Pagina 2 van 4

Geplaatst: 21.06.2012 - 12:19
door NJ8
Even mijn twee centen; het is momenteel erg druk bij garages ivm vakantieperiode die er aankomt. Toch zou ik dit zsm laten fixen. Misschien kun je een rondje bellen langs stek gecertificeerde airco reparateurs. Die kennen dit klusje goed, ookal zijn ze geen volvo specialisten. Vaak kan je wel sneller terecht, zeker als je uitlegt dat je eigenlijk niet meer durft verder te rijden...
Woon je in de buurt van Veghel? bel hier eens naar toe http://www.wvdbroek.nl/

Geplaatst: 21.06.2012 - 12:56
door Biarritz
NJ8,
Het is inderdaad overal erg druk. Ik heb nu een afspraak op maandag 2 juli. Gelukkig kan ik indien nodig thuis werken. Na vandaag heb ik de auto dan nog maximaal 2 dagen echt nodig.

Ik wil het wel allemaal goed hebben opgelost. Er is waarschijnlijk meer aan de hand dan alleen de airco pomp vast zetten. Toch bedankt voor het meedenken.

Geplaatst: 21.06.2012 - 13:02
door Rippie V70
Is de bout afgebroken, of is de draad uit het blok getrokken door te lomp aandraaien?

Geplaatst: 21.06.2012 - 13:12
door Biarritz
moeilijk te zeggen. De bouten zijn erg lang en voordat je ze er helemaal uit kunt nemen moet eerst de radiator verwijderd worden.

Geplaatst: 21.06.2012 - 13:28
door MN-NL
De radiator hoeft er niet uit hoor. Als alle 4 bouten losgedraaid zijn kan je de pomp iets kantelen, dan de bouten eruit nemen. Maar dan zit je al half in de reparatie vrees ik.

Geplaatst: 21.06.2012 - 13:31
door dutchlimits
Kan je geen auto lenen? Doorrijden zou ik sterk afraden. Wanneer dit wel losschiet ben je echt ver van huis.

Geplaatst: 21.06.2012 - 13:45
door Biarritz
Ik moet op en neer naar België, dus dat zijn nogal afstanden. Ik zal mijn moeder eens lief aankijken of ze een week of 2 achter de geraniums wil blijven zitten..

Geplaatst: 21.06.2012 - 17:45
door Ramon&Ramon
Bouten zitten niet rechstreeks in het motorblok,maar in een aparte alluminium steun.
Niemand op het forum die je daarbij wil helpen?,handige mensen genoeg hier.

Geplaatst: 21.06.2012 - 19:57
door Gast
Waaruit blijkt dat ze gebroken zijn? Is er al geprobeerd ze aan te draaien?

Geplaatst: 21.06.2012 - 20:39
door Thijs
Idd eerst eens een snel en verduidelijkend onderzoekje doen!

Geplaatst: 21.06.2012 - 20:56
door Biarritz
De monteur heeft geprobeert ze aan te draaien. De onderste bout kan ongeveer 10 cm in en uit de pomp worden geschoven en gaat helemaal naar binnen zonder weerstand. De andere bout die 2 cm uitsteekt kan wel rondgerdaaid worden, maar pakt niet.

Geplaatst: 21.06.2012 - 21:05
door HansEindhovenV70
Denk dat iemand de bouten ooit te hard (machinaal) heeft aangedraaid waardoor de schroefdraad kapot gedraaid is.

Geplaatst: 21.06.2012 - 21:23
door elianmars
Biarritz schreef:Ik moet op en neer naar België, dus dat zijn nogal afstanden. Ik zal mijn moeder eens lief aankijken of ze een week of 2 achter de geraniums wil blijven zitten..
Waarom hebben ze bij de dealer dan niet even een kortere multiriem er op gelegd? Kost misschien een paar tientjes, maar dan kun je wel met een gerust hart gaan rijden.

Geplaatst: 21.06.2012 - 21:29
door MarioC70
Dat kan niet,met een kortere riem draait de dynamo de andere kant op,dat gaat niet ivm de vrijlooppoelie.

Geplaatst: 21.06.2012 - 21:32
door ovlov058
Zijn er dan geen V70 zonder aircopomp??

Geplaatst: 21.06.2012 - 21:45
door MarioC70
jawel,maar die riem loopt dan anders met aangepaste looprollen.

Geplaatst: 21.06.2012 - 22:28
door Biarritz
Ik heb even de agenda van mij en mijn vrouw naast elkaar gelegd. Het lukt met veel kunst en vliegwerk om met één auto af te kunnen (ja we hebben er twee; altijd weer die tweeverdieners).

Vanaf nu staat de Volvo stil te wachten op wat komen gaat :confused1:

Geplaatst: 22.06.2012 - 07:44
door Biarritz
Ik ben bang dat het volgende probleem zich trouwens ook al heeft aangemeld. Ik hoorde een continue licht schurend geluid onderweg, wat aan en uit gaat op het moment dat je gas geeft of los laat. Met name in de 5e versnelling is het geluid het hardst. Het is net of er iets aanloopt.

Ik heb er net een nieuwe koppeling, vliegwiel en koppelingscylinder in laten zetten en hoop niet dat mijn bak ook versleten is.?

Geplaatst: 22.06.2012 - 09:43
door edraket
De bak gaat niet zomaar stuk. Zou dat niet uit de multiriem kunnen komen :wink:

Geplaatst: 22.06.2012 - 10:03
door elianmars
MarioC70 schreef:Dat kan niet,met een kortere riem draait de dynamo de andere kant op,dat gaat niet ivm de vrijlooppoelie.
Ok, dus dat is niet zo simpel meer als bij de oudere modellen, helaas.