V40 D2 Momentum (foto's toegevoegd)

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
clubbtraxx
2nd Gear member

Vossie schreef: Mee eens. Ik heb nu zo'n binnenspiegel in de Fiesta en in combinatie met getinte achterruit zie je 's nachts niet veel meer in je spiegel (alleen de autolampen nog). Ik hoef dus niet persé weer een dimmende binnenspiegel, handmatig is net wat fijner, dan kun je hem alsnog dimmen, maar wel wanneer ik dat wil :)
Een zelf dimmende binnenspiegel kan je meestal toch uitzetten...
Dus ipv dat je eventueel handmatig zou 'dimmen' zet je nu wanneer gewenst de dimstand even uit... Bij mijn vorige 2 wagens kon dat gewoon met een knopje.

Zelf vind ik het wel fijn werken.
Paul
Geartronic member

Nee kan niet, bij Volvo is het een Automatisch Dimmende spiegel.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Bart
8th Gear member

Paul schreef:Ik zou nooit meer een auto willen zonder, automatisch dimmende binnenspiegel.
+1
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
clubbtraxx
2nd Gear member

Paul schreef:Nee kan niet, bij Volvo is het een Automatisch Dimmende spiegel.
En die functie kan je dus niet uitschakelen bij Volvo? Vreemd...
Mir
3rd Gear member

Ik heb die functie ook in mijn s40. Hij gaat alleen 'aan' als achter je heel vervelend helder licht schijnt. En dan wil je het ook gewoon hebben. Mijn ervaring is dat 'ie gewoon exact op de juiste moment verduistert. Ik zou hem zelf nooit uitzetten en heb ook nooit het gevoel dat 'ie eerder moet reageren.

Al met al; aanvinken die optie!
Vossie
2nd Gear member

Zo, weer even een update. De kogel is door de kerk, het wordt sowieso een V40! Afgelopen donderdag een paar uur op pad geweest met een V40 D2 en dat reed gewoon super! Samen met wat financiele meevallers in de lease voor mij genoeg reden om de Megane van de lijst te schrappen. De V40 ziet er gewoon veel mooier en luxer uit en ik kan me haast niet voorstellen dat de Megane beter rijdt, aangezien de media lovend is over de V40.

Nu gaat het alleen nog om de definitieve configuratie en welke dealer het wordt. Ik zit nu zelf te denken aan de volgende configuratie:

D2 Momentum
Kleur: Biarritz Blue
Bekleding: T-Tec Textiel Charcoal/Charcoal/Charcoal

Opties:
- Intro line
- 17" Mannan velgen
- Verwarmbare voorruit
- LED dagrijverlichting
- Verschuifbare armsteun
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- 3 standen voor stuurbekrachtiging
- Dubbele laadvloer
- Extra getint glas

Zie ik nog iets over het hoofd wat wel heel nuttig is? Ik hoor graag jullie mening en evt aanvullingen :)
hotpants
2nd Gear member

Vossie schreef:Aangezien het leasecontract van mijn huidige Ford Fiesta bijna op z'n eind loopt, ben ik aan het kijken naar een mogelijke opvolger. De V40 staat hierbij heel hoog op mijn lijstje, ver boven de Megane Coupe en Focus. V40 is wel wat duurder, maar dit heb ik er zeer waarschijnlijk wel voor over.

Ik heb nu de volgende configuratie op papier staan:

D2 Momentum

Opties:
- Intro line
- 17" Mannan velgen
- Verwarmbare voorruit
- LED dagrijverlichting

Nu zit ik alleen nog met een twijfelpunt over de precieze configuratie. Ik twijfel namelijk tussen de Kinetic of Momentum uitvoering. Op zich is de Kinetic qua uitrusting voldoende voor mij, alleen vind ik de Momentum net wat chiquer ogen door de chromen raamlijsten, aluminium details in het interieur, mooiere spiegels en de mooiere bekleding. De Momentum zou 15 euro per maand duurder zijn, dus dat is te overzien.

Een alternatief is echter de Kinetic met 18 inch Atreus zomervelgen (zie http://www.volvocars.com/nl/all-cars/vo ... 8af987e627) ipv 17 inch velgen. De standaard 16 inch velgen worden sowieso de wintervelgen. Dit alternatief zou iets goedkoper zijn dan de Momentum met 17 inch velgen.

