Pagina 2 van 3

Geplaatst: 10.08.2012 - 15:17
door JeroenSpock
evert65 schreef:...meestal stuur ik precies op tijd om ergens in of om te kunnen
hoe ik dat doe kan ik niet uitleggen, dat gebeurt puur op gevoel...
Precies, even wennen aan de draaicirkel en er gewoon rekening mee houden. Bij het parkeren of uitrijden kijken waar ruimte is, dan moet dat best lukken.
Bij mijn S60 gaat het net zo, draaicirkel van een supertanker maar uiteindelijk lukt het best.
piotrV70 schreef:Ik woon in Drenthe, daar doet de draaicirkel van een auto er niet toe.
:D :D :D

Geplaatst: 10.08.2012 - 21:08
door Msuidgeest
Tja, 9 meter 90 met onze S90. Gewoon in één keer op de openbare weg ...

Geplaatst: 11.08.2012 - 08:45
door toppertje
draaicirkel vd v70/s60/xc70 is idd een drama.
de v50 is dan een verademing.

Geplaatst: 11.08.2012 - 08:54
door bart simpson
waarom een drama? het is een grote auto dan is een draaicirkel naar verhouding

Geplaatst: 11.08.2012 - 09:09
door bart simpson
bij de "bij uns ist alles besser" merken:
BMW 1 serie 10,9m
BMW 3 serie, 11,3m
Audi A4, 11,4m
Audi A3 10,7m
Audi A1 10,6m
VW Passat, 11.4m
Mercedes B klasse nw 11.0m, oud 11.9m

Bij ons:
S60/134, 11,3m
S60/384, 10.8m
XC70/295 11.6m
Bij het toenemen van een wielbasis neemt een draaicirkel ook toe

Geplaatst: 11.08.2012 - 09:26
door Oceanracer
Onder het mom van "vroeguh was alles betuh": bij een 244 zet je de wielen gewoon dwars in de wielkuipen. Da's handig!

Geplaatst: 11.08.2012 - 10:22
door Volvoman
Oceanracer schreef:Onder het mom van "vroeguh was alles betuh": bij een 244 zet je de wielen gewoon dwars in de wielkuipen. Da's handig!
ooit ergens gelezen: 'stuurt als een winkelwagentje!'

Geplaatst: 11.08.2012 - 10:25
door The Volvoboy
900 serie heeft ook een superkleine draaicirkel. Die van ons ook, voor z'n formaat!

Geplaatst: 11.08.2012 - 11:23
door Bart
Zal wel eens kijken of er niet met pa te praten valt. Gaat trouwens om deze XC70:

Mooie XC70 in Nijmegen

Is de draaicirkel van een nieuwe XC70 trouwens veel kleiner?

Geplaatst: 11.08.2012 - 11:33
door NJ8
Zeker een mooie Bart, maar wat een geld nog!
Die draaicirkel valt mij eerlijk gezegd mee, het is een beetje management van verwachtingen. Je denkt, een XC70 zal wel als een truck sturen, laten we het dan maar niet doen. Valt reuze mee. Mijn lease A4 avant uit 2010 heeft bijna een evengrote draaicirkel.

Geplaatst: 11.08.2012 - 11:41
door ruuds70
bart simpson schreef:waarom een drama? het is een grote auto dan is een draaicirkel naar verhouding
En wat waren de Volvo 200/700/900 dan? Kleine auto's?
Ligt het er niet meer aan dat er een relatief lange motor en versnellingsbak in de breedte zij gemonteerd waardoor de wielen niet zo ver naar binnen gedraaid kunnen worden. Is daardoor de draaicirkel van een huidige Volvo niet zo exorbitant en irritant groot, zeker met wat bredere banden?
Ik snap dat het niet anders kan met deze motoropstelling en die biedt ook veel voordelen, maar het grootste nadeel is toch echt wel de draaicirkel waar geen eind aan komt.

Geplaatst: 11.08.2012 - 12:01
door bart simpson
ik vind die 11,5m voor een XC70/136 en 11,6m voor een XC70/295 wel meevallen, bij de A4 en de 3 serie staan de motoren wel in de lengte en gaat het om respectievelijk 11,4m en 11,3m
Een kleinere X3 doet 11,9m, een Q3 doet 11,8m, een Q5 11,6m, GLK 11,6m, allemaal lengte plaatsingen.
Zou exorbitant gewoon eens opnieuw definieren

Geplaatst: 11.08.2012 - 12:02
door Iroll
En wat waren de Volvo 200/700/900 dan? Kleine auto's?
Nee, dat waren zeker geen kleine auto's. Maar ze hadden wel rwd. En dan zitten er geen aandrijfassen op de voorwielen die de stuuruitslag flink beperken. Een rwd kan daardoor zijn voorwielen wel bijna haaks draaien, en dat scheelt een flinke slok op de draaicirkel.

