Pagina 2 van 2

Geplaatst: 31.05.2012 - 10:50
door wim de jong
Er zijn inderdaad verhalen bekend van enkele mensen die de complete balansassen hebben verwijderd. Er is geen tot nauwelijks verschil in lopen hoorbaar en voelbaar. Sommigen beweren zelfs dat de motor sneller is (minder weerstand door die assen.)
Dat laat ik dan voor hun rekening, maar je kan ze wel weghalen.

hier zie je een beetje hoe het zit: http://www.volvopartswebstore.com/image ... -52607.jpg

Wel de oliekanaaltjes (zowel toe- als afvoer) van de glijlagers (item 20)dicht maken, dat kan met een (soort vries) dopje, kan ook draad erin tappen M12, en een bout met koperen ring erin draaien.
Op het 700 forum staat een uitgebreide "how-to" met meerdere fotoos.

Geplaatst: 31.05.2012 - 23:24
door wim de jong
Nog even een opmerking:

Het is best wel belangrijk om de bout te vervangen van de oliepomp bij een riemwissel, is dat ook gedaan? Moet gewoon standaard preventief verwisseld worden, samen met het bijbehorende tandwiel, staat gewoon in de instructie, maar dit zit ook gewoon in het distributie-wissel pakket.. Doe je het niet, bestaat de kans dat hij knapt, en hiermee de riem ook breekt......dan zijn de rapen gaar.

Geplaatst: 01.06.2012 - 07:41
door koen303114
die bout is volgensmij niet vervangen, maar ik haal alles nog een keer los volgende week en dan kijk ik er zelf wel even na.