2 Bouten aircopomp afgebroken

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Biarritz
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 11.12.2010 - 17:04
Locatie: Het Groene Woud

Bij het zoveelste garagebezoek om een dreunend geluid bij 1800 toeren te localiseren is er geconstateerd dat er twee bouten van de aircopomp zijn afgebroken. Deze bouten van ongeveer 15 cm lang zitten dus los.

Vanwege tijdgebrek (de pomp moet helemaal uitgebouwd worden) kan ik pas weer over twee weken terecht. Kan dit zo lang wachten?

Het dreunen komt in ieder geval aan die kant van de motor vandaan en kan dus worden veroorzaakt door de aircopomp. Zijn er nog andere mogelijkheden dat iemand ervaring mee heeft?

Vervangen zijn al:
-Draagarmen
-Dual Mass Vliegwiel
-Motorsteunrubbers
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

geen idee, maar als ze je weg sturen met kom over 2 weken maar terug zal wel kunnen, anders is hun risico zou ik denken
keep calm!, your randomizer is running
Biarritz
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 11.12.2010 - 17:04
Locatie: Het Groene Woud

Door de drukte weet ik niet of het helemaal goed ging tussen de balie en de werkplaats. Toen ik zojuist zelf eens onder de kap ging kijken schrok ik er wel van om die bouten los te zien.
Zal morgen toch nog maar eens bellen voor de zekerheid.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27459
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Geen idee om de airco voorlopig maar even uit te zetten tot de reparatie is gebeurd?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Biarritz
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 11.12.2010 - 17:04
Locatie: Het Groene Woud

Fotos:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Biarritz
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 11.12.2010 - 17:04
Locatie: Het Groene Woud

De pomp draait altijd mee met de riem, dus uitzetten betekent denk ik niet minder belasting.
Gebruikersavatar
ovlov058
4th Gear member
Berichten: 934
Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37

als die pomp loskomt sta je langs de kant.

Is de tweede bout niet aan te draaien?

Kortere riem, voor zonder airco geen optie?

gewoon voor dit probleem een andere garage zoeken, is niet verantwoord je zo te laten rijden.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93
Afbeelding
Gebruikersavatar
Huskvarna
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 08.10.2007 - 16:49
Locatie: harderwijk

gewoon voor dit probleem een andere garage zoeken, is niet verantwoord je zo te laten rijden.
+1
V70 2.4T 1999 classic
S80 2.9 1998
S80 2.4 170pk aut. 2000
Ford Mondeo ghia 2001
Volvo V70 2.4T 2001
Volvo V 50 2.0 D 2006
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Het is erg simpel,daar kun je niet mee verder rijden!
Goeie garage heb je overigen die je zo door laat rijden,als de pomp helemaal los raakt heb je voor een paar duizend euro schade als het echt mis gaat,die multie riem slaat finaal door je distributiedeksel heen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Biarritz
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 11.12.2010 - 17:04
Locatie: Het Groene Woud

Ok, ik ga morgen in ieder geval even voor een second opinion bij een Volvo dealer langs.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Die diagnose was niet bij een dealer begrijp ik nu!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Ik zou niet eens meer zo durven rijden. Eerst een kortere multiriem er op en dan pas weer gaan rijden.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

Die diagnose was niet bij een dealer begrijp ik nu!
dat was mij ook niet duidelijk
ik begrijp uit foto`s en de overige reacties dat ik er goed naast zat :-&
keep calm!, your randomizer is running
Gast

MarioC70 schreef:Het is erg simpel,daar kun je niet mee verder rijden!
Komt dit vaker voor dat die bouten breken/los gaan?
Biarritz
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 11.12.2010 - 17:04
Locatie: Het Groene Woud

Diagnose was inderdaad niet bij een dealer, maar bij een Volvo specialist
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

AlexV70 schreef:
MarioC70 schreef:Het is erg simpel,daar kun je niet mee verder rijden!
Komt dit vaker voor dat die bouten breken/los gaan?
Uitgesloten. Deze zijn een keer los geweest, dat is voor mij 100% duidelijk.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Biarritz
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 11.12.2010 - 17:04
Locatie: Het Groene Woud

Zojuist bij de Volvo dealer geweest. Deze vond het erg vreemd allemaal. Inderdaad er is aan geprutst oid, kan niet anders. Ook een bevestigingspunt van de turboslang was aldaar afgebroken.

Helaas hadden ze de komende twee weken ook geen tijd. In principe kan ik ermee doorrijden, maar geen 100% zekerheid. Zit nu met geknepen billen naar allerlei geluiden te luisteren, hopende dat er niets stuk gaat.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Biarritz schreef:Diagnose was inderdaad niet bij een dealer, maar bij een Volvo specialist
Iedereen kan zich tegenwoordig specialist noemen!
Die discussie laten we maar voor wat het is.
Biarritz
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 11.12.2010 - 17:04
Locatie: Het Groene Woud

Even ter verduidelijking: de Volvo specialist is niet de veroorzaker van de losgeslagen bouten.

De auto heb ik anderhalf jaar geleden gekocht van een Volvo dealer in het oosten van het land met 6 maanden garantie en is in het verleden ook altijd in onderhoud geweest bij een officiële Volvo dealer volgens het onderhoudsboekje.

Ik heb een aantal mankementen die helaas na de garantieperiode plaats vonden door de specialist laten uitvoeren en was hier best tevreden over.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”