Pagina 2 van 4

Geplaatst: 27.07.2012 - 17:21
door MarioC70
Dat staat op het plaatje op het distrideksel.

Geplaatst: 02.08.2012 - 14:16
door rvo033467
Oorzaak is waarschijnlijk gevonden. Bij compressietest bleek er op 1 cilinder drukverlies te zijn. Deze zat op 8 bar terwijl de rest op 12/13 bar zat.

Geplaatst: 02.08.2012 - 14:20
door edraket
Nog even een test doen of het een klep of zuigerveer is die lekt. Anders kop laten reviseren (klep vervangen). Is de compressietest wel met warme motor gedaan? Het is normaal dat de compressie met koude motor op sommige cilinders laag kan zijn.

Geplaatst: 02.08.2012 - 14:49
door rvo033467
Ik ga er vanuit dat de dealer wel weet hoe ze moeten meten. Het was volgens hun waarschijnlijk een lekke inlaatklep.
Moet je dan alle kleppen vervangen?

Geplaatst: 02.08.2012 - 15:03
door edraket
Nee gewoon de klep laten vervangen die stuk is. Zuigerveren is wel een heel stukje duurder. Is erg veel werk om te vervangen, zeker als er nog cilinderschade is.

Geplaatst: 02.08.2012 - 15:16
door Iroll
Hebben ze niet gezegd wat er lekt? Door druk op de cilinders te zetten (leakdowntest)kan je zo constateren of het een klep is of een zuiger. Of even een beetje motorolie via het bougiegat op de zuiger gieten, compressie meten en blijft de compressie dan nog laag dan is het een klep, is de compressie (tijdelijk) hoger dan is het een zuiger(veer) omdat de olie het lek even afdicht.

Geplaatst: 02.08.2012 - 15:21
door rvo033467
Jawel, volgens dealer een lekke inlaatklep.

Geplaatst: 02.08.2012 - 15:25
door rvo033467
Is een lekke klep te constateren zonder de kop te lichten?

Geplaatst: 02.08.2012 - 15:48
door Frank87
Via een demontage auto gewoon een ander blok er in lepelen.

Een andere mogelijkheid is een S80 met 2.4 kopen waarvan de motor prima functioneert. Een model dat voor een spotprijs wordt aangeboden om wat voor reden dan ook. Dan deze slopen en alle andere onderdelen los verkopen.

http://link.marktplaats.nl/581920346

Deze dus.

Geplaatst: 02.08.2012 - 16:10
door rvo033467
Volgens mij is een koprevisie net zo duur als een nieuw blok. Deze heeft ook veel meer gelopen dus schiet je weinig mee op.

Geplaatst: 02.08.2012 - 18:56
door sju_art
Wat een lelijk hok dat van die martkplaats link :P. Ik zou fixen wat je hebt ;), maar vergis je niet in wat een kop revisie kost als je alle moet laten doen.

Geplaatst: 02.08.2012 - 19:08
door Iroll
Wacht eerst maar eens de oorzaak af. Alles is nu toch speculeren en slap ge-OH...

Geplaatst: 02.08.2012 - 19:31
door rvo033467
Kan een kapotte klep dus het te hoge CO verklaren?

Geplaatst: 02.08.2012 - 19:33
door EVV
Door een lekke klep bouwt je motor geen compressie op in die cilinder met als gevolg een slechte verbranding.

Geplaatst: 02.08.2012 - 19:47
door rvo033467
En dit verklaart ook het te rijk lopen van de motor?

Geplaatst: 02.08.2012 - 20:13
door Frank87
Als een ECU dit merkt kan het zijn dat hij denkt te weinig ingespoten te hebben en gaat hij dus meer inspuiten. "Ik loop beroerd dus meer inspuiten" kan de redenering zijn. KAN omdat het nu gissen is in plaats van meten is weten.

Het zou ook nog eens kunnen zijn dat de injectoren om wat voor reden dan ook kapot zijn en teveel inspuiten. Nog nooit van gehoord op een benzineauto maar je weet niet.

Geplaatst: 02.08.2012 - 20:15
door rvo033467
Zijn injectoren makkelijk te testen?

Geplaatst: 02.08.2012 - 20:47
door Frank87
Tsja je weet niet precies wat de problemen veroorzaakt.

- Is het een klep?
- Is het een injector?
- Is het niet gewoon de koppakking in dat gebied?

Het kan gebeuren dat ze die kop er af trekken en niks geks merken aan kleppen, klepveren, rubbertjes of wat dan ook...

Wil je het perfect hebben, kan je alles wel een overhaul geven.. Koppakking, injectoren, kleppen etc..

Geplaatst: 02.08.2012 - 20:48
door Andrew82
Ken je geen hele handige mensen die zouden willen helpen met een "doe het zelf " kop-revisie? Kost het vast wat minder centen.. Misschien een oproepje plaatsten?
Zonde om deze mooie auto weg te doen, beroerde manier ook.. :(

Geplaatst: 02.08.2012 - 20:59
door Doeke Dobma
Verkopen levert nauwelijks wat op. Impopulaire auto met problemen.
Je weet nu wat je hebt. Koop je een andere occasion, weet je nooit tegen welke problemen je aan gaat lopen.
Repareren, je voelt je weer de koning te rijk en voor het bedrag van de reparatie koop jij geen andere S80 met dezelfde km's.