Plots zwaar in houden Volvo 960

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Bij dat nieuwe kastje tel ik 14 pinnetjes en bij die oude maar 8. Dat snap ik niet echt. En dat schema zie ik 4 cilinders. Kan dat ook gewoon bij een 6 cilinder??
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Henkjan0, OPpzich een goed idee maar het is niet echt te voorspellen wanneer precies de auto over schakelt naar LPG en starten gebeurd op Benzine.

Heb net terwijl hij op LPG liep de zekering er uit getrokken. Maar dan slaat de motor gelijk af. Denk dus dat hij toch ook benzine blijft door lopen maar dan niet op alle cilinders.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Zojuist nog ergens tussen mijn rommel een exact lijkend kastje gevonden ook van vialle enkel was het nummer niet meer leesbaar. (waarschijnlijk van mijn 850 afgehaald toen ik die aan het slopen was)

Net even geprobeerd maar met dit kastje slaat de motor niet eens aan dus of die is helemaal defect (maar zou hij dan niet op benzine wel moeten lopen??) of het is een verkeerde.

Iemand anders een schema van het vialle LPi systeem voor een volvo 960 6 cilinder?
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

als hij afsloeg dan heb je de verkeerde zekering eruit getrokken toch? Ik had op mijn 164 ook automatische benzinestart, maar kon ook gewoon direct op LPG starten. Dat deed ik dan ook meestal; scheelt weer een liter per dag :lol: .
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Bij een G3 installatie kan dat niet. Hij start eerst op benzine en kan pas op LPG als de lambda warm is.

Zekering 4 heb ik er uit getrokken. Volgens het boekje die van de benzinepomp
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

dat lijkt me nogal sterk. Meestal schakelt hij al vlot over en dan is die lambda echt nog niet warm.
Bovendien wordt hij sneller warm op gas nietwaar?

Als het goed is moet het gewoon kunnen stel dat je zonder benzine komt te zitten dan kun je niet starten, tenzij je heel lang doorstart dan schakelt hij op een gegeven moment ook wel over naar LPG. Als de schakelaar op LPG staat dan moet je hem op benzine zetten en dan weer terug naar LPG; dan start hij direct op LPG. Zo heb ik het jaren gedaan tenminste... :shock:
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Ik heb dus nu het relais met het nummer: 207172.0

Het relais met nummer: 207349 is het vervangrelais voor 207195

kan ik 207349 dan ook gebruiken ipv 207172.0?
Hoeveel aansluitingen heeft dat relais ook 8 zoals die van mij of veel meer en hoe moet dit dan aangesloten worden. Dit begrijp ik niet echt.

Ik denk dat ik morgen gewoon naar die LPG boer ga want als ik die af bel ben ik bang dat ik geen nieuwe afspraak kan maken of pas over enkele weken...
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
piet22
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01

Vreemd
Ik heb nog nooit van een vialle relais 207172 gehoord.
Via google ook geen enkel resultaat.
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

google had ik ook al geprobeerd idd maar gaf geen resultaat.

Maar da is toch echt het nummer wat op het relais staat.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
piet22
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01

Misschien heb je een ander type LPI installatie. maar wel vreemd dat er helemaal niets over dit relais te vinden is.
Een bezoek aan de LPG specialist is in dit geval wel het beste.
Ben wel benieuwd.
Mocht je het relais uit je 850 open willen maken en een foto op het forum zetten zou dat interessant zijn.
Piet
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Ik zal het zeker melden als ik weet wat het is.

Morgen moet ik om 7 uur weg rijden naar de LPG boer dus dat word vroeg mijn bed uit (in mijn vakantie!) En dan laat ik de auto daar. Hopen dat ze het snel vinden en redelijk betaalbaar kunnen oplossen...

Stop het geld liever in andere auto's en onderhoud van de 960
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Goed nieuws! Ik ben net gebeld door Brouwer LPG in Hoogeveen dat mijn volvo weer rijd hoe hij hoort te rijden.
Het was idd het relais. Ze hebben deze kunnen repareren. (open gemaakt en gesoldeerd.) Ze vermelden wel dat dit relais niet meer te krijgen is! Dus ik ga de komende tijd op slopen mooi onder de motorkappen zoeken of ik deze ooit eens tegen kom.. mocht hij ooit weer eens falen...

Best bizar dat ik (ik denk wel) 10 verschillende LPG boeren heb gebeld die allemaal pas tijd hebben over 3-4 weken en bij Brouwer vanmorgen om 8 uur gebracht en nu al klaar! Helemaal toppie!! :)

Allemaal bedankt voor de tips hier! Heeft me zeker geholpen.

En ik zal zo nog even dat relais uit mijn 850 open maken voor foto's maar die ligt nog in de 960.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Dat is goed om te horen. Verstandig om er eentje op voorraad te hebben, deze heeft zo te zien al wel de nodige kilometers achter de rug.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Ja 6 echte tonnen :P Ben blij dat ik hem zo weer terug heb! Hij rijd namelijk nog heerlijk! Niet te merken dat hij al ruim 6 ton mee gaat! En hopen dat hij er nog veel meer bij maakt :) Ik zal hem iig blijven vertroetelen :)
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Je hebt inderdaad een nieuw model relais,maar ok,de richting waar je moest zoeken had ik aardig aangegeven.!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

MarioC70, Ja zeker erg bedankt! Ben wel blij dat ik niet dat relais besteld heb online daar zou hij niet op gewerkt hebben volgens die man. In het relais van mijne zitten een paar onderdelen meer.

Hierbij wat foto's van het relais uit mijn 850:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Ja,achteraf vond ik zelf ook nog een paar van die dingen!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Toevallig eentje met nummer 207172?? Nu ik dit weet zou ik er wel eentje willen hebben liggen. Of kan iemand me vertellen wat het verschil in onderdelen is tussen 207172 en die van de foto's hierboven? Dan kan ik deze eventueel aanpassen. Brouwer had het er over dat het enkel een paar extra weerstanden waren.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
piet22
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01

Bedankt voor de foto's.

Een beschrijving van Vialle LPI vind je hier: http://kontvlieg.webs.com/school/LPI%20Vialle.pdf

Op pagina 33 e.v. staat dat LPE4, LPE5 en LPE6 systemen allemaal van het 207195 of 207349 relais gebruik maken, zowel 4 als 6 cylinder motoren. Jij hebt waarschijnlijk een zeldzaam LPE3 systeem. Wat dan ook weer vreemd is dat je daarop G3 hebt gekregen want dat zou pas vanaf LPE4.2 mogelijk moeten zijn. Als je Brouwer nog een keer spreekt, zou je dan willen vragen welke LPE je hebt?

Piet
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

MarioC70 schreef:Ja,achteraf vond ik zelf ook nog een paar van die dingen!
Zaten er daar nog een paar bij die hetzelfde is als die van mij?? Ik wil er wel een op reserve hebben liggen. Nieuw zijn ze niet meer te krijgen en wil voorlopig nog erg lang blijven rijden met deze auto.

Of als iemand nog aan het schema kan komen van deze install?? Mocht ik ooit weer problemen krijgen dan heb ik iig iets...
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”