Aan de ene kant biedt een Momentum natuurlijk meer uitrusting, terwijl ik anders alleen andere velgen heb, maar anderzijds zijn die Atreus velgen wel heel erg gaaf!

Ik vraag me met name af hoe het comfort nog is met 18 inch. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? 18 inch heeft namelijk al vrij platte banden (225/40/18) en ik ben bang dat dat een te grote aanslag is op het comfort. Destijds heb ik bij mijn Fiesta bewust geen 17 inch gekozen (met 205/40/17 banden), omdat dat te stuiterig werd.

Alvast bedankt voor jullie hulp met kiezen!

Comfort is prima. Ik rij met 18"en met verlaagd sportchassis en biedt nog steeds voldoende comfort
Volvo For Life
VolvoJanssen
2nd Gear member

Zelf heb ik ook nog verwarmde voorstoelen en een brilhouder op de lijst gezet. Veel plezier met het lange wachten!
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
Vossie
2nd Gear member

Configuratie is inmiddels definitief, dit gaat hem worden:

D2 Momentum

Opties:
- Intro line
- 17" Mannan velgen
- Verwarmbare voorruit
- LED dagrijverlichting
- Verschuifbare armsteun (komt er sowieso in, vraag is nog of het gratis is of niet...)
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Exterior styling kit (voor 195 euro van dealer "gekregen", omdat ik al paar jaar klant ben en dus een mooie korting op accessoires kreeg)

18 inch is ook mooi en zou ik voor pak 'em beet 5 euro per maand meer kunnen hebben, maar dan zonder styling kit. Aangezien ik dan maar 7 maanden per jaar op 18 inch rij, ga ik liever voor de styling kit waar ik het hele jaar van kan genieten :) Het ging me overigens vooral om de achterbumper en uitlaten, maar deze waren los maar 30 euro goedkoper dan de gehele kit, dus daarom de hele kit maar gekozen :)

Levertijd moet ik nog definitief met dealer overleggen deze week, maar ga de bestelling maandag sowieso intern versturen :)
Vossie
2nd Gear member

En hij is besteld :D

Levering wordt vermoedelijk begin/half november. Er is een "pijplijn-auto" gereserveerd voor mij, die ze tot eind september nog kunnen aanpassen. Ik ga er vanuit dat de leasemaatschappij de auto dan ook wel besteld heeft, dus dat dat geen probleem gaat worden. Aflevering bij dealer is dan eind oktober en ik kan waarschijnlijk dan begin november rijden :)

Dus, het aftellen kan beginnen...
VolvoJanssen
2nd Gear member

Gefeliciteerd!
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
Patrickv
3rd Gear member

Nice... Succes met wachten!
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
Cavallino
4th Gear member

Goede keuze, een V40 is echt een klasse 'meer' ten opzichte van de Megane!
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Vossie
2nd Gear member

De mijne is ook binnen! Volgende week vrijdag ophalen :D
Moet nog 1200 km met mn huidige auto rijden, voordat leasecontract erop zit. Vandaar dus helaas nog even iets langer wachten...
Vossie
2nd Gear member

Hij staat voor de deur! :D Gisterochtend opgehaald en al even stukkie rond getoerd :)

Eerste indruk: kleur is prachtig (vind ik), net even wat anders dan standaard blauw. Motor voldoet prima, voor een spaardiesel best vlot (geen strepenstrekker), mits je hem in het juiste toerengebied qua koppel houdt. Rijgedrag is een stuk rustiger en comfortabeler dan de Fiesta, maar hij gaat desondanks minstens net zo strak de bocht om. Verder een stuk stiller en van binnen echt 3 klasses mooier dan de Fiesta.

Maar eerst maar eens foto tijd :) Heb deze even snel gemaakt, beter foto's komen later nog.

Oud & nieuw bij elkaar:
Afbeelding

Buitenkant:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkant:
Afbeelding

Afbeelding
slagschip-s60
4th Gear member

Mooie auto en veel plezier ermee .
V60 cross country 2023 Silver Dawn
Kudzu
1st Gear member

Mooie auto, gefeliciteerd! Ook stoere locatie voor de foto's!
djidee
2nd Gear member

Mooie wagen en foto's!
Eddy S60
6th Gear member

Mooie wagen veel plezier en veilige kilometers.
Volvo S60 1.6 turbo R-Design 2014-
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
Denief
2nd Gear member
Contacteer:

Mooie foto's!
Plaats reactie

Terug naar “V40”