Er zijn inderdaad verhalen bekend van enkele mensen die de complete balansassen hebben verwijderd. Er is geen tot nauwelijks verschil in lopen hoorbaar en voelbaar. Sommigen beweren zelfs dat de motor sneller is (minder weerstand door die assen.)
Dat laat ik dan voor hun rekening, maar je kan ze wel weghalen.
hier zie je een beetje hoe het zit: http://www.volvopartswebstore.com/image ... -52607.jpg
Wel de oliekanaaltjes (zowel toe- als afvoer) van de glijlagers (item 20)dicht maken, dat kan met een (soort vries) dopje, kan ook draad erin tappen M12, en een bout met koperen ring erin draaien.
Op het 700 forum staat een uitgebreide "how-to" met meerdere fotoos.
distributiriem 16v zoemt na wissel
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Nog even een opmerking:
Het is best wel belangrijk om de bout te vervangen van de oliepomp bij een riemwissel, is dat ook gedaan? Moet gewoon standaard preventief verwisseld worden, samen met het bijbehorende tandwiel, staat gewoon in de instructie, maar dit zit ook gewoon in het distributie-wissel pakket.. Doe je het niet, bestaat de kans dat hij knapt, en hiermee de riem ook breekt......dan zijn de rapen gaar.
Het is best wel belangrijk om de bout te vervangen van de oliepomp bij een riemwissel, is dat ook gedaan? Moet gewoon standaard preventief verwisseld worden, samen met het bijbehorende tandwiel, staat gewoon in de instructie, maar dit zit ook gewoon in het distributie-wissel pakket.. Doe je het niet, bestaat de kans dat hij knapt, en hiermee de riem ook breekt......dan zijn de rapen gaar.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 23.10.2011 - 12:07
- Locatie: borne OV
die bout is volgensmij niet vervangen, maar ik haal alles nog een keer los volgende week en dan kijk ik er zelf wel even na.
V70 Black Sapphire Edition II, 2.4 140PK 2004
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit