LPG of diesel?

Voor kenners: de "Roffel"
Gbrug
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.02.2011 - 16:02

Ik ben op korte termijn van plan om een Volvo V70 aan te schaffen (bouwjaar 2004 tot 2006). Per jaar rijdt ik gemiddeld tussen 27000 en 30000 km en nu vraag ik me af wat voordeliger / verstandiger is: een diesel aanschaffen of een auto met een LPG installatie (eventueel in laten bouwen). Wie kan mij hierop een eerlijk antwoord geven?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Diesel is tamelijk betrouwbaar, dat kan ik uit ervaring van gas niet zeggen (komt u maar....)
Volvo for life
Gebruikersavatar
v401958
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 21.06.2012 - 19:00
Locatie: Hoogeveen

Lpg heb ik zelf geen goede ervaringen mee.

Gaat het echt alleen om de centen dan beslist lpg gaan rijden en dit kan al heel gauw ondanks soms de extra kosten van onderhoud.

Zelf vindt ik niets boven diesel rijden gaan en dat doe ik nog liever dan op benzine maar goed is mijn beleving.

Conclusie gaat het echt om de centen ga dan voor lpg.

Succes met de juiste keuze.
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Diesel, LPG is veel onderhoudsgevoeliger...
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

heb veel gereden (en rij nog steeds) met diesel, LPG en benzine auto's; heb nooit ervaren dat LPG slechter of onbetrouwbaarder zou zijn, is op papier meestal het goedkoopst;
probleem bij diesel en lpg auto's is dat ze gebruikt vaak een forse km stand hebben en de vraag is of de restwaarde wel interessant is; als je een auto met weinig km's zoekt en een goede restwaarde wil hebben is soms een benzine uitvoering nog niet zo oninteressant; kijk verder ook naar het rijplezier; persoonlijk ga ik tegenwoordig voor diesel, ongeacht de kosten, maar koppel en rustige motor zijn ideaal; let ook op de ruimte die een lpg tank kan innemen; actieradius met een grote dieseltank is ook de moeite waard om in de overweging mee te nemen
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1449
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Als ik de laatste tijd de forum topics lees valt die onderhoudsongevoeligheid van de diesels ook best tegen. EGR die dicht zit, injectors die vervangen moeten worden, brandplaatjes die regelmatig vervangen moeten worden, olie peil dat niet te hoog mag zijn. Dat soort dingen lees je dan weer niet bij benzine/lpg.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Verkeerde topic om te beginnen. Het gaat niet om een V70 classic

Verder duidelijk diesel, de oudere Volvo's tot ca 1998 rijden redelijk probleemloos op gas, na die tijd ook wel, alleen meer aanpassingen nodig

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

iedere dealer is blij met de extra omzet van gasgerelateerde problemen, doen dus
Volvo for life
Gebruikersavatar
Henielma
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58

Ik heb drie Volvo's met LPG gereden. Die waren van voor 1999. Die drie heb ik met toch wel wat motor en LPG installatie gedoe niet of maar net naar de 300000 km gekregen. Hierna was de motor of de installatie versleten.

Nu heb ik een V50 op diesel met een D5 motor. Inmiddels heeft deze 313000 km gelopen waarvan ik er 91000 km mee gereden heb. En dit alles zonder motor problemen.
Zojuist terug van vakantie en hiermee 1350 km op 1 dag gereden. Veel kracht en lekker laag toerental (weinig herrie) met veel koppel. Wat een genot. Voor mij geen LPG meer.

Oh ja, ik denk wel dat ik met LPG goedkoper reed.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
Freek63
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
Locatie: Ochten

Vooralsnog blijft LPG goedkoper en niet te vergeten milieuvriendelijker.
Ik rijd al meer dan 25 jaar in Volvo's op LPG. Ca 35k per jaar. Zonder noemenswaardige problemen. Enige nadeel blijft voor mij de extra tank die je moet meeslepen. En als je een kleine tank neemt zit je met de beperkte actieradius. Slimst is om een benzine-auto te kopen met weinig km. Vervolgens lpg laten inbouwen (kijk eens bij vogelsautogas.nl). Een gasinstallatie laten inbouwen in een V70 04-06 kost ca. € 2250.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21196
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik heb gas in een V40 gehad wat niet echt beviel.
Motor kwam niet mooi rond als het blok koud was, een kapotte lpi pomp zorgde voor een behoorlijke rekening en een gemis aan vermogen heeft mij doen overstappen naar diesel.
Tegenwoordige een V70 185pk diesel en dat bevalt erg goed.
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

We hebben hier een S70 '97 op LPG G3 Vialle installatie. Nu 4 ton gelopen. Geen enkel probleem.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

resultaten uit een verleden zeggen vandaag helemaal niets meer
Volvo for life
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Een LPG installatie achteraf inbouwen kost ook rond de 2500 euro,
degraaf
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 16.09.2007 - 16:06
Locatie: Yde

Persoonlijk zeg ik LPG de vaste kosten zijn lager , ik heb zelf een v70 d5 gereden na een s70 LPG de d5 is alweer vertrokken vond oa de reparatie van de verstuivers met 170000 km à 235 euro per stuk niet zo grappig ook de erg klep heb ik al vervangen. Met mijn s70 LPG heb ik inderdaad een keer de pomp kapot gehad , het advies gekregen om de LPG tank niet meer helemaal leeg te rijden daarna 250000 probleemloze km gemaakt. De s70 had bij inruil 485000km. Voor mij voorlopig geen d5 weer
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Een te strakke klep of verbrande klep kost ook wel het een en ander,het meervoud van defecte verstuivers weet ik!
Kleppen stellen is al rond de 1000 euro bij een 5 cilinder.




http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
degraaf
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 16.09.2007 - 16:06
Locatie: Yde

een te strakke of verbrande klep zie ik als gebrekkig/geen onderhoud, ik had daarbij de mazzel dat ik hydraulische klepstoters had. Het is ook mijn ervaring, vind de diesel zeker prima rijden maar financieel niet voordelig.Als je gewoon gaat rekenen (kosten/km) kun je aan een lpg auto nogal wat onderhoud plegen voordat die duurder wordt dan de diesel.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ervaringen gebaseerd op de late negentiger jaren van de vorige eeuw, even opletten, de jaartelling is alweer een jaar of 12 met 2000
Volvo for life
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

degraaf schreef:een te strakke of verbrande klep zie ik als gebrekkig/geen onderhoud, ik had daarbij de mazzel dat ik hydraulische klepstoters had. Het is ook mijn ervaring, vind de diesel zeker prima rijden maar financieel niet voordelig.Als je gewoon gaat rekenen (kosten/km) kun je aan een lpg auto nogal wat onderhoud plegen voordat die duurder wordt dan de diesel.

Een verbrande klep heeft niets te maken met gebrekkig onderhoud,elke keer stellen kost je een vermogen namelijk.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”