Zojuist gestrand langs de snelweg en afgesleept naar huis door de ANWB :evil:
We waren even naar het noorden des lands voor een onderdeel voor een van onze andere auto's. OP de terug weg wilde we nog even langs mijn moeder die bij emmen op een camping staat. Even wat extra gas er op om nog voor de buien bij die camping aan te komen.
In eens gaat lambda sonde lampje branden. Dus ik laat het gas een beetje los maar verder ging hij nog prima. Plots houd hij ook in en reageert hij niet meer op mijn gas. Snelheid valt terug naar onder de 80 en daalde nog verder. Gelukkig net voor een tankstation dus snel er af en stil gezet.
Motor uit en even laten staan.
Even later weer gestart en liep wel weer goed. Lambda sonde bleef wel branden.
Na enkel seconden ging hij weer beroerd lopen alsof hij een paar cilinders miste.
Nog eens uit en weer aan. Exact hetzelfde. Ook over gezet naar Benzine maar bleef hetzelfde.
Tja wat doe je dan?? Ik heb hem maar even uitgelezen (heb gelukkig internet op mijn telefoon dus kon de foutcodes zo even op zoeken.)
De volgende codes kwamen naar boven:
1-1-5 Not applicable Fault in Injector 3,5,6 Fuel Injector
1-3-2 Battery voltage too low/high Poor battery or charging system No faults evident Same Same
2-3-3 Not applicable NA NA Idle control outside range Idle speed control
Tja zegt me eigenlijk nog weinig ter plekke dus maar de ANWB gebeld en die hebben me maar afgesleept want die man kwam er ook niet echt uit.
Nu net thuis en nog even gekeken maar het valt me op dat het begint zodra hij op LPG over gaat. Maar blijft beroerd lopen als ik hem daarna terug zet naar benzine.
Ik heb er bijna niks geen benzine in maar als ik na starten hem op benzine houd dan blijft hij wel mooi lopen (maar blijft wel lambda sonde branden)
Ik wil morgen even benzine tanken en kijken of hij op benzine wel normaal rijd?
Iemand een idee? Tips?
Ow ja mijn uitlaat is al een tijdje iets lek bij de kat maar lijkt me sterk dat het daar aan ligt (was ook de conclusie van de ANWB man.)
Plots zwaar in houden Volvo 960
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Vergeten te melden:
Auto rijd op G3 met multi injectie LPG installatie dus heeft geen verdamper.
Auto rijd op G3 met multi injectie LPG installatie dus heeft geen verdamper.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Multi injectie kan nog steeds een verdamper hebben, alleen vloeibare gas injectie (bijvoorbeeld Vialle LPI) heeft dat niet. Gasvormige injectie heeft nog steeds gewoon een verdamper.
Misschien een benzine injecteur die niet afgeschakeld wordt of na druppelt, zodat de auto zowel gas als benzine krijgt en daardoor verzuipt?
Misschien een benzine injecteur die niet afgeschakeld wordt of na druppelt, zodat de auto zowel gas als benzine krijgt en daardoor verzuipt?
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Het is geloof ik een Vialle. En hij heeft geen verdamper.
Vanmorgen maar even de foutcodes er uit gehaald. Als ik hem nu start dan loopt hij super en lambda sonde lampje brand niet. Ik heb een stuk gereden op benzine en dan is er niks aan de hand.
Maar zodra ik hem op LPG zit is het over met de pret. Hij loopt gelijk heel beroerd (lijkt een paar cilinders te missen.) En als ik stil sta dan heeft hij de neiging om af te slaan. In de N kan ik hem met gas geven nog wel wat aan de praat houden maar lekker is het niet. Over schakelen naar benzine helpt niet. Pas als ik hem opnieuw start loopt hij weer perfect op Benzine. maar Lambda sonde lampje blijft branden tot ik hem weer reset.
Ik heb het vermoeden dat er iets verkeerd gaat met aansturen van de Injectoren. Dat er 1 of meer benzine injectoren blijven werken als hij naar LPG gaat.
Het ligt iig aan de LPG install. Dus denk bel een LPG boer of zie dat kunnen uitlezen.. Jawel dat kan over 3 a 4 weken... :shock:
Is wel jammer want die had juist veel ervaring met volvo had ik begrepen...
Nu een ander gebeld die heeft vanmiddag tijd.
Vanmorgen maar even de foutcodes er uit gehaald. Als ik hem nu start dan loopt hij super en lambda sonde lampje brand niet. Ik heb een stuk gereden op benzine en dan is er niks aan de hand.
Maar zodra ik hem op LPG zit is het over met de pret. Hij loopt gelijk heel beroerd (lijkt een paar cilinders te missen.) En als ik stil sta dan heeft hij de neiging om af te slaan. In de N kan ik hem met gas geven nog wel wat aan de praat houden maar lekker is het niet. Over schakelen naar benzine helpt niet. Pas als ik hem opnieuw start loopt hij weer perfect op Benzine. maar Lambda sonde lampje blijft branden tot ik hem weer reset.
Ik heb het vermoeden dat er iets verkeerd gaat met aansturen van de Injectoren. Dat er 1 of meer benzine injectoren blijven werken als hij naar LPG gaat.
Het ligt iig aan de LPG install. Dus denk bel een LPG boer of zie dat kunnen uitlezen.. Jawel dat kan over 3 a 4 weken... :shock:
Is wel jammer want die had juist veel ervaring met volvo had ik begrepen...
Nu een ander gebeld die heeft vanmiddag tijd.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Zoiets vermoed ik. maar ook de benzine injectoren worden aangestuurd. (gemeten met spanningszoeker)
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Heb je beide signalen gemeten? Kan zomaar zijn dat de plus wel door laten maar de massa afkoppelen. Of dat ze zelfs negatief gestuurd worden, dus constant +, massa onderbreken. Als je bij de injectors kunt met draaiende motor kan je met een lange schroevendraaier gebruikt als stethoscoop luisteren of ze inderdaad klikken of niet.
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Dat had de ANWB gedaan. En nu je het zegt heeft hij ook geluisterd en hij hoorde ze tikken terwijl hij op LPG stond.
Ik hoop dat het iets simpels is in het gedeelte van LPG en dat hij gewoon gereset kan worden of zo. We gaan het vanmiddag zien.
Ik heb gelukkig vakantie dus de auto niet dagelijks nodig en voor kleine stukjes dicht bij kan ik ook een van de anders auto's pakken maar ja de volvo rijd op LPG natuurlijk wel het goedkoopst!
Ik hoop dat het iets simpels is in het gedeelte van LPG en dat hij gewoon gereset kan worden of zo. We gaan het vanmiddag zien.
Ik heb gelukkig vakantie dus de auto niet dagelijks nodig en voor kleine stukjes dicht bij kan ik ook een van de anders auto's pakken maar ja de volvo rijd op LPG natuurlijk wel het goedkoopst!
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Bij gas boer geweest maar die kon geen schema vinden van vialle voor mijn auto. dus kon me niet verder helpen. Verwees mij door naar LPG boer in Wezep omdat dat eerst van hem was en ze daar wel nog Vialle dealer zijn. maar die konden pas over 2 weken. Zo nog meerdere gebeld maar allemaal geen tijd.
Wel 1 in Hoogeveen gevonden waar ik hem Maandag a.s neer kan zetten. Ik hoop toch echt dat het iets simpels is want heb geen zin in hele hoge kosten.
Als iemand nog een ingeving heeft wat ik kan proberen dit weekend dan hoor ik dat graag.
De gas boer waar ik vandaag geweest ben vermoed dat door een defect?? meerdere LPG injectors niet aangestuurd worden of aangestuurd lijken te worden. Maar kan zo dus niet verder kijken.
Wel 1 in Hoogeveen gevonden waar ik hem Maandag a.s neer kan zetten. Ik hoop toch echt dat het iets simpels is want heb geen zin in hele hoge kosten.
Als iemand nog een ingeving heeft wat ik kan proberen dit weekend dan hoor ik dat graag.
De gas boer waar ik vandaag geweest ben vermoed dat door een defect?? meerdere LPG injectors niet aangestuurd worden of aangestuurd lijken te worden. Maar kan zo dus niet verder kijken.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21392
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Nou ik dit zit te lezen denk ik een verband te zien tussen storingscode 1-1-5 en wat de gasboer zei over die niet aangestuurde gasinjectoren.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Injector relais stuk !
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ziet er zo uit!
Zijn de onderbreek relais van de lpg injectoren,waarschijnlijk eentje stuk.
Zijn de onderbreek relais van de lpg injectoren,waarschijnlijk eentje stuk.
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
OK super bedankt. Weet je ook waar ze zitten in een 960? En hoeveel zijn het er dan? 1 per cilinder of deelt 1 relais 2 cilinders?
Zijn die nog te krijgen?
Zijn die nog te krijgen?
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat weet ik niet waar ze zitten,de manier van inbouwen verschilt nog al is,meestal onder de voorplaat boven de radiateur.
Even de bedrading volgen,dan kom je ze vanzelf tegen.
Even de bedrading volgen,dan kom je ze vanzelf tegen.
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Onder de kap (rood omcirkelt) zie ik 1 grijs kastje waar vialle op staat. Ik zie niet zo snel een kastje zoals op bovenstaande foto.
Zie ook nog net er naast een relais maar die is maar erg klein. (volgens mij voor de LPI pomp??

