Ik denk deze problemen te herkennen. Zorgt de antenne ring ervoor dat reais 103 wel of geen stroom krijgt? Ik heb zelf nu relais 103 met het puntje van een tandenstoker "mechanisch" dicht gezet en het probleem is nu weg.
Ik vermoed echter dat de oorzaak niet relais 103 is, maar dat het relais gewoon geen prik krijgt van een ander systeem.
Startblokkering S70
- Auk
- 6th Gear member
Heb in dit topic het complete verhaal uitgelegd wat er mis kan zijn. Wellicht heb je er wat aan.
Staat ook uitgelegd hoe een en ander werkt.
Staat ook uitgelegd hoe een en ander werkt.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

-
- 4th Gear member
Okay, duidelijk verhaal. Ik ben er van overtuigd dat mijn 103 wel werkt, maar dat hij geen prik krijgt. Kan dit echter alleen bewijzen als ik een werkende 103 kan testen. Op dit moment werkt alles, maar ik zal alle genoemde onderdelen zsm gaan testen.
- Auk
- 6th Gear member
Als je de auto op het contact zet zou je de benzinepomp aan moeten horen slaan, het beste kun je dat horen als je even met je hoofd een beetje onder de auto gaat hangen als je de sleutel op contact zet.
Als je dat niet hoort dan is OF het relais 103 stuk OF je pomp OF zit er een knikje in het kanaal ertussen. Dan moet je even doormeten.
Als je dat niet hoort dan is OF het relais 103 stuk OF je pomp OF zit er een knikje in het kanaal ertussen. Dan moet je even doormeten.
Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

- sbv
- 6th Gear member
Je kan deze gewoon overbruggen, daarme sluit je dit relais compleet uit om eea uit te testenMarinus schreef:Ik denk deze problemen te herkennen. Zorgt de antenne ring ervoor dat reais 103 wel of geen stroom krijgt? Ik heb zelf nu relais 103 met het puntje van een tandenstoker "mechanisch" dicht gezet en het probleem is nu weg.
Ik vermoed echter dat de oorzaak niet relais 103 is, maar dat het relais gewoon geen prik krijgt van een ander systeem.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 4th Gear member
De benzine pomp is prima. Het is volstrekt helder dat het circuit tussen contact en benzine pomp geen stroom kreeg. Ik kan dat zien aan het feit dat de lampjes van de LPG installatie uitgaan en dat de brandstofpomp niet draaide.Auk schreef:Als je de auto op het contact zet zou je de benzinepomp aan moeten horen slaan, het beste kun je dat horen als je even met je hoofd een beetje onder de auto gaat hangen als je de sleutel op contact zet.
De ANWB had een stroomvoerende draad op de brandstofpomp gezet en dan werkte het.
Ikzelf heb naar aanleiding van dit forum realis 103 met een tandenstoker gesloten en terug in de auto gezet en alle stekkers weer terug gezet zoals het hoort.
Netjes stroom op het circuit, dus starten lopen, zowel op lpg als op gas rijden. Kortom, alles werkt weer. Het enige is dat relais 103 steeds mechanish (tandenstoker) aangesloten is.
ECHTER, ik ben er niet van overtuigd dat relais 103 defect is, ik vermoed dat het voor het relais niet werkt, en dat kan dus begrijp ik de antennering zijn, het blok,, de startonderbreker, relais 103 of de bedrading daartussen.
Nu nog iemand in Oosterhout waar ik 5 minuten relais 103 van mag lenen om te checken of het mijn relais is of dat het daarvoor zit.
-
- 4th Gear member
Sterker nog, ik heb het relais gewoon met een tandenstoker ingeschakelt staan. Alles lijkt te werken. Ik wil echter de oorzaak weten, zodat ik kan beslissen of ik ga investeren om iets permanent te repareren.sbv schreef:Je kan deze gewoon overbruggen, daarme sluit je dit relais compleet uit om eea uit te testenMarinus schreef:Ik denk deze problemen te herkennen. Zorgt de antenne ring ervoor dat reais 103 wel of geen stroom krijgt? Ik heb zelf nu relais 103 met het puntje van een tandenstoker "mechanisch" dicht gezet en het probleem is nu weg.