Hoe goed is de combinatie T5 met automaat en een caravan?
In dit geval zou ik ook voor die andere gaan .
V70 2.5t of T5?
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Dat geeft dan wel weer leuk spektakel op de camping 

VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 10.04.2012 - 17:36
Ok dus de 2.5t is voor ons DE optie...
Mooi om te weten heb zelf weinig ervaring met volvo kom nu uit een mercedes.....
Ik hoor ook zeggen dat de automaat geen goede keuze is om mee te trekken en de awd ook heel gevoelig is?
dus de 2.5t met handbak en 2wd is een goede keuze.
Mercedes verkopen hopen dat de titanium 2.5t er nog is.....
alvast bedankt voor de reactie`s
Mooi om te weten heb zelf weinig ervaring met volvo kom nu uit een mercedes.....
Ik hoor ook zeggen dat de automaat geen goede keuze is om mee te trekken en de awd ook heel gevoelig is?
dus de 2.5t met handbak en 2wd is een goede keuze.
Mercedes verkopen hopen dat de titanium 2.5t er nog is.....
alvast bedankt voor de reactie`s
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Dat klopt in theorie, maar de glimlach die je krijgt als de T5 volledig loss gaat vanaf 2.500 rpm is onbetaalbaar.... :twisted:Philken schreef:de T5 heeft idd meer pk en koppel maar komt later vrij(en over een korter toerenband
Vooropgesteld dat ik sowieso al nooit met een caravan op pad wil/zou gaan, zou ik persoonlijk voor die één of twee keer per jaar dat je dat toch doet, de keuze NIET daarop baseren.
Ik denk dat als je in de T5 de automaat op de winterstand zet, i.c.m. de tractiecontrole, dat het spinnen met wegrijden wel mee zal vallen! Daar komt nog bij dat je altijd zelf met je rechtervoet bepaald hoeveel wielspin je veroorzaakt.
Uiteraard is de 2.5T een zeer fijne motor, en ben je er absoluut geen stumper mee, maar als je echt wilt knallen af en getrakteerd wil worden op een flinke duw in de rug, dan is de T5 jouw ding!
Niet dat er met de T5 alleen maar te raggen is hoor, nu na een jaartje sturen ermee, heb ik het gaspedaal behoorlijk onder de knie en kan zonder veel drama (lees: kickdown) verrekte vlot optrekken en de bak laten schakelen zonder boven de 4.000 rpm uit te komen.
(Maarja, ALS je dan een keer die duw wil dan moet je wèl even vloeren en dan gebeurt er ook wat!!)
Gewoon proefrijden met beide motoren, goed afwegen wat voor jezelf belangrijk is, hoe vaak je wat nodig denkt te hebben en niet over één nacht ijs gaan, al is dat moeilijk als je enthousiast bent en graag iets wil, (ik spreek uit ervaring), en als het goed "voelt" dan is het dat meestal ook!
Veel plezier en succes!
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- ovlov058
- 4th Gear member
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37
Hij bleef in je slipstream hangen, zelf met lege tank bleef hij volgenOGA244 schreef:heb het met een T5 met volle belading plus caravan een keer een polootje zoekgereden, genant grappig

S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
De automaat van de T5 in Winterstand zetten met een caravan d'r achter! Dat zou ik niet doen tenzij je een andere bak wilt laten monteren. Jij zet je T5 toch ook niet in de 3de versnelling (als ie handgeschakeld zou zijn) met caravan achter je wagenEdwin schreef:Dat klopt in theorie, maar de glimlach die je krijgt als de T5 volledig loss gaat vanaf 2.500 rpm is onbetaalbaar.... :twisted:Philken schreef:de T5 heeft idd meer pk en koppel maar komt later vrij(en over een korter toerenband
Vooropgesteld dat ik sowieso al nooit met een caravan op pad wil/zou gaan, zou ik persoonlijk voor die één of twee keer per jaar dat je dat toch doet, de keuze NIET daarop baseren.
Ik denk dat als je in de T5 de automaat op de winterstand zet, i.c.m. de tractiecontrole, dat het spinnen met wegrijden wel mee zal vallen! Daar komt nog bij dat je altijd zelf met je rechtervoet bepaald hoeveel wielspin je veroorzaakt.
Uiteraard is de 2.5T een zeer fijne motor, en ben je er absoluut geen stumper mee, maar als je echt wilt knallen af en getrakteerd wil worden op een flinke duw in de rug, dan is de T5 jouw ding!
Niet dat er met de T5 alleen maar te raggen is hoor, nu na een jaartje sturen ermee, heb ik het gaspedaal behoorlijk onder de knie en kan zonder veel drama (lees: kickdown) verrekte vlot optrekken en de bak laten schakelen zonder boven de 4.000 rpm uit te komen.
(Maarja, ALS je dan een keer die duw wil dan moet je wèl even vloeren en dan gebeurt er ook wat!!)
Gewoon proefrijden met beide motoren, goed afwegen wat voor jezelf belangrijk is, hoe vaak je wat nodig denkt te hebben en niet over één nacht ijs gaan, al is dat moeilijk als je enthousiast bent en graag iets wil, (ik spreek uit ervaring), en als het goed "voelt" dan is het dat meestal ook!
Veel plezier en succes!
gr. Edwin.

XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Of de T5 laten tunenM@rcel schreef:2.5T en dan laten tunen: het beste van twee werelden

Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Geen flauw idee, maar als de ondergrond glad is en je komt niet weg zie ik geen bezwaar om zo de boel voorzichtig aan het rollen te krijgen?Wolfs XC schreef: De automaat van de T5 in Winterstand zetten met een caravan d'r achter! Dat zou ik niet doen tenzij je een andere bak wilt laten monteren. Jij zet je T5 toch ook niet in de 3de versnelling (als ie handgeschakeld zou zijn) met caravan achter je wagen
Wat voor andere optie heb je op dat moment???
Ik heb er ook geen ervaring mee, maar kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je met een T5 niet gewoon weg kan rijden met caravan!
Het koppel komt weliswaar pas later beschikbaar, maar het totaal is ook hoger. Ik ben dan ook wel benieuwd of het beschikbare koppel van de T5 bij 1.500 rpm wellicht niet op z'n max is, maar al wel (bijna) net zo hoog als dat van een 2.5T bij het zelfde toerental?
Heb zo de curve's van beide motoren niet paraat, bij de T5 is het is vanaf zo'n 2.200 rpm in ieder geval bijna continue constant tot het maximum rpm.
Maar ik denk dat we wellicht een beetje afdwalen
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Met de T5 en handbak gaat caravan trekken prima , ben geen caravanman maar met deze wagen wordt ik nog wel eens gevraagd om een caravan op de plek te zetten voor het zomerseizoen .
Je merkt zeker dat er wat achter hangt maar de ervaringen die ik heb van mijn jeugd pa zwetend achter het stuur met zijn renault 9 op diesel om over een bult te komen is er niet .
Sterker nog moet juist de snelheidsmeter in de gaten houden om gewoon niet te hard te gaan .
Mijn vakantie is gewoon een tent huren en lekker solo met de auto maar het Gardameer te rijden soms wat harder maar meestal rond de 130/ 140 km/h.
Daarnaast het benzineverbruik met deze auto,s (T5 en 2.5T) is niet grappig met een caravan , een automaat maakt het nog minder grappig
Je merkt zeker dat er wat achter hangt maar de ervaringen die ik heb van mijn jeugd pa zwetend achter het stuur met zijn renault 9 op diesel om over een bult te komen is er niet .
Sterker nog moet juist de snelheidsmeter in de gaten houden om gewoon niet te hard te gaan .
Mijn vakantie is gewoon een tent huren en lekker solo met de auto maar het Gardameer te rijden soms wat harder maar meestal rond de 130/ 140 km/h.
Daarnaast het benzineverbruik met deze auto,s (T5 en 2.5T) is niet grappig met een caravan , een automaat maakt het nog minder grappig
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Een Volvo koop je sowieso niet om het gunstige brandstofverbruik...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- MyDJ
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 10.08.2010 - 23:32
Heb zelf nooit met een T5 gereden maar in mijn S60 zat een 2.5T wat een geweldige bak!
(maar ben toch blij dat ik nu een R heb daar is de 2.5T een stakker bij).
Succes met je keuze
(maar ben toch blij dat ik nu een R heb daar is de 2.5T een stakker bij).
Succes met je keuze
Volvo 360 2.0
Volvo S40 1.8 LPG G3 Vialle
Volvo S60 2.5T LPG G3 Vialle
Volvo V70 R AWD MY '07
Volvo S40 1.8 LPG G3 Vialle
Volvo S60 2.5T LPG G3 Vialle
Volvo V70 R AWD MY '07
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 10.04.2012 - 17:36
Die vindt ik zelf ook mooier completer en netter......
Moet ik zeggen dat er ook nog een nette t5 staat particulier maar zo gezien de reactie`s gezien ben ik beter af met de 2,5t rijdt zoizo 1x per jaar naar spanje met de caravan en auto en dan nog een paar keer per jaar naar duitsland ardennen ed.
ook ben ik niet vies van een trailertje trekken......
Moet ik zeggen dat er ook nog een nette t5 staat particulier maar zo gezien de reactie`s gezien ben ik beter af met de 2,5t rijdt zoizo 1x per jaar naar spanje met de caravan en auto en dan nog een paar keer per jaar naar duitsland ardennen ed.
ook ben ik niet vies van een trailertje trekken......
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Dus omdat je 1 keer per jaar de caravan achter de auto gooit neem je een 2.5 T??
Niet dat dit een verkeerde keuze is maar ga eens proefrijden in beide auto,s ook een T5 kan prima een caravan trekken .
Wat het verbruik betreft maakt het niet uit.
Niet dat dit een verkeerde keuze is maar ga eens proefrijden in beide auto,s ook een T5 kan prima een caravan trekken .
Wat het verbruik betreft maakt het niet uit.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Proefrijden is de beste remedie. Je ziet ook: ieder zijn advies. ik blijf bij mijn advies van een paar posts hierboven: omwille van de uitvoering zou ik in dit geval voor de 2.5T gaan. Mooie, complete uitvoering.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.