Zie ook nog net er naast een relais maar die is maar erg klein. (volgens mij voor de LPI pomp??
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01
Het oude type onderbreekrelais 207195 had aangegoten draden.
Het nieuwe relais 207349 heeft een connector en is daardoor eenvoudig te verwisselen. Opletten waar je het relais koopt, via internet is een prijs van 65 euro haalbaar ( terwijl een LPG specialist wel eens veel duurder kan zijn.
http://www.lpg-onderdelen.com/default/s ... 1&merk=166
Piet
Het nieuwe relais 207349 heeft een connector en is daardoor eenvoudig te verwisselen. Opletten waar je het relais koopt, via internet is een prijs van 65 euro haalbaar ( terwijl een LPG specialist wel eens veel duurder kan zijn.
http://www.lpg-onderdelen.com/default/s ... 1&merk=166
Piet
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Ik kom maar 1 kastje tegen wat hier enigzins op lijkt. Er staat het volgende nummer op: 207172.0
Ook ziet de stekker er anders uit dan bij die van bovenstaande link.
Ik kan bij mij de LPG injectors niet zien dus ook niet echt de kabelboom volgen.
Hier 2 foto's van het kastje:


Ook ziet de stekker er anders uit dan bij die van bovenstaande link.
Ik kan bij mij de LPG injectors niet zien dus ook niet echt de kabelboom volgen.
Hier 2 foto's van het kastje:


Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Het lijkt mij ook nogal op dubbel mengsel..heb je al getest door de zekering v/d benzinepomp te verwijderen?
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01
Het is inderdaad dat grijze kastje. Die zou je kunnen uitwisselen om te kijken of het probleem weg is.
http://www.volvo700vereniging.nl/node/40198
http://www.volvo700vereniging.nl/node/40198