Is dit verantwoord? Ik krijg advies om het niet te doen omdat het alleen meer lawaai maakt dan dat het iets toevoegt.
Ik dacht juist meer aanzuig beter was voor een Turbo, als ik het toch doe moet ik iets aan de benzine toevoer veranderen?
Het gaat om een 2.0T met 175 dkm op de teller.
K&N vervanging filter met low-pressure Turbo.
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Bij mij gaat mijn K&N filter ook als een tierelier. De auto reageert een stuk beter op gas geven! In de 480 op benzine en de S60 op diesel heb ik er geen enkel probleem mee.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Bedankt voor de reacties, auto krijgt volgende week een grote beurt, dus ik zal eentje in laten zetten en kijken of ik het verschil merk 
CeeBee, nee gewoon een kleine garage bedrijf, die vond het beter om met een standaard filter blijven rijden.

CeeBee, nee gewoon een kleine garage bedrijf, die vond het beter om met een standaard filter blijven rijden.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
het is natuurlijk wel zo dat er meer lucht naar binnen gaat, dat betekend ook meer vuil deeltjes. je hebt dus een iets hogere slijtage aan je motor. Maar of dat afweegt tegen het plezier???
Zou me er niet druk om maken. maar een sportluchtfilter levert pas merkbaar meer vermogen als je het hele ademhalingstraject verbeterd (spotuitlaat) 1+1 = 3
Zou me er niet druk om maken. maar een sportluchtfilter levert pas merkbaar meer vermogen als je het hele ademhalingstraject verbeterd (spotuitlaat) 1+1 = 3
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Bij mij weten zijn de K&N filters ook goed om vuil tegen te houden het komt door de vezel opbouw van de filter het laat geen vuil door maar wel meer lucht.
Het gaat me niet om het vermogen eigenlijk, ik wil dat de turbo meer gelegenheid krijgt om te ademen. Merkbaar zal het niet zijn maar het zal zeker niet op achteruit gaan.
Ik ben zelf W en E technicus
maar mijn branche is geen auto techniek. Het ging mij om hoe de elektronica van de auto werkt als zo een filter in zit, ik denk dat luchtmassa meter zijn werk zal doen als er meer lucht doorheen geblazen word alleen wist ik niet hoe de elektronica zou gaan reageren.
Ik heb vroeger genoeg gesleuteld aan auto's maar nooit eentje met turbo gehad.
Dit was 5 jaar geleden mijn hobby auto:
http://208.53.178.234/scirocco/
Het gaat me niet om het vermogen eigenlijk, ik wil dat de turbo meer gelegenheid krijgt om te ademen. Merkbaar zal het niet zijn maar het zal zeker niet op achteruit gaan.
Ik ben zelf W en E technicus

