkomen, is zuur, maar aan de andere kant, je kunt nog even lekker verder zoeken en dromen... (duurde bij mij nog 3 maanden).
Wij reden op dat moment al een V70 dus we hadden geen haast om in te ruilen...
Wij reden op dat moment al een V70 dus we hadden geen haast om in te ruilen...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Even een zijsprong als aanvulling.bart simpson schreef:Heeft iemand getekend kan hij rechten doen gelden, anders niet
Sinds 2003 is een zgn. 'mondelinge koop' niet meer rechtsgeldig ! M.a.w er is geen enkele juridische grond meer waarop je in zo'n geval rechten kunt doen gelden.
Rob
(vanuit een regenachtig Hengevelde)
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- JeroenV70
- 2nd Gear member
Ik had vorige week hetzelfde verhaal. Alleen trok ik aan het langste eind en werd iemand anders teleurgesteld! Ik dacht eerst dat het een poging was van de verkoper om mij over de streep te trekken. Er bleek daadwerkelijk nog een kaper op de kust te zijn.
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Maar er staan nog genoeg mooie Volvo's te koop
Kwestie van goed zoeken.
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Maar er staan nog genoeg mooie Volvo's te koop

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
een posting (de eerste) en dan niets meer, is dat normaal als je zo'n vraag achterlaat?
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ach, we hebben weer even iets om over te babbelen 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- diesel01
- Geartronic member
Tja, de één groeit na zijn kindertijd over de teleurstellingen als deze heen, de ander blijft er in hangen.Ben schreef:Ach, we hebben weer even iets om over te babbelen
Ik ga met bart mee.
Als mij tijdens een verkoopproces wordt verteld "ik zou maar snel beslissen want er zijn meer kopers" heeft dat op mij een averechtse uitwerking.
Doorgaans ben ik ook niet van het twijfelen, huiswerk heb ik thuis gedaan, auto's koop ik op de dag dat ik ga kijken tenminste als het hele plaatje klopt.