En DJ Nosferatu ken ik niet. Alles waar DJ voor staat is niet aan mij besteed :razz:
940 Mysterie
-
Nosferatu
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26.07.2012 - 17:05
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Update: de lokale Volvo man had via zn netwerkje nog wat 940 onderdelen en zet de 'nieuwe' ruit er voor 100 euro (incl btw en uren) in. Zo,da's opgelost 
En DJ Nosferatu ken ik niet. Alles waar DJ voor staat is niet aan mij besteed :razz:
En DJ Nosferatu ken ik niet. Alles waar DJ voor staat is niet aan mij besteed :razz:
-
Toysoldier
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
100 euro?! ik ga dus ook echt de dealer bellen voor mijn 960 dan.. Carglass en andere firma's zaten rond de 600 euro voor een nieuw raam..
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Hij heeft het over de volvo man. Ik denk niet dat hij hrt over een dealer heeft dan.
Het zal me trouwens niet verbazen dat het voor raam van een 960 anders is.
Het zal me trouwens niet verbazen dat het voor raam van een 960 anders is.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41746
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zal vast geen nieuwe ruit zijn.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
Nosferatu
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26.07.2012 - 17:05
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Nee,is geen nieuwe ruit, en nee het is niet de dealer. Is een jongen in het gehuchtje even verderop die in old-timer Mercedessen en Volvo's doet.
Huidige ruit zit vol putten en krasjes wat bij zonlicht het zicht flink belemmerd, de ruit die er nu staat komt uit een 940 die maar 150.000km heeft gelopen. In perfecte staat.
Huidige ruit zit vol putten en krasjes wat bij zonlicht het zicht flink belemmerd, de ruit die er nu staat komt uit een 940 die maar 150.000km heeft gelopen. In perfecte staat.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Hmmmm...... ietsjes tegenstrijdig:
en.....Huidige ruit zit vol putten en krasjes wat bij zonlicht het zicht flink belemmerd ......
Een nieuwe ruit is na een tijdje ook vol putjes, maart het zicht wordt mi niet belemmerd? Is deze ruit al uit een andere auto gekomen omdat het de gebruiker irriteerde die putjes en krasjes?..... In perfecte staat......
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
Nosferatu
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26.07.2012 - 17:05
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Begrijp je vraag niet helemaal Wim, ook niet na verschillende keren herlezen.
De huidige ruit, de voorruit die nu in/op/aan de auto zit dus, is op ongeveer elke 2 mm versierd met krassen en putjes. Alsof de vorige eigenaar eens een grindregen tegen de ruit heeft gehad. En ja, een laagstaande zon fragmenteert dan behoorlijk op je ruit. Zodanig dat je weinig meer ziet
En een nieuwe ruit is ook eindig, dat heb je goed gezien. Alles is eindig. Al maakt het een groot verschil hoe je er mee omspringt.
De huidige ruit, de voorruit die nu in/op/aan de auto zit dus, is op ongeveer elke 2 mm versierd met krassen en putjes. Alsof de vorige eigenaar eens een grindregen tegen de ruit heeft gehad. En ja, een laagstaande zon fragmenteert dan behoorlijk op je ruit. Zodanig dat je weinig meer ziet
En een nieuwe ruit is ook eindig, dat heb je goed gezien. Alles is eindig. Al maakt het een groot verschil hoe je er mee omspringt.
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
-
mightyspawn
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Ik zou er pas een nieuwe ruit inzetten als die APK afkeur is. De wegen worden door de crisis nog amper schoon gehouden. De putjes en sterretjes stijgen met hoog tempo.
Heb vorig jaar nieuwe ruit gekregen. Verticaal en Horizontaal zat er een barst. Was wonderbaarlijk nog APK goedkeur. Maar ik vond t gevaarlijk. Via carglass (familielid werkt er) goeie deal kunnen sluiten. Nu een jaar verder. Heb ik welgeteld 1 ster en denk al 10 putjes.
Oke ik rij bijna 1200 de week met mijn 740 voor werk, bedrijfsauto krijg ik volgend jaar pas. Crisis he.
Heb vorig jaar nieuwe ruit gekregen. Verticaal en Horizontaal zat er een barst. Was wonderbaarlijk nog APK goedkeur. Maar ik vond t gevaarlijk. Via carglass (familielid werkt er) goeie deal kunnen sluiten. Nu een jaar verder. Heb ik welgeteld 1 ster en denk al 10 putjes.
Oke ik rij bijna 1200 de week met mijn 740 voor werk, bedrijfsauto krijg ik volgend jaar pas. Crisis he.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Ik rij zelf ook heel veel KM's Meer dan 50.000 km per jaar iig en nog nooit een ster opgelopen. Heb altijd de pech dat ze er al in zitten als ik een auto koop...
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
mightyspawn
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Misschien is de neus van een oud 740 nadelig ontworpen wat vliegend/op weg liggend spul omhoog gooit. Ik kleef niet en rij al helemaal niet achter vrachtwagens en ben ook geen snelheidsduivel. A1 tussen deventer-Enschede heb ik de meeste schade opgelopen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
Broabander
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Pas op voor Polo'tjes rond de eeuwwisseling, daar heb ik letterlijk 5 sterretjes in een week mee gereden. Zowel de 440 als de 850 nog geen sterretje extra, op 40.000 km in anderhalf jaar.
















