C70 T5 laten tunen door Tunex?

Voor kenners: de "Roffel"
t5power
5th Gear member

S80 Executive schreef:Al sla je me dood...
Anders ook even deze topic in de gaten houden.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
MartijnC70T5
3rd Gear member

Die van mij heeft idd niet alleen een chip.

Maar hoe rijd, het heel comfortabel tot je over de 3000 toeren komt dan word die ineens beestachtig heel fel op het gas en brullen als een achterlijke (erg verslavend) ;)

Die van mij is trouwens bij Rica gechipt zou ik het opnieuw moeten doen ging die naar ET.
Scandinavian Luxury...................Other Car's

Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
MartijnC70T5
3rd Gear member

Ik rij trouwens met een handbak de automaat kan vermogens rond de 300pk volgens mij ook niet aan maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

koen.s
4th Gear member

Kan de automaat wel aan, als je een goede sofware heb.
Was van plan om een 18T op mn c70 te zetten, helaas is het daar niet van gekomen.
MartijnC70T5
3rd Gear member

Dan is het de Geartronic automaat die het niet kan hebben omdat die tot 280 pk berekend zijn zoals ik een keer eerder begrepen heb ;)

koen.s
4th Gear member

Kan het ook wel aan,
http://www.europeantuningshop.nl/index. ... t_id=14914
409pk en 550Nm
MartijnC70T5
3rd Gear member

ET zal het wel weten lijkt mij ;) dus gewoon lekker rammen met die automaat :P

FrankS60
5th Gear member

MartijnC70T5 schreef:ET zal het wel weten lijkt mij ;) dus gewoon lekker rammen met die automaat :P
Eeehhh :roll:
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
MartijnC70T5
3rd Gear member

FrankS60 schreef:
MartijnC70T5 schreef:ET zal het wel weten lijkt mij ;) dus gewoon lekker rammen met die automaat :P
Eeehhh :roll:
????

koen.s
4th Gear member

Geen stoplicht sprintjes, goed warm rijden.
koen.s
4th Gear member

En rijden met verstand, dan kan je alles heel houden.
FrankS60
5th Gear member

Er klakkeloos vanuit gaan dat "ET het wel zal weten" is al geen juiste aanname (ze verkopen iets omdat er vraag naar is, commerciële overweging) en rammen met die automaat lijkt me al helemaal geen goed idee. Hij kan er inderdaad niet goed tegen, lees alle problemen over die dingen maar.

Of het goed gaat is zeer bestuurder afhankelijk, maar ik zou de door Volvo (danwel bak fabrikant) voorgeschreven waardes niet zomaar af doen als nonsens omdat ET er een tuning voor beschikbaar heeft.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
koen.s
4th Gear member

De mannen van MTE gaan niet zomaar wat doen, hebben zat evaring met zulke projecten.
FrankS60
5th Gear member

Klopt, maar de klant is koning. Als je willens en wetens te veel vermogen op je automaat wil zetten dan zullen ze je dat echt wel verkopen.
MartijnC70T5
3rd Gear member

Wat ik een keer begrepen heb is dat de Geartronic van GM af komt en niet berekend is voor bv de T6 maar wel in die combinatie geleverd is.
Verder was ik zelf bij ET voor een poosje terug en toen het vermogen te spraken kwam werd er gelijk gevraagd, toch wel een handbak ?

Maar goed waar voor S80 Executive zijn C wil chippen lijkt het mij toch geen probleem en een keer je voet tot de grond trappen moet kunnen, als je het idd maar een beetje verstand doet ;)

S80 Executive
5th Gear member

Klopt MartijnC70T5,

Dat ik 'm echt tot in het tapijt trap, dat gebeurt heel zelden. Ik heb de komende weken weinig tijd maar ik denk dat ik over een weekje of vier eens bij Tunex op de koffie ga. Bedankt voor alle adviezen tot nu toe.

Wat betreft de opmerking over de T6 en een GT. Ik heb in 3,5 jaar tijd bijna 200.000 kilometer gemaakt met mijn T6 en de combinatie met de GT is altijd storingvrij geweest en ik heb 'm als zeer prettig ervaren. Juist die lekker lange versnellingen door de 4 bak waren heel relaxed. 180 in z'n 3? Geen probleem.
MartijnC70T5
3rd Gear member

Het probleem zal waarschijnlijk ook wel bij een te zware voet liggen, als je bij elk stoplicht op het gas gaat geeft alles op een gegeven moment een probleem ;)

mjeuring
3rd Gear member

Mijn V70 D5 is ruim een jaar of 5 geleden getuned door Tunex, had toen 160-170K op de teller.
Onderstaande informatie kan dus allang verouderd zijn.

Tunex kon er alleen een standaard tuning op zetten, eventuele wensen konden niet ingewilligd worden. Om te tunen moest de CPU uitgebouwd worden, waarna de chip los gesoldeerd werd en het tunen kon beginnen. Eigenlijk vond ik dit toen al vreemd omdat ik er vanuit ging (naïef?) dat alles via de OBD poort via een laptop zou gaan.
Na het tunen kwamen de problemen. De auto wilde niet starten, wat men ook probeerde niets! "Kwam nooit voor."
Intussen was het al redelijk laat op de vrijdag geworden, de laatste klant was vertrokken (zonder proefrit met de tuner o.i.d.) en ik kreeg de VW bus van de eigenaar maar mee, met de mededeling dat er morgen iemand naar zou kijken. Zaterdag (zelf) gebeld, maar nog steeds geen rijdende auto. Maandag weer (zelf) gebeld en ik kreeg te horen dat de auto naar de Volvo dealer ging voor een nieuwe CPU.... "Was nog nooit eerder gebeurd."
Dinsdag "de" Volvo dealer gebeld om te vragen of ze de reserve sleutel ook nodig hadden ivm met de nieuwe CPU, mijn auto was daar nog niet, maar de reservesleutel hadden ze niet nodig omdat de motor een eigen CPU had. Beetje doorgevraagd, bleek dat men al vaker "de rommel" van Tunex opgeknapt had. Exact aantal wilde hij niet noemen, maar het was een "goede" klant.
Donderdag of vrijdag de auto weergekregen op de zaak in Almelo. De tuning was gratis, OK, daar kun je dan niets van zeggen.
Het resultaat? Mixed feelings. In z'n 5 beneden de 2.000 rpm volgas geven doe je maar één keer. Alles begint te klapperen onderin, alsof er te veel vermogen vrij komt dat niet weg kan. Als je niet wilt terug schakelen in z'n 5 dan is het een kwestie van rustig het pedaal intrappen tot de rmp > 2.000 zijn en dan volgas. Terugschakelen naar z'n 4 en dan volgas is heerlijk. 80 achter een vrachtwagen en als je er voorbij bent zit je op 120.
Moest ik terug gaan? Tsja... Ik kan er prima mee rijden, mijn vrouw geeft nooit volgas, dus wat is het probleem? Verder had ik weinig zin om weer naar Tunex te gaan. Dus heb ik het maar zo gelaten.

En nu bijna 200k verder, ik rij er nog steeds mee, maar kijk al flink rond naar een XC70 MY08. Wordt die getunend? Ja, denk het wel, ga ik naar Tunex? Nee, zeker niet. Zal denk ik Fasttech worden. Goede verhalen van gehoord.

Tunex heeft één groot voordeel. Ze zijn erg goedkoop. Wat mij zwaar tegenviel is dat ik zelf steeds contact met ze op moest nemen omtrent de status van mijn auto.

Marinus
XC70 D5 MY2009 Afbeelding
V70 D5 MY2004 Afbeelding
Volvo Amazon P220 1967
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”