Pagina 2 van 5

Geplaatst: 18.07.2012 - 11:16
door hotpants
Dag Diesel01 oftewel TR ;) Als ik jouw was zou ik nog even wachten inderdaad tot begin volgend jaar. De kilometers op jouw V70 zijn niet schrikbarend. Daarnaast zou ik voor het nieuwe type diesel gaan, de biturbo 205 pk motor aangezien deze een stuk beter rijdt en zuiniger is.

Geplaatst: 18.07.2012 - 11:45
door diesel01
He Hotpants oftewel TL :D
Zoals je leest is het BMW verhaal definitief van de baan en is het een XC wat de opvolger gaat worden, ligt ook mooi in de lijn.
Een goeie tip, dank daarvoor de V70 staat nu na de vakantie op 144k en is een heerlijke reisauto gebleken en voor jullie wellicht straks interessant, zeer strak dealer onderhouden full option V70.
A wil binnenkort eens rijden met een XC60 zoiets valt best te organiseren denk ik?

Edit @discovery mijn vrouw wil een donkere kleur dus ik had het over blauw maar het kan/mag net zo goed zwart zijn.

Geplaatst: 18.07.2012 - 12:11
door sbv
diesel01 schreef:Hahaha...
Neee, ik houdt deze keer vast aan wat ik gezegd heb maar de auto voldoet precies aan wat wij voor ogen hebben als er een XC60 komt, alleen een standkachel ontbreekt.
Even een pas op de plaats gezien het economisch klimaat.
Ga eerst eens een flinke rit maken zou ik zeggen.

Geld moet rollen dat is goed voor de economie

Geplaatst: 18.07.2012 - 13:06
door BlackcurrantV70
peeuuuwww, niet goedkoop zeg, ik heb minder betaald voor mijn MY11 met 21000km erop, maar dan wel in Belgie.

MY09 heeft wel nog geen Sensus, ik zou een recentere zoeken.
Toen ik op zoek was had mijn dealer er slechts 1 met sensus en leder, dus veel keuze had ik niet

Geplaatst: 18.07.2012 - 14:23
door diesel01
Ja dat klopt.
Maar NL en iets met belastingen.. :roll:
Op aanraden van Hotpants ook even gezocht op de 205pk machine's maar man, man wat een geld.
Ik ben overigens één van de weinigen die wel tevreden is over RTI en zodra ik mijn iPod ergens in kan steken is het al gauw goed.
Lekkere gadgets als adap cc, blis, city safety kan mij wel bekoren en weinig km's is ook prettig.
Een lekkere ambiance van binnen vindt ik belangrijk.
Is de GT in een my09 XC60 dezelfde als een GT van my07 uit de V70?

Geplaatst: 18.07.2012 - 16:39
door Thom
Qua karakter is de GT vergelijkbaar, dat veranderde pas met de komst van de twinturbo D5's (205/215pk). Die zullen nu idd nog prijzig zijn, ik denk dat je aanvankelijke planning daarom verstandiger is, dan is er wellicht meer aanbod en daarmee interessanter geprijsd. De 185pk is geen verkeerde machine, maar wel rauwer en de GT is dat ook.

Geplaatst: 18.07.2012 - 16:52
door diesel01
Tja dat is idd wachten het devies.
Mijn huidige GT is een automaat die, zelfs manueel geschakelt, soms gewoon dat doet waar hij zin in heeft.
Er valt mee te leven maar je moet bij de les zijn, een toerental dat ineens weg valt berg af is best apart het scheelt overigens dat wij die in NL niet heel veel hebben.
Maar ik sluit niet uit als ik een hele nette tegenkom van <2010 dat ik gewoon de automaat voor lief neem, chip erin en naar de 205pk.

Geplaatst: 18.07.2012 - 17:51
door BlackcurrantV70
De twin turbo heeft een "sport" stand in de automaat, dat wel erg verslavend want dat gaat ie als de brandweer !

Bij de AWD heb je ook hill decent control, maar in de Nederlandse berglandschap is dit vrij nutteloos :-)

Ik heb 163PK in de D3 AWD en dit is voor mij snel genoeg.

Geplaatst: 18.07.2012 - 19:24
door Frederik Welvaert
BlackcurrantV70 schreef:De twin turbo heeft een "sport" stand in de automaat, dat wel erg verslavend want dat gaat ie als de brandweer !
De mijne heeft die sportstand niet hoor, is pas gekomen vanaf MY11, maar schijnt gewoon softwarematig te zijn. Als ik gewoon naar M ga en direct afschakel heb ik hetzelfde effect ;)

Geplaatst: 18.07.2012 - 19:59
door BlackcurrantV70
Als je naar de dealer gaat voor een s/w update heb je die sport stand ook

Geplaatst: 18.07.2012 - 22:48
door Thom
De twin turbo heeft een "sport" stand in de automaat, dat wel erg verslavend want dat gaat ie als de brandweer !
Die Sportstand...ajb zeg :oops: Wat een BELACHELIJKE toevoeging, het enige dat het dan doet is nóg ongemanierder schakelen en de auto in zn soepele (XC) veren laten schudden.. Nee, daar zou ik geen euro voor over hebben.

Geplaatst: 19.07.2012 - 13:39
door BlackcurrantV70
Wat voor auto rij jij dan Thom ?

Als je zulke commentaren geeft moet jij wel het allerbeste in huis hebben.....

Geplaatst: 19.07.2012 - 13:42
door NielsPHEV
BlackcurrantV70 schreef:Wat voor auto rij jij dan Thom ?

Als je zulke commentaren geeft moet jij wel het allerbeste in huis hebben.....
eentje met een handbak denk ik

Geplaatst: 19.07.2012 - 13:47
door BlackcurrantV70
ach "old style", dat wil ik niet meer, geef mij maar Geartronic :-)

Geplaatst: 19.07.2012 - 13:51
door Thom
Ik refereer aan een XC70 D5 AWD (215) GT, en vergelijk met Audi, Jaguar, BMW en Mercedes. Die gebruiken naar mijn weten allemaal ZF.

Ik vind een sportstand op een koppelrijke diesel sowieso wat overbodig, nog los van hoe deze uitpakt op een Geartronic. Hoge toeren zijn wat onzinnig m.i. met zoveel koppel bij lagere toerentallen.

Geplaatst: 19.07.2012 - 14:20
door diesel01
Totdat Volvo zelf een 8traps automaat heeft(zit in de pijplijn heb ik gehoord) hebben we het ermee te doen.
Ik ben geen hardcore purist die met grote precisie zijn auto over s'lands wegen knalt, ja bovengenoemde merken hebben op automaatgebied het neusje van de zalm maar ook met dito prijzen.
Mijn huidige heeft 400nm en ik heb gemerkt dat de lock-up bij 1800rpm al vaststaat, niet erg prettig bultopwaarts.
In dit soort gevallen schakel ik zelf en houdt hem boven de 2000rpm.
Je weet overigens wel waarom Volvo de GT gebruikt op dit moment.
Overigens menig Fransoos die zich dik verslikt in het snelheidspotentieel van een V70 uit 2007, ook op de bochtige Zuid-Franse wegen. :wink:

Geplaatst: 19.07.2012 - 14:23
door JeroenSpock
diesel01 schreef:Overigens menig Fransoos die zich dik verslikt in het snelheidspotentieel van een V70 uit 2007, ook op de bochtige Zuid-Franse wegen. :wink:
:D :D

Geplaatst: 19.07.2012 - 14:24
door Thom
De V70N van de laatste generatie met de 185pk D5 is ook gewoon een snelle auto. Zeker vergeleken met die 1.6 HDi's waar ze zich daar en masse mee voortbewegen :)!

Geplaatst: 19.07.2012 - 15:24
door BlackcurrantV70
Mijn XC60 rijdt beduidend pittiger als ik de S stand gebruik, wat is er dan mis met dit hier te vermelden.

Ik zit niet op een Volvo forum om te horen hoe een Audi, BMW of Merc rijden, als ik dat zou willen weten, had ik wel een ander merk gekocht.

Ik vergelijk mijn XC60 6 traps GT met mijn vorige auto V70 24D ook met 6 traps GT.

De XC60 heeft de sport stand, de V70 had die niet, dus het wordt alleen maar beter.

Geplaatst: 19.07.2012 - 15:30
door diesel01
Blackcurrant V70.
:thumbright:
Dat was ook de vraag hoe verhoudt zich de XC60 toz van de V70'07.
Wij geen binnenkort eens rijden met een XC60 zoals ik het kan bekijken gaan we voor onze wintersport(medio jan/feb) een stap maken, lekker met AWD aan het skieen.