melding "minder vermogen"
-
- 7th Gear member
heeft niets met geheimzinnigheid te maken.
Als je nu gewoon zegt wat er aan de hand is, misschien begrijpen we het ook. :?Moet een beetje op gaan passen met wat ik hier neer zet.
We willen graag leren. :roll:
-
- 3rd Gear member
Ik zou ook niet willen beweren dat hier iemand van adviezen rijk zal worden. Dat -daadwerkelijke- hulp niet altijd gratis is, vind ik niet zo gek. Familie help ik ook wel voor niets met pc-problemen. Voor "vreemden" vind ik dat niet zo van zelf spreken. Dat betekent natuurlijk niet, dat ik geld zou vragen voor tips die ik via een forum geef, maar als ik echt wat moet gaan "doen" dan is het een ander verhaal.
Als ik een reparatie zou laten doen door een forummer, die al snel meer verstand van techniek heeft dan ik, zou ik een gratis hulp zelf vervelend vinden. Kost die persoon toch vrije tijd en inspanning die ook op een leukere manier is door te brengen.
Als ik een reparatie zou laten doen door een forummer, die al snel meer verstand van techniek heeft dan ik, zou ik een gratis hulp zelf vervelend vinden. Kost die persoon toch vrije tijd en inspanning die ook op een leukere manier is door te brengen.
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
-
- 6th Gear member
blijkbaar word het (nog steeds) een beetje verkeerd geinterpreteerd.
op het 850 forum ging het niet om "rijk" worden van de adviezen.
Ben z'n berichten werden gezien als een advertentie, en dat werd niet toegestaan.
als je het forum een beetje gevolgd hebt, weet je dat er in het verleden nog zo'n (verhitte) discussies ontstaan zijn door hetzelfde.
troost je Ben, je bent niet de enige die het meemaakt, er zijn nog anderen die het forum ervoor verlaten hebben.
je zou zeggen, Marc heeft het 850 forum ooit 'opgericht' als een technisch forum, een plek waar je mekaar kon helpen met als doel veel zelf kunnen doen of het leren, maar je word al snel beschouwd als een commercieël iemand.
en dat wil zeggen, de één mag het niet, terwijl de ander rustig zijn gangetje voortgaat.
het is meer een plek geworden van zinloos gebrabbel, technisch is er niet veel meer aan...
:?
op het 850 forum ging het niet om "rijk" worden van de adviezen.
Ben z'n berichten werden gezien als een advertentie, en dat werd niet toegestaan.
als je het forum een beetje gevolgd hebt, weet je dat er in het verleden nog zo'n (verhitte) discussies ontstaan zijn door hetzelfde.
troost je Ben, je bent niet de enige die het meemaakt, er zijn nog anderen die het forum ervoor verlaten hebben.
je zou zeggen, Marc heeft het 850 forum ooit 'opgericht' als een technisch forum, een plek waar je mekaar kon helpen met als doel veel zelf kunnen doen of het leren, maar je word al snel beschouwd als een commercieël iemand.
en dat wil zeggen, de één mag het niet, terwijl de ander rustig zijn gangetje voortgaat.
het is meer een plek geworden van zinloos gebrabbel, technisch is er niet veel meer aan...
:?
-
- 7th Gear member
Het is heel simpel,ik probeer Volvo rijders te helpen met een probleem waar ze niet uit komen,heeft niets te maken met reclame maken voor mezelf.
Maar als ik de mensen help met onderdelen of ik controleer een distributieriem of deze op tijd staat,dan verwcht ik daar inderdaad een kleine vergoeding voor,ik besteed mijn tijd daaraan en mijn auto rijdt echt niet op water,ik rij ook vaak naar de mensen toe als ik in de buurt ben.
Ik heb geen bedrijf of iets in die geest.
Maar als ik de mensen help met onderdelen of ik controleer een distributieriem of deze op tijd staat,dan verwcht ik daar inderdaad een kleine vergoeding voor,ik besteed mijn tijd daaraan en mijn auto rijdt echt niet op water,ik rij ook vaak naar de mensen toe als ik in de buurt ben.
Ik heb geen bedrijf of iets in die geest.
- HMG
- 4th Gear member
Dat is toch heel normaal lijkt me?Maar als ik de mensen help met onderdelen of ik controleer een distributieriem of deze op tijd staat,dan verwcht ik daar inderdaad een kleine vergoeding voor,ik besteed mijn tijd daaraan en mijn auto rijdt echt niet op water,ik rij ook vaak naar de mensen toe als ik in de buurt ben.
Gewoon vertellen hoe je het technische probleem op kan lossen is toch wat anders dan het daadwerkelijk met de handjes op lossen?
Fysiek voor een ander een probleem oplossen mag nmm geld kosten.
Ik heb hier ook al wat technische oplossingen gegeven inclusief foto's.
Had ik hier geld voor moeten vragen? DACHT HET NIET!
Volgens mij zijn we op dit forum om elkaar zo goed en goedkoop mogelijk te helpen.
Als je er geld voor wil hebben moet je voor jezelf beginnen.
Maar kan zijn dat ik het "probleem" (geheimzinnige) nog niet goed begrijp. :?
Help me dan uit de droom!
Fysiek voor een ander een probleem oplossen mag nmm geld kosten.
Ik heb hier ook al wat technische oplossingen gegeven inclusief foto's.
Had ik hier geld voor moeten vragen? DACHT HET NIET!
Volgens mij zijn we op dit forum om elkaar zo goed en goedkoop mogelijk te helpen.
Als je er geld voor wil hebben moet je voor jezelf beginnen.
Maar kan zijn dat ik het "probleem" (geheimzinnige) nog niet goed begrijp. :?
Help me dan uit de droom!
-
- 7th Gear member
Dat is juist het probleem,ik vraag er natuurlijk geen geld voor,maar als ik een distributie voor iemand controleer of er wordt een storing opgelost,dan is het verhaal natuurlijk anders.
En als ik aangeef dat ik weleens onderdelen heb liggen die voor gebruik nog perfect zijn,wil dat niet zeggen dat ik die voor niets weg moet geven,of zie ik dat verkeerd?
Er wordt op het 850 Forum reclame genoeg gemaakt,maar waarom ze mij er uitpikken om moeilijk te doen, is mij echt een raadsel.Maar goed,het gasklepverhaal,daar kom ik maandag op terug!
En als ik aangeef dat ik weleens onderdelen heb liggen die voor gebruik nog perfect zijn,wil dat niet zeggen dat ik die voor niets weg moet geven,of zie ik dat verkeerd?
Er wordt op het 850 Forum reclame genoeg gemaakt,maar waarom ze mij er uitpikken om moeilijk te doen, is mij echt een raadsel.Maar goed,het gasklepverhaal,daar kom ik maandag op terug!
- HMG
- 4th Gear member
Voor niets gaat de zon op idd. Er zijn altijd mensen die alles gratis willen hebben, even dit gratis, even dat gratis. Bij de dealer vragen of zijn/ haar auto niet gemaakt kan worden in de zgn. verloopuurtjes,... Als jij tijd steeks in een auto mag daar best geld voor gevraagd worden. Wat is er op het Volvo 850 Forum gebeurd?Dat is juist het probleem,ik vraag er natuurlijk geen geld voor,maar als ik een distributie voor iemand controleer of er wordt een storing opgelost,dan is het verhaal natuurlijk anders.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Het is natuurlijk wel zo dat als iets bijna niets kost danwel gratis is een dealer al snel als "te duur" wordt ervaren.
Mocht ik iemand de gunst vragen om iets voor mij te doen moet daar iets tegen over staan, dat kan natuurlijk altijd geld zijn.
Mocht ik iemand de gunst vragen om iets voor mij te doen moet daar iets tegen over staan, dat kan natuurlijk altijd geld zijn.
Dat zie jij heel goed!En als ik aangeef dat ik weleens onderdelen heb liggen die voor gebruik nog perfect zijn,wil dat niet zeggen dat ik die voor niets weg moet geven,of zie ik dat verkeerd?
Ik ben heel benieuwd naar jouw vertalinghet gasklepverhaal,daar kom ik maandag op terug!

