Volvo V60 D5 vs. S60 T3 - Accelerations

Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Leuk testje, hoe kan dat nou? Wat zijn trouwens de officiele specs?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

D5 AWD Geartronic = 7,6 seconden naar de 100 en een topsnelheid van 225 km/h. 215 pk en 420 nm.
T3 handgeschakeld = 9,4 seconden naar de 100 en een topsnelheid van 205 km/h. 150 pk en 240 nm.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8501
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Tja een automaat vergelijken met een handbak....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

neem dan meteen ook een T5 aut met 240pk, 320Nm, een top van 235km/uur en een acc van 7.7 sec van 0 naar 100
Volvo for life
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Dan nog, het verschil tot 100km/h is zeer klein. Daarboven iets groter maar tot 170 is het verschil nog steeds niet groot te noemen.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8501
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Wij hebben verleden week bij Volvo in Goteborg met een C70 T5 GT mogen testrijden en eerlijk gezegd viel dat tegen, als je het vergelijkt met onze C70 D3 GT.

Je moet wel erg veel toeren maken om koppel te krijgen i.v.m. de D3

De XC60 T6 GT kon ik dan weer wel smaken :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Totaalgewicht S60 T3: 2020 kg
Totaalgewicht V60 D5 AWD: 2280 kg

Ook niet echt eerlijk natuurlijk met 12% verschil in gewicht, en bovendien zal de S60 waarschijnlijk iets aerodynamischer zijn dan een V60. Misschien moeten ze eens 2 exact dezelfde wagens naast elkaar zetten waar alleen de motor verschilt.
Ondanks dat lijkt die T3 toch behoorlijk snel, voelt alleen niet zo aan.

Nog even een kanttekening: ik denk dat je met wat belading ook sneller in de problemen komt met een T3 dan met een D5.
Een vriend van me heeft een VW Scirocco 1.4TSI, 160pk/240 Nm, gaat snel, maar als je wat volk meeneemt is het snel gedaan met de pret, bij mijn XC60 merk ik nauwelijks verschil als ik alleen zit of met 4 volwassenen in de wagen.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

T3 is helemaal niet verkeerd hoor!
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

ppFreddy schreef:Totaalgewicht S60 T3: 2020 kg
Totaalgewicht V60 D5 AWD: 2280 kg

Ook niet echt eerlijk natuurlijk met 12% verschil in gewicht,
Niet eerlijk? Op AW is het leeggewicht van de D5 : 1615 kg en de T3 is 1399 kg, dus ook al dik 200 kg verschil. De diesel is gewoon erg zwaar. Op AW wordt ook gerept van 2 sec verschil.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Een D5 GT is ook geen sprinter, maar een heel soepele, krachtige motor die imponerend is op tussenacceleraties (inhalen).
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

D5 MT is wel een sprinter :)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Cijfers komen van Volvo en niet van Autoweek.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Thom schreef:Een D5 GT is ook geen sprinter, maar een heel soepele, krachtige motor die imponerend is op tussenacceleraties (inhalen).
Wederom+1.
Gebruikersavatar
remmm
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:20

Heerlijke motor die T3, zat vanmorgen achter een Cooper S aan en de weg was vrij en ik zat al klaar in zijn 4 en vanaf de 120 naar repectabele snelheden de hele tijd achter hem aangeplakt (tuurlijk hij zat waarschijnlijk in zijn 6 anders had ik geen schijn van kans, ik weet hoe snel die krengen zijn) maar ik verbaasde mij er wel over, daarna nog een keer vanaf de 110 alleen toen was hij er wel beducht op en had hij ongetwijfeld een versnelling lager staan ik echter ook in zijn 3 en ja hoor plakken haha
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Een T6 is niet eens nodig!
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

rsnhakan schreef:Een T6 is niet eens nodig!
dat hangt er van af :p

En nogmaals +1 voor die tussenacceleraties, daarbij is die D5 echt een beest! (De mijne doet GROM! en is weg :p)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Omdat mijn S60 D3 GT in puin ligt, heb ik tijdelijk een S60 T4 GT. Met alle respect, maar de D3 is toch echt een veel fijnere motor. Hij trekt veel vlotter door, de T4 heeft daar veel meer toeren voor nodig. Daarbij klinkt de T4 dan al snel 'iel', terwijl je de D3 gewoon niet hoort. Clear cut case als je het mij vraagt! Verbruik is overigens ook eng hoog, maar dat heb je al snel met benzine...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

4wielen schreef:Omdat mijn S60 D3 GT in puin ligt, heb ik tijdelijk een S60 T4 GT. Met alle respect, maar de D3 is toch echt een veel fijnere motor. Hij trekt veel vlotter door, de T4 heeft daar veel meer toeren voor nodig. Daarbij klinkt de T4 dan al snel 'iel', terwijl je de D3 gewoon niet hoort. Clear cut case als je het mij vraagt! Verbruik is overigens ook eng hoog, maar dat heb je al snel met benzine...
lol hier wordt besproken dat een T3 even snel of sneller is dan een D5 en jij komt hier zeggen dat de D3 fijner is dan de T4. Nu wordt het allemaal wel verwarrend :)
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

t5power schreef:lol hier wordt besproken dat een T3 even snel of sneller is dan een D5 en jij komt hier zeggen dat de D3 fijner is dan de T4. Nu wordt het allemaal wel verwarrend :)
Volgens mij heeft BlackCurrant een vergelijkbare ervaring:
BlackcurrantV70 schreef: Wij hebben verleden week bij Volvo in Goteborg met een C70 T5 GT mogen testrijden en eerlijk gezegd viel dat tegen, als je het vergelijkt met onze C70 D3 GT.

Je moet wel erg veel toeren maken om koppel te krijgen i.v.m. de D3
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”