Geplaatst: 11.08.2012 - 12:09
door bart simpson
Een BMW X3 en MB GLK hebben beiden RWD en lengteplaatsing maar ook > 11,5m draaicirkel, een BMW 5 serie 11,9m, die RWD zegt vandaag de dag dus ook weinig.
Een Peugeot 308 of een VW Golf (beiden met de kleinste motor gepakt) hebben er ook 10,9m voor nodig, ergo, een XC70 heeft met 11,5m een volkomen normale draaicirkel

Geplaatst: 11.08.2012 - 12:42
door Ben
Wat een gezeur allemaal, al die auto's hebben stuurbekrachtiging dus een beetje sturen kost geen moeite.
En Pa heeft gelijk, als wij boodschappen gaan doen in de stad nemen we de Matiz. Veel makkelijker in de P-garage :D

Geplaatst: 11.08.2012 - 12:45
door bart simpson
Ben schreef:Wat een gezeur allemaal, al die auto's hebben stuurbekrachtiging dus een beetje sturen kost geen moeite.
+1 dus

Geplaatst: 11.08.2012 - 13:38
door ruuds70
bart simpson schreef:ik vind die 11,5m voor een XC70/136 en 11,6m voor een XC70/295 wel meevallen, bij de A4 en de 3 serie staan de motoren wel in de lengte en gaat het om respectievelijk 11,4m en 11,3m
Een kleinere X3 doet 11,9m, een Q3 doet 11,8m, een Q5 11,6m, GLK 11,6m, allemaal lengte plaatsingen.
Zou exorbitant gewoon eens opnieuw definieren
definitie exorbitant en irritant: op de weg die ik met de 240 in een keer kan keren moet ik met de S70 een keer terugzetten en met de C70 twee keer en ik ervaar dat als exorbitant en daarmee ben ik dan misschien exorbitant snel geïrriteerd door een grotere draaicirkel van een merk dat in het verleden een (wellicht eveneens exorbitant) kleine draaicirkel had. Kijk, het blijft mijn ervaring en beleving.
Ik zou straks het liefste met een draaicirkel van mijn 240 in Umbrië rijden in plaats van die met de C70, maar dat gaat niet, dus erger ik me over die @#$% doodskop draaicirkel als ik moet keren op de weg. Gelukkig wel met het dak in de kofferbak :-)

Ik vind wel jammer (niet meer als dat, zeker geen verwijt) dat je het signaal niet oppakt. "er zijn Volvo-rijders die de draaicirkel te groot vinden van een Volvo" en dit gaat verdedigen met maten van de concurrent.

Geplaatst: 11.08.2012 - 13:48
door Ben
Ruud, BS maakt geen auto's, hij verkoopt ze alleen maar en dan moet je het doen met de gegevens die je krijgt aangereikt.
Natuurlijk keert een ideale auto op een postzegel maar dat gaat helaas met jouw C70 niet.

Geplaatst: 11.08.2012 - 13:55
door bart simpson
ruuds70 schreef:Ik vind wel jammer (niet meer als dat, zeker geen verwijt) dat je het signaal niet oppakt. "er zijn Volvo-rijders die de draaicirkel te groot vinden van een Volvo" en dit gaat verdedigen met maten van de concurrent.
ik probeerde alleen aan te geven dat wat sommigen abnormaal vinden vandaag de dag de normaalste zaak van de wereld mag heten, heb een tijdlang die moeite niet genomen en heb er alweer spijt van....
Volvorijders kunnen (net als andere mensen) ook gewoon zeiken om niks, ik ga daar iig verder niets mee doen.

Geplaatst: 11.08.2012 - 14:18
door Silver_R
Wat een problemen allemaal. Een keertje extra voor of achteruit steken. Poe poe.
Misschien is een 107/C1/Aygo een oplossing.
Daar kan ik rondjes mee rijden op de plek waar ik met de V70 2x moet steken.
Mijn draaicirkel is 13m, heb er echt geen problemen mee.