APK probleem

MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Dat staat op het plaatje op het distrideksel.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
rvo033467
4th Gear member
Berichten: 818
Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
Locatie: Oss

Oorzaak is waarschijnlijk gevonden. Bij compressietest bleek er op 1 cilinder drukverlies te zijn. Deze zat op 8 bar terwijl de rest op 12/13 bar zat.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Nog even een test doen of het een klep of zuigerveer is die lekt. Anders kop laten reviseren (klep vervangen). Is de compressietest wel met warme motor gedaan? Het is normaal dat de compressie met koude motor op sommige cilinders laag kan zijn.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
rvo033467
4th Gear member
Berichten: 818
Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
Locatie: Oss

Ik ga er vanuit dat de dealer wel weet hoe ze moeten meten. Het was volgens hun waarschijnlijk een lekke inlaatklep.
Moet je dan alle kleppen vervangen?
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Nee gewoon de klep laten vervangen die stuk is. Zuigerveren is wel een heel stukje duurder. Is erg veel werk om te vervangen, zeker als er nog cilinderschade is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Hebben ze niet gezegd wat er lekt? Door druk op de cilinders te zetten (leakdowntest)kan je zo constateren of het een klep is of een zuiger. Of even een beetje motorolie via het bougiegat op de zuiger gieten, compressie meten en blijft de compressie dan nog laag dan is het een klep, is de compressie (tijdelijk) hoger dan is het een zuiger(veer) omdat de olie het lek even afdicht.
Gebruikersavatar
rvo033467
4th Gear member
Berichten: 818
Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
Locatie: Oss

Jawel, volgens dealer een lekke inlaatklep.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Gebruikersavatar
rvo033467
4th Gear member
Berichten: 818
Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
Locatie: Oss

Is een lekke klep te constateren zonder de kop te lichten?
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Frank87
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 27.09.2011 - 17:30

Via een demontage auto gewoon een ander blok er in lepelen.

Een andere mogelijkheid is een S80 met 2.4 kopen waarvan de motor prima functioneert. Een model dat voor een spotprijs wordt aangeboden om wat voor reden dan ook. Dan deze slopen en alle andere onderdelen los verkopen.

http://link.marktplaats.nl/581920346

Deze dus.
Gebruikersavatar
rvo033467
4th Gear member
Berichten: 818
Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
Locatie: Oss

Volgens mij is een koprevisie net zo duur als een nieuw blok. Deze heeft ook veel meer gelopen dus schiet je weinig mee op.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

Wat een lelijk hok dat van die martkplaats link :P. Ik zou fixen wat je hebt ;), maar vergis je niet in wat een kop revisie kost als je alle moet laten doen.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Wacht eerst maar eens de oorzaak af. Alles is nu toch speculeren en slap ge-OH...
Gebruikersavatar
rvo033467
4th Gear member
Berichten: 818
Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
Locatie: Oss

Kan een kapotte klep dus het te hoge CO verklaren?
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1475
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Door een lekke klep bouwt je motor geen compressie op in die cilinder met als gevolg een slechte verbranding.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
rvo033467
4th Gear member
Berichten: 818
Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
Locatie: Oss

En dit verklaart ook het te rijk lopen van de motor?
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Frank87
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 27.09.2011 - 17:30

Als een ECU dit merkt kan het zijn dat hij denkt te weinig ingespoten te hebben en gaat hij dus meer inspuiten. "Ik loop beroerd dus meer inspuiten" kan de redenering zijn. KAN omdat het nu gissen is in plaats van meten is weten.

Het zou ook nog eens kunnen zijn dat de injectoren om wat voor reden dan ook kapot zijn en teveel inspuiten. Nog nooit van gehoord op een benzineauto maar je weet niet.
Gebruikersavatar
rvo033467
4th Gear member
Berichten: 818
Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
Locatie: Oss

Zijn injectoren makkelijk te testen?
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Frank87
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 27.09.2011 - 17:30

Tsja je weet niet precies wat de problemen veroorzaakt.

- Is het een klep?
- Is het een injector?
- Is het niet gewoon de koppakking in dat gebied?

Het kan gebeuren dat ze die kop er af trekken en niks geks merken aan kleppen, klepveren, rubbertjes of wat dan ook...

Wil je het perfect hebben, kan je alles wel een overhaul geven.. Koppakking, injectoren, kleppen etc..
Gebruikersavatar
Andrew82
3rd Gear member
Berichten: 377
Lid geworden op: 21.05.2012 - 20:11
Locatie: Den Haag

Ken je geen hele handige mensen die zouden willen helpen met een "doe het zelf " kop-revisie? Kost het vast wat minder centen.. Misschien een oproepje plaatsten?
Zonde om deze mooie auto weg te doen, beroerde manier ook.. :(
440 1995 1.6 Deluxe
| S60 2001 2.4 Automaat 170PK | 446 Ash Gold Pearl | Afbeelding
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Verkopen levert nauwelijks wat op. Impopulaire auto met problemen.
Je weet nu wat je hebt. Koop je een andere occasion, weet je nooit tegen welke problemen je aan gaat lopen.
Repareren, je voelt je weer de koning te rijk en voor het bedrag van de reparatie koop jij geen andere S80 met dezelfde km's.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Plaats reactie

Terug naar “S80”