Ik heb vroeger genoeg gesleuteld aan auto's maar nooit eentje met turbo gehad.
Dit was 5 jaar geleden mijn hobby auto:
http://208.53.178.234/scirocco/
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
hoe zit dat dan met het verhaal datr als je je K&N filter oliet, je LMM er aan gaat?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Ik geloof niet dat het stuk gaat maar vervuild raakt door de olie, en hierdoor kan de sensor niet goed uitlezen.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- eugene
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09.01.2005 - 21:41
- Locatie: Merkelbeek
de LMM gaat stuk als je de K&N teveel olie opspuit. Dit is al bij verschillende Volvo's (en 850's) gebeurd.
De K&N filtert even goed als een standaard filter, maar laat 40% meer lucht door. Geen extra slijtage dus, wel extra lucht voor de turbo!
De K&N filtert even goed als een standaard filter, maar laat 40% meer lucht door. Geen extra slijtage dus, wel extra lucht voor de turbo!
If it's not blown, it sucks....
Volvo 850 T-5 Sedan h5 08-95 Bordeaxrood
Volvo 850 T-5 Sedan h5 08-95 Bordeaxrood
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Ok, wat is te veel?
Moet ik een hele nieuwe K&N filter ook in spuiten met olie? Ik heb een besteld en het gaat aanstaande maandag op tijdens grote onderhoud (Geen officieel dealer).
Ik weet niet of ik het verschil gaat merken, want de auto heeft zijn laatste beurt 15 dkm geleden gehad bij de vorige eigenaar en nu met dit onderhoud word best veel vervangen zoals bougiekabels, bougies, oliefilter, brandstoffilter en olie word vernieuwd met Castrol Magnatec 5W-30
Vergeet ik dingen die nog moet vervangen worden die essentieel van belang zijn op een Turbo versie na 175 dkm? Distributieriem is op 138 dkm vervangen, die hoeft dus niet.
Moet ik een hele nieuwe K&N filter ook in spuiten met olie? Ik heb een besteld en het gaat aanstaande maandag op tijdens grote onderhoud (Geen officieel dealer).
Ik weet niet of ik het verschil gaat merken, want de auto heeft zijn laatste beurt 15 dkm geleden gehad bij de vorige eigenaar en nu met dit onderhoud word best veel vervangen zoals bougiekabels, bougies, oliefilter, brandstoffilter en olie word vernieuwd met Castrol Magnatec 5W-30
Vergeet ik dingen die nog moet vervangen worden die essentieel van belang zijn op een Turbo versie na 175 dkm? Distributieriem is op 138 dkm vervangen, die hoeft dus niet.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
Krukas - vervangen voor een titanium exemplaarVergeet ik dingen die nog moet vervangen worden
Drijfstangen - vervangen voor een titanium exemplaar
cylinderwander honen
Waste gate eruit gooien(dicht maken) heb je niks aan. is verlies van druk)
nu ff zonder dollen
gewoon normaal groto onderhoud
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
K&N filters zijn al af fabriek geolied en zijn behoorlijk vettig, dus de eerste tijd niets aan doen.
Wel je filterhuis goed schoon zuigen, dat vergeten de meeste garages.
Wel je filterhuis goed schoon zuigen, dat vergeten de meeste garages.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
DrRossi,Bedankt voor de tip, filter zit er in en ik vind het geluid meevallen.
Volvorijden, wat dacht je van wiellagers achter?
Tijdens rijden merk ik niets maar toen we achter remschoenen wilde vervangen merk te ik dat er een tik in zit, dus het word preventief vervangen over 2 weken voordat het helemaal raar gaat doen. Ik laat beide kanten vervangen voor €110 per stuk.
Onder slang van de radiateur lekte een beetje bij het overdruk klepje, dat verklaart mijn koelvloeistof verlies dus die word ook vervangen (besteld bij Volvo €82 ex btw)
Ik ben meer kwijt dan wat ik verwacht had maar ik weet wel dat het nu goed zit, want er was meer aan de hand.
Volvorijden, wat dacht je van wiellagers achter?

Onder slang van de radiateur lekte een beetje bij het overdruk klepje, dat verklaart mijn koelvloeistof verlies dus die word ook vervangen (besteld bij Volvo €82 ex btw)
Ik ben meer kwijt dan wat ik verwacht had maar ik weet wel dat het nu goed zit, want er was meer aan de hand.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
- Locatie: Amersfoort
@blackwolf - Mag ik vragen wat voor soort "tik" het was, die er in zat???
Gr
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Het is moeilijk uitleggen maar, heb je wel eens onderhoud gedaan aan machines waarbij je de lagers moet controleren? Als je een gelagerde iets langzaam draait voel je elke keer in bepaalde standen in je hand dat het zachtjes tikt, het is geen geluid je voelt het alleen. Als je het snel rond laat draaien dan hoor je dat het slepend geluid maakt. Dit hoeft niet zeggen dat lager op is maar dat het wel binnenkort aan vervanging toe is.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
- Locatie: Amersfoort
ah ok. Nee dit wat je beschrijft klinkt anders dan wat ik van tijd hoor als ik over een drempel gereden ben (nee, niet gevlogen). Dan hoor je een "tik", net alsof er iets op z;n plek schiet. Heel vreemd
Gr
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Dat klinkt meer als schokbrekers, zo een soort geluid heb ik ook maar dan bij slechte wegdek en niet bij drempels, gisteren had ik de auto laten uitlijnen en gelijk schokbrekers na laten kijken maar volgens de experts is er niets aan de hand. :?
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
- Locatie: Amersfoort
Hij is halve maand geleden voor een 165k en 180k beurt geweest. Daar is het uitgebreid gechecked. Alles is prima bevonden, ook bij mij 
Maar ik blijf het vreemde vinden.... Ik heb het niet zo op dat soort geluidjes

Maar ik blijf het vreemde vinden.... Ik heb het niet zo op dat soort geluidjes
Gr
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
- Locatie: Niekerk (wk)
- Contacteer:
Ik zit met mijn 480 met precies hetzelfde probleem! Een onverklaarbare rammel aan de achteras. Alles losgehad, er ligt niks los in de auto; ik kan het niet vinden.
Mijn vorige 480 had dit ook. Toen was het een stabilisatiestang met speling, maar dat is het nu niet.... Ik weet het niet meer:(
Mijn vorige 480 had dit ook. Toen was het een stabilisatiestang met speling, maar dat is het nu niet.... Ik weet het niet meer:(
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.