Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28.08.2012 - 11:40
door Marinus
Ik denk deze problemen te herkennen. Zorgt de antenne ring ervoor dat reais 103 wel of geen stroom krijgt? Ik heb zelf nu relais 103 met het puntje van een tandenstoker "mechanisch" dicht gezet en het probleem is nu weg.

Ik vermoed echter dat de oorzaak niet relais 103 is, maar dat het relais gewoon geen prik krijgt van een ander systeem.

Geplaatst: 28.08.2012 - 21:22
door Auk
Heb in dit topic het complete verhaal uitgelegd wat er mis kan zijn. Wellicht heb je er wat aan.

Staat ook uitgelegd hoe een en ander werkt.

Geplaatst: 28.08.2012 - 21:24
door Marinus
Ik ga het zeker lezen, alvast bedankt. Ik kom er op terug.

Geplaatst: 28.08.2012 - 21:36
door Marinus
Okay, duidelijk verhaal. Ik ben er van overtuigd dat mijn 103 wel werkt, maar dat hij geen prik krijgt. Kan dit echter alleen bewijzen als ik een werkende 103 kan testen. Op dit moment werkt alles, maar ik zal alle genoemde onderdelen zsm gaan testen.

Geplaatst: 28.08.2012 - 21:49
door Auk
Als je de auto op het contact zet zou je de benzinepomp aan moeten horen slaan, het beste kun je dat horen als je even met je hoofd een beetje onder de auto gaat hangen als je de sleutel op contact zet.

Als je dat niet hoort dan is OF het relais 103 stuk OF je pomp OF zit er een knikje in het kanaal ertussen. Dan moet je even doormeten.

Geplaatst: 29.08.2012 - 07:46
door sbv
Marinus schreef:Ik denk deze problemen te herkennen. Zorgt de antenne ring ervoor dat reais 103 wel of geen stroom krijgt? Ik heb zelf nu relais 103 met het puntje van een tandenstoker "mechanisch" dicht gezet en het probleem is nu weg.

Ik vermoed echter dat de oorzaak niet relais 103 is, maar dat het relais gewoon geen prik krijgt van een ander systeem.
Je kan deze gewoon overbruggen, daarme sluit je dit relais compleet uit om eea uit te testen

Geplaatst: 29.08.2012 - 08:07
door Marinus
Auk schreef:Als je de auto op het contact zet zou je de benzinepomp aan moeten horen slaan, het beste kun je dat horen als je even met je hoofd een beetje onder de auto gaat hangen als je de sleutel op contact zet.

Als je dat niet hoort dan is OF het relais 103 stuk OF je pomp OF zit er een knikje in het kanaal ertussen. Dan moet je even doormeten.
De benzine pomp is prima. Het is volstrekt helder dat het circuit tussen contact en benzine pomp geen stroom kreeg. Ik kan dat zien aan het feit dat de lampjes van de LPG installatie uitgaan en dat de brandstofpomp niet draaide.

De ANWB had een stroomvoerende draad op de brandstofpomp gezet en dan werkte het.

Ikzelf heb naar aanleiding van dit forum realis 103 met een tandenstoker gesloten en terug in de auto gezet en alle stekkers weer terug gezet zoals het hoort.

Netjes stroom op het circuit, dus starten lopen, zowel op lpg als op gas rijden. Kortom, alles werkt weer. Het enige is dat relais 103 steeds mechanish (tandenstoker) aangesloten is.

ECHTER, ik ben er niet van overtuigd dat relais 103 defect is, ik vermoed dat het voor het relais niet werkt, en dat kan dus begrijp ik de antennering zijn, het blok,, de startonderbreker, relais 103 of de bedrading daartussen.

Nu nog iemand in Oosterhout waar ik 5 minuten relais 103 van mag lenen om te checken of het mijn relais is of dat het daarvoor zit.

Geplaatst: 29.08.2012 - 08:10
door Marinus
sbv schreef:
Marinus schreef:Ik denk deze problemen te herkennen. Zorgt de antenne ring ervoor dat reais 103 wel of geen stroom krijgt? Ik heb zelf nu relais 103 met het puntje van een tandenstoker "mechanisch" dicht gezet en het probleem is nu weg.

Ik vermoed echter dat de oorzaak niet relais 103 is, maar dat het relais gewoon geen prik krijgt van een ander systeem.
Je kan deze gewoon overbruggen, daarme sluit je dit relais compleet uit om eea uit te testen
Sterker nog, ik heb het relais gewoon met een tandenstoker ingeschakelt staan. Alles lijkt te werken. Ik wil echter de oorzaak weten, zodat ik kan beslissen of ik ga investeren om iets permanent te repareren.