- T5Fred
- 3rd Gear member
Bovenstaand probleem heeft inderdaad te maken met de site waar IkeV70 naar verwijst. Ik heb, zoals eerder aangegeven, mijn gasklephuis voor een tweedehandsje kunnen vervangen. De oude heb ik uiteraard uit elkaar gehaald om te kijken wat er eventueel aan kapot zou kunnen zijn. Mijn advies: probeer dit niet zelf, je krijgt het huis nooit meer goed en waterdicht in elkaar! Ik heb hem na mijn operatie definitief weg kunnen gooien.
Ga liever naar een (groot) universeel auto-onderdelen-bedrijf en laat daar je gasklephuis reviseren door een bedrijf wat niet anders doet. Is in ieder geval goedkoper dan een nieuwe bij de dealer.
Ga liever naar een (groot) universeel auto-onderdelen-bedrijf en laat daar je gasklephuis reviseren door een bedrijf wat niet anders doet. Is in ieder geval goedkoper dan een nieuwe bij de dealer.
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
met een gebruikt gasklephuis ben je vroeger of later (waarschijnlijk vroeger) toch ook weer aan de beurt.
Volvo for life
- T5Fred
- 3rd Gear member
Mijn originele klep ging kapot bij 160.000km. Ik kocht een klep van een schade V70 met 40.000 op de teller. Ik ga er van uit dat ik dus zeker nog 120.000 kan rijden. En daar doe ik 6 jaar over, is de auto allang verkochtbart simpson schreef:met een gebruikt gasklephuis ben je vroeger of later (waarschijnlijk vroeger) toch ook weer aan de beurt.

V70-T5, 2001
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ken er die bij 50.000 al gek deden
Volvo for life
- T5Fred
- 3rd Gear member
Dit is toch triest jongensLudo schreef:ook made in Italy zeker?. :?

V70-T5, 2001