Pagina 2 van 3

Geplaatst: 09.06.2012 - 21:56
door Discovery
D3 heeft ook een belachelijk koppel van 400 Nm. Een benzine is vooral sneller door de hogere toeren, maar als je die niet gebruikt en gewoon als een diesel rijdt dan is een diesel natuurlijk sneller.

Geplaatst: 09.06.2012 - 22:02
door CY325i
Spreken allen met een diesel ...

Geplaatst: 09.06.2012 - 22:54
door t5power
Mmm nou ja, ik vond een (oude) D5 GT niet sneller aanvoelen als mijn S40 2.0 4 pittertje en het verschil tussen de 2.0 en mijn T5 is gigantisch, dus al die opmerkingen over dieseltjes die zoveel sneller zijn neem ik maar met een korreltje zout ;)
Misschien dat ze door de korstondige momentjes van hoge koppel wat snel aanvoelen, als je e.e.a. meet zijn ze gewoon langzamer dan de benzine broertjes.

Geplaatst: 09.06.2012 - 23:18
door 4wielen
Beide uitvoeringen zijn GT en ik doe niets handmatig. Gewoon vloeren. En dan lijkt de D3 toch echt rapper...

Geplaatst: 09.06.2012 - 23:26
door CY325i
En hoeveel seconden is de D3 dan sneller? Neem aan dat je alle tijden netjes met een stopwatch hebt gemeten?

Geplaatst: 09.06.2012 - 23:55
door edraket
t5power schreef:Mmm nou ja, ik vond een (oude) D5 GT niet sneller aanvoelen als mijn S40 2.0 4 pittertje en het verschil tussen de 2.0 en mijn T5 is gigantisch, dus al die opmerkingen over dieseltjes die zoveel sneller zijn neem ik maar met een korreltje zout ;)
Misschien dat ze door de korstondige momentjes van hoge koppel wat snel aanvoelen, als je e.e.a. meet zijn ze gewoon langzamer dan de benzine broertjes.
100% mee eens! Een diesel voelt snel aan door de (korte!) duw in je rug, maar voordat je een beetje vaart hebt heb je al een keer of 3 geschakeld. Bij rustig rijden is een diesel wel vlotter.

Geplaatst: 10.06.2012 - 08:47
door Thijs
edraket schreef:[ Bij rustig rijden is een diesel wel vlotter.
Huh :roll:

Geplaatst: 10.06.2012 - 09:46
door edraket
Ik bedoel als je normaal rijdt zonder de toerentellen tot aan het rode gebied uit te knijpen. Stond er inderdaad wat vreemd :)

Geplaatst: 10.06.2012 - 09:49
door BlackcurrantV70
Dat kan ik zeker beamen, die C70 T5 in Goteborg was op lage toeren niet vooruit te branden ivm onze D3 en beiden waren GT.

Geplaatst: 10.06.2012 - 10:08
door rsnhakan
De T3 is echt een fijne motor. Je hebt niet het gevoel dat je in een benzine auto rijdt. Onder de 2000 toeren heeft die nog voldoende kracht om vooruit te komen. Alleen het verbruik, maar volgens mij ligt dat dit keer echt aan mij. Over de 400 km in 2 dagen staat het gemiddelde op 8,7L/100km.

Geplaatst: 10.06.2012 - 10:09
door Msuidgeest
Toch wel vreemd Ivo. Ook de benzine-turbo-modellen van Volvo staan bekend om veel koppel bij lage toerentallen, en ook nog een koppelkromme van een tafelberg.

Geplaatst: 10.06.2012 - 10:14
door The Volvoboy
rsnhakan schreef:De T3 is echt een fijne motor. Je hebt niet het gevoel dat je in een benzine auto rijdt. Onder de 2000 toeren heeft die nog voldoende kracht om vooruit te komen. Alleen het verbruik, maar volgens mij ligt dat dit keer echt aan mij. Over de 400 km in 2 dagen staat het gemiddelde op 8,7L/100km.
Vind je het gek?









:lol:

Geplaatst: 10.06.2012 - 10:55
door rsnhakan
Koen... niet alles hoeft hier geplaast te worden hoor :p

Geplaatst: 10.06.2012 - 10:57
door The Volvoboy
:angel4:

Geplaatst: 10.06.2012 - 11:00
door rsnhakan
Nu denken ze: Hakan rijdt als een maloot. Wie schrijft mij in voor de allerslechste chauffeur van Nederland?

Geplaatst: 10.06.2012 - 12:07
door t5power
rsnhakan schreef:Nu denken ze: Hakan rijdt als een maloot. Wie schrijft mij in voor de allerslechste chauffeur van Nederland?
Done.

Geplaatst: 10.06.2012 - 12:26
door The Volvoboy
100 punten :mrgreen:

Geplaatst: 10.06.2012 - 12:28
door rsnhakan
t5power schreef:
rsnhakan schreef:Nu denken ze: Hakan rijdt als een maloot. Wie schrijft mij in voor de allerslechste chauffeur van Nederland?
Done.
Je moet mij wel ondersteunen dan!

Geplaatst: 10.06.2012 - 12:33
door M@rcel
Msuidgeest schreef:Toch wel vreemd Ivo. Ook de benzine-turbo-modellen van Volvo staan bekend om veel koppel bij lage toerentallen, en ook nog een koppelkromme van een tafelberg.
De LPT-motoren wel, de HPT-motoren niet/minder. De T5 is een HPT-motor.

LPT = Low Pressure Turbo
HPT = High Pressure Turbo

Geplaatst: 10.06.2012 - 12:42
door Thijs
lpt is bij lage toeren punch, hpt is bij hoge toeren punch.