Bij het zoveelste garagebezoek om een dreunend geluid bij 1800 toeren te localiseren is er geconstateerd dat er twee bouten van de aircopomp zijn afgebroken. Deze bouten van ongeveer 15 cm lang zitten dus los.
Vanwege tijdgebrek (de pomp moet helemaal uitgebouwd worden) kan ik pas weer over twee weken terecht. Kan dit zo lang wachten?
Het dreunen komt in ieder geval aan die kant van de motor vandaan en kan dus worden veroorzaakt door de aircopomp. Zijn er nog andere mogelijkheden dat iemand ervaring mee heeft?
Vervangen zijn al:
-Draagarmen
-Dual Mass Vliegwiel
-Motorsteunrubbers
2 Bouten aircopomp afgebroken
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 11.12.2010 - 17:04
- Locatie: Het Groene Woud
Door de drukte weet ik niet of het helemaal goed ging tussen de balie en de werkplaats. Toen ik zojuist zelf eens onder de kap ging kijken schrok ik er wel van om die bouten los te zien.
Zal morgen toch nog maar eens bellen voor de zekerheid.
Zal morgen toch nog maar eens bellen voor de zekerheid.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27459
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Geen idee om de airco voorlopig maar even uit te zetten tot de reparatie is gebeurd?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- ovlov058
- 4th Gear member
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37
als die pomp loskomt sta je langs de kant.
Is de tweede bout niet aan te draaien?
Kortere riem, voor zonder airco geen optie?
gewoon voor dit probleem een andere garage zoeken, is niet verantwoord je zo te laten rijden.
Is de tweede bout niet aan te draaien?
Kortere riem, voor zonder airco geen optie?
gewoon voor dit probleem een andere garage zoeken, is niet verantwoord je zo te laten rijden.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

- Huskvarna
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 08.10.2007 - 16:49
- Locatie: harderwijk
+1gewoon voor dit probleem een andere garage zoeken, is niet verantwoord je zo te laten rijden.
V70 2.4T 1999 classic
S80 2.9 1998
S80 2.4 170pk aut. 2000
Ford Mondeo ghia 2001
Volvo V70 2.4T 2001
Volvo V 50 2.0 D 2006
S80 2.9 1998
S80 2.4 170pk aut. 2000
Ford Mondeo ghia 2001
Volvo V70 2.4T 2001
Volvo V 50 2.0 D 2006
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Het is erg simpel,daar kun je niet mee verder rijden!
Goeie garage heb je overigen die je zo door laat rijden,als de pomp helemaal los raakt heb je voor een paar duizend euro schade als het echt mis gaat,die multie riem slaat finaal door je distributiedeksel heen.
Goeie garage heb je overigen die je zo door laat rijden,als de pomp helemaal los raakt heb je voor een paar duizend euro schade als het echt mis gaat,die multie riem slaat finaal door je distributiedeksel heen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Ik zou niet eens meer zo durven rijden. Eerst een kortere multiriem er op en dan pas weer gaan rijden.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
dat was mij ook niet duidelijkDie diagnose was niet bij een dealer begrijp ik nu!
ik begrijp uit foto`s en de overige reacties dat ik er goed naast zat :-&
keep calm!, your randomizer is running
Komt dit vaker voor dat die bouten breken/los gaan?MarioC70 schreef:Het is erg simpel,daar kun je niet mee verder rijden!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Uitgesloten. Deze zijn een keer los geweest, dat is voor mij 100% duidelijk.AlexV70 schreef:Komt dit vaker voor dat die bouten breken/los gaan?MarioC70 schreef:Het is erg simpel,daar kun je niet mee verder rijden!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 11.12.2010 - 17:04
- Locatie: Het Groene Woud
Zojuist bij de Volvo dealer geweest. Deze vond het erg vreemd allemaal. Inderdaad er is aan geprutst oid, kan niet anders. Ook een bevestigingspunt van de turboslang was aldaar afgebroken.
Helaas hadden ze de komende twee weken ook geen tijd. In principe kan ik ermee doorrijden, maar geen 100% zekerheid. Zit nu met geknepen billen naar allerlei geluiden te luisteren, hopende dat er niets stuk gaat.
Helaas hadden ze de komende twee weken ook geen tijd. In principe kan ik ermee doorrijden, maar geen 100% zekerheid. Zit nu met geknepen billen naar allerlei geluiden te luisteren, hopende dat er niets stuk gaat.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 11.12.2010 - 17:04
- Locatie: Het Groene Woud
Even ter verduidelijking: de Volvo specialist is niet de veroorzaker van de losgeslagen bouten.
De auto heb ik anderhalf jaar geleden gekocht van een Volvo dealer in het oosten van het land met 6 maanden garantie en is in het verleden ook altijd in onderhoud geweest bij een officiële Volvo dealer volgens het onderhoudsboekje.
Ik heb een aantal mankementen die helaas na de garantieperiode plaats vonden door de specialist laten uitvoeren en was hier best tevreden over.
De auto heb ik anderhalf jaar geleden gekocht van een Volvo dealer in het oosten van het land met 6 maanden garantie en is in het verleden ook altijd in onderhoud geweest bij een officiële Volvo dealer volgens het onderhoudsboekje.
Ik heb een aantal mankementen die helaas na de garantieperiode plaats vonden door de specialist laten uitvoeren en was hier best tevreden over.