Pagina 2 van 2

Geplaatst: 26.07.2012 - 09:05
door toppertje
@360degreez,
je zegt dat je een modeljaar 2006 hebt.
wat is daar anders aan dan en 2005 model?
die van jou is toch van 2005?

Geplaatst: 26.07.2012 - 12:03
door blijde rijder
360Degreez schreef:
NJ8 schreef:Kijk. En met deze code kom je NIET door de APK op basis van de nieuwe regels, tenzij je V50 van voor 31-12-2005 is. Uitprogrammeren door bijvoorbeeld Rica is dan je enige oplossing
En die mazzel heb ik :-) Ik kijk even of deze foutmelding nog effect heeft op turbo druk, motortemperatuur en karakteristiek. Is een klusje van 10 minuten om het plaatje er weer tussenuit te halen.
Ik heb hetzelfde gedaan met mijn volvo V50 2.0 D van 2007 en voorheen ook met mij Ford Modeo 2.0 tdci. bij de Ford kon ik volstaan met de stekker eraf te halen. motormanagement lampje begon dan wel te branden. voor de apk stekker er weer op en resetten. besparing 10% op brandstof en aanzienlijk meer koppel. bij de volvo heb ik dit softwarematig eruit laten programmeren en voor alle zekerheid het plaatje ertussen gezet daar de klep zo vuil was dat hij niet meer wilde sluiten. hele inlaatspruitstuk is vervuild geraakt door de EGR Klep. voordeel brandstofbesparing en direct reageren bij het optrekken. meer koppel.
als je het softwarematig laat doen kan je het beste dit combineren met een chiptuning qua kosten.

Geplaatst: 04.08.2012 - 18:47
door 360Degreez
toppertje schreef:@360degreez,
je zegt dat je een modeljaar 2006 hebt.
wat is daar anders aan dan en 2005 model?
die van jou is toch van 2005?
Sorry voor het late antwoord. Net (met geblokkeerde EGR) de caravan terug naar Nederland getrokken. Het verschil is merkbaar. De auto lijkt bij klimmen meer koppel te hebben, bijna alles in 5de versnelling kunnen doen en op de tolweg zelfs een stuk in de zesde versnelling ;-) Verbruik lijkt hierbij gelijk aan de heenreis (met werkende EGR) maar dat kan ook zijn omdat ik meer heb doorgereden. Al met al lijkt het een nuttige ingreep!

2005 is het bouwjaar, dat is het modeljaar 2006 ;-) Bouwjaar en modeljaar zijn twee verschillende dingen.

Wel heb ik zowel met als zonder EGR bij het klimmen een fluitend geluid onder de motorkap. Eerst schoot een lekkende turbobuis door mijn hoofd (niet letterlijk) maar heb geheel geen vermogensverlies. In tegendeel, tijdens het fluiten krijg je juist een zetje.

Kan dit fluitende geluid, pulserend en vergelijkbaar met fluitende rijwind afgeblazen druk vanuit de wastegate zijn? Het gebeurd alleen met het klimmen op lage toerentallen.

Geplaatst: 05.08.2012 - 10:34
door V50-Mart
Duidelijk gefluit? Is dat niet vaak het geluid van een stervende turbo?

Geplaatst: 05.08.2012 - 11:05
door blijde rijder
360Degreez schreef:
toppertje schreef:@360degreez,
je zegt dat je een modeljaar 2006 hebt.
wat is daar anders aan dan en 2005 model?
die van jou is toch van 2005?
Sorry voor het late antwoord. Net (met geblokkeerde EGR) de caravan terug naar Nederland getrokken. Het verschil is merkbaar. De auto lijkt bij klimmen meer koppel te hebben, bijna alles in 5de versnelling kunnen doen en op de tolweg zelfs een stuk in de zesde versnelling ;-) Verbruik lijkt hierbij gelijk aan de heenreis (met werkende EGR) maar dat kan ook zijn omdat ik meer heb doorgereden. Al met al lijkt het een nuttige ingreep!

2005 is het bouwjaar, dat is het modeljaar 2006 ;-) Bouwjaar en modeljaar zijn twee verschillende dingen.

Wel heb ik zowel met als zonder EGR bij het klimmen een fluitend geluid onder de motorkap. Eerst schoot een lekkende turbobuis door mijn hoofd (niet letterlijk) maar heb geheel geen vermogensverlies. In tegendeel, tijdens het fluiten krijg je juist een zetje.

Kan dit fluitende geluid, pulserend en vergelijkbaar met fluitende rijwind afgeblazen druk vanuit de wastegate zijn? Het gebeurd alleen met het klimmen op lage toerentallen.
het kan zijn dat dit geluid afkomstig is van de turbo. deze kan nu iets meer druk opbouwen doordat de EGR klep is gesloten.
bij mij hoor je dat ook echter heviger doordat de auto is gechiptuned tot 400 NM koppel.

Geplaatst: 05.08.2012 - 13:03
door 360Degreez
blijde rijder schreef:
360Degreez schreef:
toppertje schreef:@360degreez,
je zegt dat je een modeljaar 2006 hebt.
wat is daar anders aan dan en 2005 model?
die van jou is toch van 2005?
Sorry voor het late antwoord. Net (met geblokkeerde EGR) de caravan terug naar Nederland getrokken. Het verschil is merkbaar. De auto lijkt bij klimmen meer koppel te hebben, bijna alles in 5de versnelling kunnen doen en op de tolweg zelfs een stuk in de zesde versnelling ;-) Verbruik lijkt hierbij gelijk aan de heenreis (met werkende EGR) maar dat kan ook zijn omdat ik meer heb doorgereden. Al met al lijkt het een nuttige ingreep!

2005 is het bouwjaar, dat is het modeljaar 2006 ;-) Bouwjaar en modeljaar zijn twee verschillende dingen.

Wel heb ik zowel met als zonder EGR bij het klimmen een fluitend geluid onder de motorkap. Eerst schoot een lekkende turbobuis door mijn hoofd (niet letterlijk) maar heb geheel geen vermogensverlies. In tegendeel, tijdens het fluiten krijg je juist een zetje.

Kan dit fluitende geluid, pulserend en vergelijkbaar met fluitende rijwind afgeblazen druk vanuit de wastegate zijn? Het gebeurd alleen met het klimmen op lage toerentallen.
het kan zijn dat dit geluid afkomstig is van de turbo. deze kan nu iets meer druk opbouwen doordat de EGR klep is gesloten.
bij mij hoor je dat ook echter heviger doordat de auto is gechiptuned tot 400 NM koppel.
Thanks, mijn wagen deed het zowel op de heen als terugreis waarbij de EGR op de heenreis nog gewoon werkte. Ik zal met Torque even de turbodruk in de gaten houden, had ik natuurlijk allang kunnen doen ;-)

Geplaatst: 09.08.2012 - 20:55
door Hoekstra
Zie ook oude topics! :P