V70 2.5t of T5?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
rensvmeel
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10.04.2012 - 17:36

Zoals de titel het al meldt:
Ik zoek een v70 maar twijfel tussen de t5 en de 2.5 turbo.
Wat is de betere beste of minst slechte keus ik rijd wel met een caravan van 1500kg erachter.
De km stand bij aanschaf moet van mij bij bijde ruim onder de 200.000km liggen.

grtz rens
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Dat is een hele goede vraag maar het antwoord is vele malen moeilijker. Wat je zult gaan lezen zijn meningen en ervaringen over beide motoren en neem van mij aan, met elk van die motor zijn slechte maar ook goede dingen te benoemen.

In zijn algemeenheid het advies: als je wat hebt gevonden, plaats dan een link naar de advertentie en wij gaan er zeker weten wat van vinden.
En, we kunnen het niet vaak genoeg roepen: onafhankelijke aankoopkeuring en complete onderhoudshistorie (ook die van schade's), daar kunnen wij hier alles mee.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
rensvmeel
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10.04.2012 - 17:36

Ben zelf ook monteur dus zie er ook waarschijnlijk het nodige van....
Mij leek het namelijk dat een t5 thermisch veel zwaarder belast wordt dan een 2.5t gezien de motorinhoud en aantal pk`s.
ben benieuwd wat men vindt......
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

In dit geval: de 2.5T
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Als caravan trekken je hobby is, dan is misschien een 2.5T een lekker motor, heeft veel power bij weinig toeren. Heb me laten vertellen dat een "oude" T5 pas bij 2500-3000 toeren begint te sleuren.
Een T5 van model MY2005 (vanaf halverwege 2004 beschikbaar) begint trouwens bij 2000 al aardig te rijden maar bij een low pressure turbo (zoals de 2.5T of 2.4T) begint nog veeeel eerder.
rensvmeel schreef:Ben zelf ook monteur dus zie er ook waarschijnlijk het nodige van....
Mij leek het namelijk dat een t5 thermisch veel zwaarder belast wordt dan een 2.5t gezien de motorinhoud en aantal pk`s.
ben benieuwd wat men vindt......
Volgens mij hoef je iig niet zorgen te maken over de motor, een T5 is volgens mij (net als alle andere 5 cylinder motoren) redelijk onverwoestbaar.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

2.5T zou ik zeggen. Vanwege het hoge koppel bij lage toeren en een T5 "kan" behoorlijk sportief bereden zijn vanwege het sportiefe karakter en uierlijk. 2.5T natuurlijk ook maar je begrijpt vast wat ik bedoel.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

rensvmeel schreef:Ben zelf ook monteur dus zie er ook waarschijnlijk het nodige van....
Mij leek het namelijk dat een t5 thermisch veel zwaarder belast wordt dan een 2.5t gezien de motorinhoud en aantal pk`s.
ben benieuwd wat men vindt......
de boring van een fpt was altijd kleiner dan die van een lpt
Volvo for life
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

idd een 2.5T is de aangewezen motor voor een trekker, de T5 heeft idd meer pk en koppel maar komt later vrij(en over een korter toerenband
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

en toch denk ik dat je met de T5 eerder boven bent.
geen glans zonder wrijving
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

misschien wel, maar ik gok (heb geen ervaring) dat het met een 2.5T allemaal wat prettiger gaat en je niet steeds zorgen hoeft te maken om de turbo-lag.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Als het tussen die twee gaat, de 2.5T!

Drie jaar verschil, en minder Km
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13753
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik heb ze beiden gehad, doe als caravantrekker mij maar een 2.5T
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bij deze twee zou ik ook voor de 2,5t gaan. Ziet er mooier uit en heeft minder gelopen.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13753
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

De spec van die 2.5T is idd stukken gezelliger dan die T5
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Ik zou ook voor de 2.5T gaan: jonger, minder km's, mooier, completer (al heeft de T5 een HU803).
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Wel typisch dat deze wagens zwaarder zijn dan onze diesel? Verder zou ik de voorkeur geven aan de 2.5T.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Zonder enige twijfel de 2.5T. Ga anders even met beide wagens rijden, dan zul je zelf ook tot die conclusie komen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

2.5T rulez... :)

(En als je ermee bij Fasttech bent geweest, weet je helemaal niet meer wat je overkomt)
Gebruikersavatar
VolvoFaBulous
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.03.2009 - 22:51
Locatie: Zuid-Holland

Ik ben zeer tevreden over mijn 2.5T. De caravan ligt er als een blok achter. Beide mogen volgens mij 1800 kg trekken.

De 2.5T heeft een beter koppel bij lagere toeren.

Succes met je keuze!
XC60 T8 Twin Engine Inscription MY2019 Electric Silver, 20”velgen, Luchtvering, Business Pack, Inscription Plus Line met Maroon Brown nappa-bekleding, massagestoelen, Audio L met B&W, Intellisafe Pro L, Luxury L met Visual Park Ass. en 360 view, Park Assist Pilot, Versatility L, Full-led AHB koplampen, extra getint glas, gelam. ruiten, zitverhogers achter, elektr. kindersloten, geperf. leren sportstuur, inklapb. trekhaak
XC60 T5 PS MY2014
V70 2.5T AWD MY2004
C70 2.4i MY2007
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”