Pagina 2 van 2
Geplaatst: 11.08.2012 - 19:33
door degraaf
Ramon&Ramon schreef:degraaf schreef:een te strakke of verbrande klep zie ik als gebrekkig/geen onderhoud, ik had daarbij de mazzel dat ik hydraulische klepstoters had. Het is ook mijn ervaring, vind de diesel zeker prima rijden maar financieel niet voordelig.Als je gewoon gaat rekenen (kosten/km) kun je aan een lpg auto nogal wat onderhoud plegen voordat die duurder wordt dan de diesel.
Een verbrande klep heeft alles te maken met gebrekkig onderhoud, kleppen verbranden door dat ze niet goed sluiten dus niet de juiste speling hebben( mijn ervaring), dat heeft alles te maken met onderhoud. Ik vind 1000 euro voor kleppen stellen erg veel geld overigens.hoelang zijn ze er dan mee bezig ? Mijn auto had hydraulische klepstoters en een flashlube systeem zeker een aan te raden heb ook niet de kop hoeven vervangen wegens slijtage.
Ik heb gewoon geen goede ervaring met de d5 . Volgens mij werd daarna gevraagd in dit topic?
Geplaatst: 11.08.2012 - 19:38
door bart simpson
Mocht jij het nu zo goed weten stel jij ze toch voor minder? het is ongeveer 8 uur werk.
Je positieve ervaringen zijn in ieder geval niet van recente datum, dat maakt ze meteen ook weinig waardevol
Geplaatst: 11.08.2012 - 20:27
door degraaf
Klopt helemaal, de s70 was van 1999 de d5 van 2006. Daar ben ik gewoon niet tevreden over qua kosten, dat is ook de reden dat die weer weg is. Was wel een fijn rijdende auto wanneer er geen storing was alleen had ik die ten opzichte met de s70 erg vaak en geregeld ook kostbaar, dat had niet alleen met de motor te maken. Laat mijn auto onderhouden bij een Volvo specialist die een wat vriendelijker uur tarief rekent dan de gemiddelde dealer.
Geplaatst: 11.08.2012 - 20:53
door bart simpson
maar echt verstand heb je er zelf niet van?
Geplaatst: 11.08.2012 - 20:55
door ...
...
Geplaatst: 11.08.2012 - 21:19
door bart simpson
TS heeft zijn 2004 V70 in een topic geplaatst van modellen waar gas nog redelijk betrouwbaar te ridjen was, maar linksom of rechtsom, hij staat in de verkeerde subgroep
Geplaatst: 11.08.2012 - 21:34
door degraaf
bart simpson schreef:maar echt verstand heb je er zelf niet van?
het meeste aan mijn auto's doe ik zelf, alleen met de v70d5 heb ik uitlees apparatuur nodig. Die ik zelf niet heb, de mijn andere volvo's zowel gas,diesel en benzine hebben dat niet nodig. Ik ben zelf monteur in grondverzet machines.
volgens mij werd er in dit topic naar advies en ervaringen gevraagd
Geplaatst: 11.08.2012 - 23:58
door MarioC70
degraaf schreef:bart simpson schreef:maar echt verstand heb je er zelf niet van?
het meeste aan mijn auto's doe ik zelf, alleen met de v70d5 heb ik uitlees apparatuur nodig. Die ik zelf niet heb, de mijn andere volvo's zowel gas,diesel en benzine hebben dat niet nodig. Ik ben zelf monteur in grondverzet machines.
volgens mij werd er in dit topic naar advies en ervaringen gevraagd
Maar van de huidige 5 cilinder motoren op lpg weet je dus niets blijkt wel.
Het is namelijk een halve motorenrevisie, het stellen van de kleppen bij die motoren..
Geplaatst: 11.08.2012 - 23:59
door MarioC70
960driver schreef:Het stellen van mijn kleppen was 600 euro.
Dan hebben ze de stoterbussen denk ik op maat geslepen,nieuwe kosten namelijk 15,10 euro per stuk,aan onderdelen gaat er al ruim 450 euro in zitten!
Geplaatst: 12.08.2012 - 02:17
door degraaf
Wil dat zeggen dat alle komstoters bij het stellen vervangen moeten worden?
Ook bij een bifuel?
Geplaatst: 12.08.2012 - 10:08
door Ramon&Ramon
Als ze allemaal te strak staan wel natuurlijk.
20 klepstoters
Drie keerringen
Vijf O-ringen
Tube Kit van Volvo kost 45 euro ex btw
Plus een dagje sleutelen.
Ik weet waar ik over praat,heb het al vele male gedaan!