vreemd probleem 2.4t op lpi

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
bernhard2
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
Locatie: Hardenberg

slechte compressie? als de klep verbrand is kunnen er volgens mij scheurtjes in komen / stukjes af vliegen.
dus ook slechte verbranding/minder vermogen/slechter lopen

bij mijn v70 op gas heb ik problemen gehad met een kapotte injector en een pijpje dat in het inlaatkanaal zit was afgebroken.
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

hoe kom ik daar achter?
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

en liep ie toen ook slecht op benzine?
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Bobine is natuurlijk goed mogelijk, maar dat had de ANWB toch wel vast kunnen stellen.

Wat je kan doen is vaststellen welke cilinder er niet mee doet door om de beurt een benzine injector met draaiende motor los te halen.

Als je weet welke cil. het is, de betrefende bobine met een andere cil. wisselen, en dan het verschil nogmaals vaststellen als nu de andere cil niet mee doet dan weet je dat de bobine stuk is
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

ik had het gevoel dat de anwbmeneer het een beetje te warm vond om er veel energie in te steken
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Dat kan vooral als de motor warm is
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

joepie de poepie, vandaag auto afgeleverd door de anwb, ikke met mn obd readertje van 2 tientjes uitlezen, en ja hoor, wat de reader van de anwb van 750 euro niet deed, maar de mijne wel, missfire in cylinder 4

bobine van 2 en 4 (of 4 en 2, lang leve de 5 cilinder) omgewisseld, en toen gaf ie een missfire op cylinder 2.

2e bobine stuk in een half jaar, moet ik die dingen op de plank gaan leggen?

weet iemand vanaf welke kant ik cilinders moet tellen??
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Er zijn geloof ik sport bobines, ff op het forum zoeken die zijn niet of nauwelijks duurder maar schijnen langer mee te gaan.

De combinatie LPG en turbo vereist een nog hogere ionisatie (gas geleidend maken) spanning, waardoor de isolatie vd bobine zwaarder belast wordt en eerder bezwijkt.

oh ja cil 1 zit aan de distributie kant
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

ik had al een een revisiebedrijf gebeld, 1990 euries ex, doei vakantiegeld.

valt al weer mee
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
jberg
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 30.12.2006 - 18:24
Locatie: kampen

zou t kunnen dat ze kapot gaan als de bougies minder worden?
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Johan s60 schreef:Er zijn geloof ik sport bobines, ff op het forum zoeken die zijn niet of nauwelijks duurder maar schijnen langer mee te gaan.

De combinatie LPG en turbo vereist een nog hogere ionisatie (gas geleidend maken) spanning, waardoor de isolatie vd bobine zwaarder belast wordt en eerder bezwijkt.

oh ja cil 1 zit aan de distributie kant
Precies. Juist vanwege LPG heb ik er deze ingezet.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

jberg schreef:zou t kunnen dat ze kapot gaan als de bougies minder worden?
Speelt ook mee, hoe slechter de bougie hoe hoger de spanning
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
WannabeV70R
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 16.03.2012 - 08:22
Locatie: Leeuwarden

Goed topic dit, veel informatie. Mooi dat het mee valt allemaal. Ik zit zelf ook aan LPI installatie te denken. Zou dus wel verstandig zijn om meteen alle 5 de bobines te vervangen (of op voorraad hebben) door een sporttype.
Volvo V70 T5 2003, R-uitgevoerd
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

WannabeV70R schreef:Goed topic dit, veel informatie. Mooi dat het mee valt allemaal. Ik zit zelf ook aan LPI installatie te denken. Zou dus wel verstandig zijn om meteen alle 5 de bobines te vervangen (of op voorraad hebben) door een sporttype.
Dat zou ik alleen doen met de Combi LPG & turbo, ik heb nl. nog nooit een bobine stuk gehad, toch 4 ton gelopen.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

WannabeV70R schreef:Goed topic dit, veel informatie. Mooi dat het mee valt allemaal. Ik zit zelf ook aan LPI installatie te denken. Zou dus wel verstandig zijn om meteen alle 5 de bobines te vervangen (of op voorraad hebben) door een sporttype.
Het is een hoop geld om op de plank te leggen. Misschien is het een idee om één gewone gebruikte bobine op de plank te leggen. Dat geeft je, bij een bobinestoring, voldoende tijd om vijf nieuwe te zoeken/kopen.

En misschien gaan die van jou wel helemaal niet kapot.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Blijft lastig dit, maar met "slechte" bougies (of niet matchende bougies voor LPG) gaan je Bobines om de haverklap kapot, dat is voorspelbaar.
Beste is sowieso betere Bobines te installeren, waarbij onze voorkeur naar de Bosch variant uitgaat, en asap je bougies te controleren op geschiktheid.
Vergeet tevens niet de bougies in te smeren met bougies-vet (of hoe dat heet), het zorgt iig voor bescherming van lekkage van spanningen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

VolvoTech schreef:Vergeet tevens niet de bougies in te smeren met bougies-vet (of hoe dat heet), het zorgt iig voor bescherming van lekkage van spanningen.
Hier heb ik nou nog echt nooit van gehoord... ?
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

De reden dat ze wel is stuk gaan is het volgende,bij het vullen van olie wordt er wel is wat olie gemorst,dat loopt langzaam tussen de rubber afdichting het bougie gat in en dat is vaak de reden dat ze stuk gaan.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

jberg schreef:ik had al een een revisiebedrijf gebeld, 1990 euries ex, doei vakantiegeld.

valt al weer mee

Zijn het gouden bobines?,wat een onzin zeg!
De beste zijn van Beru en kosten 63 euro bruto per stuk..ex btw,het monteren is een half uurtje werk.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”