V70 2.5t of T5?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

Hoe goed is de combinatie T5 met automaat en een caravan?
In dit geval zou ik ook voor die andere gaan .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13757
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

is op zich wel een goede combi maar veel te onstuimig, je gaat zomaar spinnend weg op gras en een natte weg
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Dat geeft dan wel weer leuk spektakel op de camping ;)
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
rensvmeel
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10.04.2012 - 17:36

Ok dus de 2.5t is voor ons DE optie...
Mooi om te weten heb zelf weinig ervaring met volvo kom nu uit een mercedes.....
Ik hoor ook zeggen dat de automaat geen goede keuze is om mee te trekken en de awd ook heel gevoelig is?
dus de 2.5t met handbak en 2wd is een goede keuze.
Mercedes verkopen hopen dat de titanium 2.5t er nog is.....
alvast bedankt voor de reactie`s
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

In dit geval: zeker de 2.5T. Moooooooie uitvoering!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1937
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Philken schreef:de T5 heeft idd meer pk en koppel maar komt later vrij(en over een korter toerenband
Dat klopt in theorie, maar de glimlach die je krijgt als de T5 volledig loss gaat vanaf 2.500 rpm is onbetaalbaar.... :twisted:

Vooropgesteld dat ik sowieso al nooit met een caravan op pad wil/zou gaan, zou ik persoonlijk voor die één of twee keer per jaar dat je dat toch doet, de keuze NIET daarop baseren.
Ik denk dat als je in de T5 de automaat op de winterstand zet, i.c.m. de tractiecontrole, dat het spinnen met wegrijden wel mee zal vallen! Daar komt nog bij dat je altijd zelf met je rechtervoet bepaald hoeveel wielspin je veroorzaakt.

Uiteraard is de 2.5T een zeer fijne motor, en ben je er absoluut geen stumper mee, maar als je echt wilt knallen af en getrakteerd wil worden op een flinke duw in de rug, dan is de T5 jouw ding!
Niet dat er met de T5 alleen maar te raggen is hoor, nu na een jaartje sturen ermee, heb ik het gaspedaal behoorlijk onder de knie en kan zonder veel drama (lees: kickdown) verrekte vlot optrekken en de bak laten schakelen zonder boven de 4.000 rpm uit te komen.
(Maarja, ALS je dan een keer die duw wil dan moet je wèl even vloeren en dan gebeurt er ook wat!!)

Gewoon proefrijden met beide motoren, goed afwegen wat voor jezelf belangrijk is, hoe vaak je wat nodig denkt te hebben en niet over één nacht ijs gaan, al is dat moeilijk als je enthousiast bent en graag iets wil, (ik spreek uit ervaring), en als het goed "voelt" dan is het dat meestal ook!

Veel plezier en succes!

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13757
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

heb het met een T5 met volle belading plus caravan een keer een polootje zoekgereden, genant grappig
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

2.5T en dan laten tunen: het beste van twee werelden :)
Gebruikersavatar
ovlov058
4th Gear member
Berichten: 934
Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37

OGA244 schreef:heb het met een T5 met volle belading plus caravan een keer een polootje zoekgereden, genant grappig
Hij bleef in je slipstream hangen, zelf met lege tank bleef hij volgen :P
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

Edwin schreef:
Philken schreef:de T5 heeft idd meer pk en koppel maar komt later vrij(en over een korter toerenband
Dat klopt in theorie, maar de glimlach die je krijgt als de T5 volledig loss gaat vanaf 2.500 rpm is onbetaalbaar.... :twisted:

Vooropgesteld dat ik sowieso al nooit met een caravan op pad wil/zou gaan, zou ik persoonlijk voor die één of twee keer per jaar dat je dat toch doet, de keuze NIET daarop baseren.
Ik denk dat als je in de T5 de automaat op de winterstand zet, i.c.m. de tractiecontrole, dat het spinnen met wegrijden wel mee zal vallen! Daar komt nog bij dat je altijd zelf met je rechtervoet bepaald hoeveel wielspin je veroorzaakt.

Uiteraard is de 2.5T een zeer fijne motor, en ben je er absoluut geen stumper mee, maar als je echt wilt knallen af en getrakteerd wil worden op een flinke duw in de rug, dan is de T5 jouw ding!
Niet dat er met de T5 alleen maar te raggen is hoor, nu na een jaartje sturen ermee, heb ik het gaspedaal behoorlijk onder de knie en kan zonder veel drama (lees: kickdown) verrekte vlot optrekken en de bak laten schakelen zonder boven de 4.000 rpm uit te komen.
(Maarja, ALS je dan een keer die duw wil dan moet je wèl even vloeren en dan gebeurt er ook wat!!)

Gewoon proefrijden met beide motoren, goed afwegen wat voor jezelf belangrijk is, hoe vaak je wat nodig denkt te hebben en niet over één nacht ijs gaan, al is dat moeilijk als je enthousiast bent en graag iets wil, (ik spreek uit ervaring), en als het goed "voelt" dan is het dat meestal ook!

Veel plezier en succes!

gr. Edwin.
De automaat van de T5 in Winterstand zetten met een caravan d'r achter! Dat zou ik niet doen tenzij je een andere bak wilt laten monteren. Jij zet je T5 toch ook niet in de 3de versnelling (als ie handgeschakeld zou zijn) met caravan achter je wagen :D
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

M@rcel schreef:2.5T en dan laten tunen: het beste van twee werelden :)
Of de T5 laten tunen :lol:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1937
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Wolfs XC schreef: De automaat van de T5 in Winterstand zetten met een caravan d'r achter! Dat zou ik niet doen tenzij je een andere bak wilt laten monteren. Jij zet je T5 toch ook niet in de 3de versnelling (als ie handgeschakeld zou zijn) met caravan achter je wagen :D
Geen flauw idee, maar als de ondergrond glad is en je komt niet weg zie ik geen bezwaar om zo de boel voorzichtig aan het rollen te krijgen?

Wat voor andere optie heb je op dat moment???

Ik heb er ook geen ervaring mee, maar kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je met een T5 niet gewoon weg kan rijden met caravan!
Het koppel komt weliswaar pas later beschikbaar, maar het totaal is ook hoger. Ik ben dan ook wel benieuwd of het beschikbare koppel van de T5 bij 1.500 rpm wellicht niet op z'n max is, maar al wel (bijna) net zo hoog als dat van een 2.5T bij het zelfde toerental?
Heb zo de curve's van beide motoren niet paraat, bij de T5 is het is vanaf zo'n 2.200 rpm in ieder geval bijna continue constant tot het maximum rpm.

Maar ik denk dat we wellicht een beetje afdwalen

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

Met de T5 en handbak gaat caravan trekken prima , ben geen caravanman maar met deze wagen wordt ik nog wel eens gevraagd om een caravan op de plek te zetten voor het zomerseizoen .
Je merkt zeker dat er wat achter hangt maar de ervaringen die ik heb van mijn jeugd pa zwetend achter het stuur met zijn renault 9 op diesel om over een bult te komen is er niet .
Sterker nog moet juist de snelheidsmeter in de gaten houden om gewoon niet te hard te gaan .
Mijn vakantie is gewoon een tent huren en lekker solo met de auto maar het Gardameer te rijden soms wat harder maar meestal rond de 130/ 140 km/h.

Daarnaast het benzineverbruik met deze auto,s (T5 en 2.5T) is niet grappig met een caravan , een automaat maakt het nog minder grappig
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Een Volvo koop je sowieso niet om het gunstige brandstofverbruik...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
MyDJ
2nd Gear member
Berichten: 183
Lid geworden op: 10.08.2010 - 23:32

Heb zelf nooit met een T5 gereden maar in mijn S60 zat een 2.5T wat een geweldige bak!
(maar ben toch blij dat ik nu een R heb daar is de 2.5T een stakker bij).

Succes met je keuze :wink:
Volvo 360 2.0
Volvo S40 1.8 LPG G3 Vialle
Volvo S60 2.5T LPG G3 Vialle
Volvo V70 R AWD MY '07
rensvmeel
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10.04.2012 - 17:36

Pff best een moeilijke keus....
Gelukkig heb ik nog even aangezien ik mijn mercedes ook nog niet verkocht heb....
Het is niet echt de tijd om benzineslurpende auto`s te verkopen.....
Gebruikersavatar
Huskvarna
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 08.10.2007 - 16:49
Locatie: harderwijk

Ik zou in dit geval gaan voor de 2.5T.
V70 2.4T 1999 classic
S80 2.9 1998
S80 2.4 170pk aut. 2000
Ford Mondeo ghia 2001
Volvo V70 2.4T 2001
Volvo V 50 2.0 D 2006
rensvmeel
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10.04.2012 - 17:36

Die vindt ik zelf ook mooier completer en netter......
Moet ik zeggen dat er ook nog een nette t5 staat particulier maar zo gezien de reactie`s gezien ben ik beter af met de 2,5t rijdt zoizo 1x per jaar naar spanje met de caravan en auto en dan nog een paar keer per jaar naar duitsland ardennen ed.
ook ben ik niet vies van een trailertje trekken......
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

Dus omdat je 1 keer per jaar de caravan achter de auto gooit neem je een 2.5 T??

Niet dat dit een verkeerde keuze is maar ga eens proefrijden in beide auto,s ook een T5 kan prima een caravan trekken .
Wat het verbruik betreft maakt het niet uit.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Proefrijden is de beste remedie. Je ziet ook: ieder zijn advies. ik blijf bij mijn advies van een paar posts hierboven: omwille van de uitvoering zou ik in dit geval voor de 2.5T gaan. Mooie, complete uitvoering.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”