Ik heb een probleem met de startblokkering.... denk ik.
Inmiddels veel gelezen maar het bevredigende antwoord nog niet gezien.
Het is een S70 2,5 uit 1997 met waarschijnlijk de originele startblokkering want het is gecombineerd met de centrale vergrendeling. Af en toe wil de auto niet door blijven lopen, slaat wel aan. Na dan een paar keer op de afstandbediening te hebben gedrukt dan lukt het wel. Met beide sleutels en afstandbedieningen is hetzelfde probleem.
Graag tips
Startblokkering S70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
die startblokkering was ook werkzaam zonder a.b. het was std vanaf my 1997 op alle Volvo's behalve de 400 serie
Volvo for life
-
- 7th Gear member
Dat gaat helaas niet zo eenvoudig,dat zit in de regeleenheid(computer)AartS70 schreef:Is een antennering eenvoudig te vervangen ?
Eigenlijk mag de gehele startblokkering er wel af
- sbv
- 6th Gear member
Rica
Hartog
Fasttech
Kijk maar eens naar de forum sponsoren.
Overigens zal het niet meevallen alles eruit te programmeren.
Een antenne ring kost ca 35 euro uit mijn hoofd, relais 103 20 ofzo, daarbij kan je relais 103 uitsluiten door deze door te verbinden.
Hartog
Fasttech
Kijk maar eens naar de forum sponsoren.
Overigens zal het niet meevallen alles eruit te programmeren.
Een antenne ring kost ca 35 euro uit mijn hoofd, relais 103 20 ofzo, daarbij kan je relais 103 uitsluiten door deze door te verbinden.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- Starter
Even een update;
Ben bij de Volvo dealer geweest, de man heeft de computer aangesloten en uitgelezen, wat bleek, de man had er niet zoveel verstand van, dat de ante neerring kapot was... Ik zeg ante neerring ? Wat is dat? bleek dus de antenne ring te zijn
Al de fouten waren gewist en ik zou bellen voor een afspraak te maken.
Een week lang heb ik geen problemen gehad met de startblokkering ! Totdat mijn vrouw met de reserve sleutel ging rijden, zij geen problemen maar nu weer met mijn sleutel. Ante neering is dan niet kapot .. of misschien toch ?
Na een weekje Italie loopt de Volvo af en toe op 4 ipv 5 cylinders, toch nog maar 1100 km naar mijn duitse adres gereden, ik denk een injector, maar misschien heeft iemand zoiets meer meegemaakt ?
Ben bij de Volvo dealer geweest, de man heeft de computer aangesloten en uitgelezen, wat bleek, de man had er niet zoveel verstand van, dat de ante neerring kapot was... Ik zeg ante neerring ? Wat is dat? bleek dus de antenne ring te zijn

Al de fouten waren gewist en ik zou bellen voor een afspraak te maken.
Een week lang heb ik geen problemen gehad met de startblokkering ! Totdat mijn vrouw met de reserve sleutel ging rijden, zij geen problemen maar nu weer met mijn sleutel. Ante neering is dan niet kapot .. of misschien toch ?
Na een weekje Italie loopt de Volvo af en toe op 4 ipv 5 cylinders, toch nog maar 1100 km naar mijn duitse adres gereden, ik denk een injector, maar misschien heeft iemand zoiets meer meegemaakt ?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Of de startblokkeringscontacten zijn versleten ...
Daar had ik last van en gevolg was dat de brandstofpomp niet altijd draaide. En dat betekent niet starten en zeker niet lopen.
Daar had ik last van en gevolg was dat de brandstofpomp niet altijd draaide. En dat betekent niet starten en zeker niet lopen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- sbv
- 6th Gear member
Wanneer is de ontsteking voor het laatst vervangen ? En wat er er toen gebruikt ?
-
- Starter
Het starten gaat nu probleemloos met de reserve sleutel, andere heb ik de laatste week niet meer gebruikt dus ik denk niet dat het op 4 cyl lopen daar mee te maken heeft.
Zijn het speciale bougies ? Ik zit niet in de buurt van een Volvo garage, dichts bijzijnde is 50 km verder. Ontsteking heb ik niet vervangen, rijd de auto pas 1,5 jaar en tot nu toe altijd zonder problemen.
Eigenlijk denk ik dat het een injector probleem is, bij veel gas geven loopt tie op 4 cyl, berg af zonder veel gas dan komt 5 erbij. Stationair af en toe op 4.
Zijn het speciale bougies ? Ik zit niet in de buurt van een Volvo garage, dichts bijzijnde is 50 km verder. Ontsteking heb ik niet vervangen, rijd de auto pas 1,5 jaar en tot nu toe altijd zonder problemen.
Eigenlijk denk ik dat het een injector probleem is, bij veel gas geven loopt tie op 4 cyl, berg af zonder veel gas dan komt 5 erbij. Stationair af en toe op 4.
-
- 7th Gear member
Leg even uit waar die contacten zitten?Msuidgeest schreef:Of de startblokkeringscontacten zijn versleten ...
De antennering geeft een signaal aan de regeleenheid(computer) om wel of niet te starten.
Je bedoeld denk ik de contacten van de benzinepomp zelf?
Dat heeft niets met starten te maken,maar met het aanslaan van de motor.
Niet starten is iets anders dan niet aanslaan.
- sbv
- 6th Gear member
estate services bij levert indien gewenst originele spullen en stuurt het ook nog op.AartS70 schreef:Het starten gaat nu probleemloos met de reserve sleutel, andere heb ik de laatste week niet meer gebruikt dus ik denk niet dat het op 4 cyl lopen daar mee te maken heeft.
Dat je 1,5 jaar zonder problemen rijdt wil niet zeggen dat er geen problemen kunnen ontstaan