Zoals de titel het al meldt:
Ik zoek een v70 maar twijfel tussen de t5 en de 2.5 turbo.
Wat is de betere beste of minst slechte keus ik rijd wel met een caravan van 1500kg erachter.
De km stand bij aanschaf moet van mij bij bijde ruim onder de 200.000km liggen.
grtz rens
V70 2.5t of T5?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Dat is een hele goede vraag maar het antwoord is vele malen moeilijker. Wat je zult gaan lezen zijn meningen en ervaringen over beide motoren en neem van mij aan, met elk van die motor zijn slechte maar ook goede dingen te benoemen.
In zijn algemeenheid het advies: als je wat hebt gevonden, plaats dan een link naar de advertentie en wij gaan er zeker weten wat van vinden.
En, we kunnen het niet vaak genoeg roepen: onafhankelijke aankoopkeuring en complete onderhoudshistorie (ook die van schade's), daar kunnen wij hier alles mee.
In zijn algemeenheid het advies: als je wat hebt gevonden, plaats dan een link naar de advertentie en wij gaan er zeker weten wat van vinden.
En, we kunnen het niet vaak genoeg roepen: onafhankelijke aankoopkeuring en complete onderhoudshistorie (ook die van schade's), daar kunnen wij hier alles mee.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 10.04.2012 - 17:36
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
In dit geval: de 2.5T
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Als caravan trekken je hobby is, dan is misschien een 2.5T een lekker motor, heeft veel power bij weinig toeren. Heb me laten vertellen dat een "oude" T5 pas bij 2500-3000 toeren begint te sleuren.
Een T5 van model MY2005 (vanaf halverwege 2004 beschikbaar) begint trouwens bij 2000 al aardig te rijden maar bij een low pressure turbo (zoals de 2.5T of 2.4T) begint nog veeeel eerder.
Een T5 van model MY2005 (vanaf halverwege 2004 beschikbaar) begint trouwens bij 2000 al aardig te rijden maar bij een low pressure turbo (zoals de 2.5T of 2.4T) begint nog veeeel eerder.
Volgens mij hoef je iig niet zorgen te maken over de motor, een T5 is volgens mij (net als alle andere 5 cylinder motoren) redelijk onverwoestbaar.rensvmeel schreef:Ben zelf ook monteur dus zie er ook waarschijnlijk het nodige van....
Mij leek het namelijk dat een t5 thermisch veel zwaarder belast wordt dan een 2.5t gezien de motorinhoud en aantal pk`s.
ben benieuwd wat men vindt......
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
2.5T zou ik zeggen. Vanwege het hoge koppel bij lage toeren en een T5 "kan" behoorlijk sportief bereden zijn vanwege het sportiefe karakter en uierlijk. 2.5T natuurlijk ook maar je begrijpt vast wat ik bedoel.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de boring van een fpt was altijd kleiner dan die van een lptrensvmeel schreef:Ben zelf ook monteur dus zie er ook waarschijnlijk het nodige van....
Mij leek het namelijk dat een t5 thermisch veel zwaarder belast wordt dan een 2.5t gezien de motorinhoud en aantal pk`s.
ben benieuwd wat men vindt......
Volvo for life
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
idd een 2.5T is de aangewezen motor voor een trekker, de T5 heeft idd meer pk en koppel maar komt later vrij(en over een korter toerenband
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
misschien wel, maar ik gok (heb geen ervaring) dat het met een 2.5T allemaal wat prettiger gaat en je niet steeds zorgen hoeft te maken om de turbo-lag.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Als het tussen die twee gaat, de 2.5T!
Drie jaar verschil, en minder Km
Drie jaar verschil, en minder Km
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Bij deze twee zou ik ook voor de 2,5t gaan. Ziet er mooier uit en heeft minder gelopen.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Ik zou ook voor de 2.5T gaan: jonger, minder km's, mooier, completer (al heeft de T5 een HU803).
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Wel typisch dat deze wagens zwaarder zijn dan onze diesel? Verder zou ik de voorkeur geven aan de 2.5T.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zonder enige twijfel de 2.5T. Ga anders even met beide wagens rijden, dan zul je zelf ook tot die conclusie komen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- VolvoFaBulous
- 4th Gear member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 13.03.2009 - 22:51
- Locatie: Zuid-Holland
Ik ben zeer tevreden over mijn 2.5T. De caravan ligt er als een blok achter. Beide mogen volgens mij 1800 kg trekken.
De 2.5T heeft een beter koppel bij lagere toeren.
Succes met je keuze!
De 2.5T heeft een beter koppel bij lagere toeren.
Succes met je keuze!
XC60 T8 Twin Engine Inscription MY2019 Electric Silver, 20”velgen, Luchtvering, Business Pack, Inscription Plus Line met Maroon Brown nappa-bekleding, massagestoelen, Audio L met B&W, Intellisafe Pro L, Luxury L met Visual Park Ass. en 360 view, Park Assist Pilot, Versatility L, Full-led AHB koplampen, extra getint glas, gelam. ruiten, zitverhogers achter, elektr. kindersloten, geperf. leren sportstuur, inklapb. trekhaak
XC60 T5 PS MY2014
V70 2.5T AWD MY2004
C70 2.4i MY2007
XC60 T5 PS MY2014
V70 2.5T AWD MY2004
C70 2.4i MY2007