Pagina 2 van 3

Geplaatst: 31.05.2006 - 00:18
door BlackWolf
Heel vreemd maar sinds ik 16” velgen heb met 205mm brede banden heb ik geen rare klapperende geluiden meer als ik door een ongelijke wegdek rijd. Auto rijdt stukken beter, ik kan het zelf niet verklaren want velg is groter geworden maar buiten diameter is zelfde gebleven enige verschil is dat banden 1cm breder zijn.

Ik ben in ieder geval van het geklapper af.

Geplaatst: 31.05.2006 - 14:21
door VolvoZoeker
Ik ben van plan om binnenkort naar 225 breed te gaan, en 17 inch in de zomer. Kijken of dit lekker rijdt :-).

Geplaatst: 23.09.2006 - 06:38
door J
Even terugkomend op het K&N filter verhaal, volgens mij zijn er wel degelijk problemen met deze filters met luchtmassameters, ik weet dat diverse impretza rijders hierdoor problemen hebben gehad.
Misschien heeft dit te maken met de plaatsing ten opzichte van het filter, maar enige voorzichtigheid lijkt mij geboden

echter succes, en houd ons op de hoogte

Geplaatst: 23.09.2006 - 11:59
door Ludo
J schreef:Misschien heeft dit te maken met de plaatsing ten opzichte van het filter,
nee hoor, luchtmassameters gaan enkel stuk als er te veel olie opzit zoals hierboven al aangehaald.
inspuiten betekent niet "zeiknat" spuiten. :wink:

K&N Not done

Geplaatst: 25.09.2006 - 16:44
door Marco C70
Vermogens winst door een geolied matje?
De drukval over het filter zal iets minder zijn doordat de mazen iets groter zijn dit is ook de reden dat het een olie bevat, deze vangt de fijnere deeltjes dan toch af.

Volvo's hebben geen Hot wire luchtmassa meter zoals sommige voertuigen(subaru WRX 2002). Zo'n Hotwire brandt zichzelf bij iedere keer starten helemaal schoon.

Volvo heeft dit niet, dus de olie die evt vanaf je K&N filter meesleurt blijft plakken op je Luchtmassa meter.
Een defecte LMM is niet altijd direct te merken, het gevolg kan zijn dat je een gat in je zuiger brand doordat je een overmaat lucht creeerd als gevolg van een verkeerd luchtmassa signaal. (detonatie)

Dit is mij overkomen bij een Subaru gt turbo uit 1999. 7000EUR was de rekening.

Dus...... een K&N luchtfilter NOT DONE..
Dit is net als de monteur in de fles, een leuk marketing item maar je hebt er geen reet aan.
Tunen kost nu eenmaal geld en dan heb ik t niet over 7 of 8 tientjes voor een filter, daarmee kom je er niet.

Mijn T5 heeft +-290PK en ik rij met een papieren fabrieks filter van Volvo.
Ik voel 1pk vermogens winst door een geolied matje niet meer.
Greetz

Marco

Geplaatst: 25.09.2006 - 18:03
door +++t blijft behelpen+++
mmmm
DAT vertellen ze er nooit bij.
goede tip om in de gaten te houden

Geplaatst: 30.09.2006 - 15:21
door Volvroem
Hoe denken jullie over Green filters?

Dit is een droog vervang filter en geeft een leuke doorlaat.

Geplaatst: 10.10.2006 - 01:19
door eXite
Ik heb vrij recentelijk een K&N filter in mijn S40 1.6D uit 2005 geplaatst (gechipt). Resultaat: meer vermogen in lage toeren en dus soepeler wegrijden. Daarnaast een soepelere opbouw van vermogen, ik ben er dus wel over te spreken.

Oppassen met de olie uiteraard, maar zolang je niet debiel gaat doen met de spuit moet dit geen enkele probleem zijn.

Geplaatst: 10.10.2006 - 01:37
door Marco C70
Is het filter gelijktijdig met het chippen gezet? Want ik voel persoonlijk het verschil niet. :lol:

Geplaatst: 15.11.2006 - 15:43
door eXite
Nee, dat is erna geweest. Echter, nu ben ik er wat minder positief over, het lijkt wel alsof ik geleidelijk vermogen ben gaan verliezen. Hij trekt niet meer absurd hard in 2e versnelling en ik ben ook 10-15km/h topsnelheid kwijt. LMM?

Geplaatst: 15.11.2006 - 18:27
door eXite
Zojuist een gloednieuw standaardfilter erin gezet. Ik heb het idee dat hij iets minder snel oppakt, maar de boost die ik krijg bij het voluit optrekken lijkt wel groter. Wellicht noemenswaardig: toen ik mijn K&N erin stopte had mijn oude filter 60dkm geblazen, dus die was al aan vervanging toe. Vreemde zaak allemaal... vannacht eens kijken hoe het zit met de topsnelheid :)

Geplaatst: 15.11.2006 - 22:27
door Lokkie
Een vervangingsfilter (in orgineel luchtfilterhuis) zal toch geen kwaad kunnen tov een orgineel volvo matje?? Op het moment dat je van die paddenstoelen erop zet wordt het een ander verhaal.

Geplaatst: 15.11.2006 - 22:42
door Ludo
kan zeker geen kwaad.
je mag dan ook wel een beetje optimistisch zijn, maar een noemenswaardig vermogenverschil haal je d'r niet mee.
dat zit enkel tussen de oren. :wink:

Geplaatst: 15.11.2006 - 23:07
door eXite
Ja ik kan het ook niet helemaal beredeneren. Wat ik heb bedacht is dat de turbo op een of andere manier wordt afgeremd door dat K&N gebeuren, iets anders weet ik ook zo snel niet?

Geplaatst: 16.11.2006 - 10:47
door 480S60
[quote="Ludo"]kan zeker geen kwaad.
je mag dan ook wel een beetje optimistisch zijn, maar een noemenswaardig vermogenverschil haal je d'r niet mee.
dat zit enkel tussen de oren. :wink:[/quote]

In mijn volvo 480 merk ik een goed verschil tussen wel of geen K&N filter. Wat ik merk is dat de auto gretiger wordt. Hij reageert feller en directer op het gaspedaal omdat hij makkelijker lucht krijgt. Dit is puur voor mij de reden om het te doen. Dit is voor mij een stukje van mijn rijplezier. Wat het in PK's oplevert weet ik niet.

Geplaatst: 16.11.2006 - 12:20
door eXite
Nou, ik heb het getest en inderdaad, de topsnelheid valt met een K&N filter zo'n 10-15km/h lager uit. De auto pakt wel sneller op, maar het doseren van je gas wordt ook moeilijker. Met die K&N filter leek het wel alsof ik op de helft van mijn pedaal al volgas gaf. Met de standaard volvo filter rijdt de auto i.i.g. harder, zoveel is zeker.

Geplaatst: 16.11.2006 - 12:38
door liquid_force
heb zelf ook een K&N luchtfilter erin en ik merk gewoon dat de motor beter ademt,
en de topsnelheid ... kan me niet voorstellen dat ik hem dan op de 275kmh zou kunnenb krijgen zonder K&N ...

Geplaatst: 16.11.2006 - 13:58
door Ludo
LF, 275 door alleen een K&N filtertje?.
écht niet hoor.

Geplaatst: 16.11.2006 - 16:49
door liquid_force
hij loopt nu 260kmh, vergeten te melden :)

Geplaatst: 16.11.2006 - 17:52
door Ludo
ik had het wel gemeld: het zit dus tussen de oren.

:lol: