Aangezien het leasecontract van mijn huidige Ford Fiesta bijna op z'n eind loopt, ben ik aan het kijken naar een mogelijke opvolger. De V40 staat hierbij heel hoog op mijn lijstje, ver boven de Megane Coupe en Focus. V40 is wel wat duurder, maar dit heb ik er zeer waarschijnlijk wel voor over.
Ik heb nu de volgende configuratie op papier staan:
D2 Momentum
Kleur: Biarritz Blue
Bekleding: T-Tec Textiel Charcoal/Charcoal/Charcoal
Opties:
- Intro line
- 17" Mannan velgen
- Verwarmbare voorruit
- LED dagrijverlichting
Nu zit ik alleen nog met een twijfelpunt over de precieze configuratie. Ik twijfel namelijk tussen de Kinetic of Momentum uitvoering. Op zich is de Kinetic qua uitrusting voldoende voor mij, alleen vind ik de Momentum net wat chiquer ogen door de chromen raamlijsten, aluminium details in het interieur, mooiere spiegels en de mooiere bekleding. De Momentum zou 15 euro per maand duurder zijn, dus dat is te overzien.
Een alternatief is echter de Kinetic met 18 inch Atreus zomervelgen (zie http://www.volvocars.com/nl/all-cars/vo ... 8af987e627) ipv 17 inch velgen. De standaard 16 inch velgen worden sowieso de wintervelgen. Dit alternatief zou iets goedkoper zijn dan de Momentum met 17 inch velgen.
Aan de ene kant biedt een Momentum natuurlijk meer uitrusting, terwijl ik anders alleen andere velgen heb, maar anderzijds zijn die Atreus velgen wel heel erg gaaf!
Ik vraag me met name af hoe het comfort nog is met 18 inch. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? 18 inch heeft namelijk al vrij platte banden (225/40/18) en ik ben bang dat dat een te grote aanslag is op het comfort. Destijds heb ik bij mijn Fiesta bewust geen 17 inch gekozen (met 205/40/17 banden), omdat dat te stuiterig werd.
Alvast bedankt voor jullie hulp met kiezen!
V40 D2 Momentum (foto's toegevoegd)
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Echte praktijkervaring heeft nog vrijwel nieumand.
Pas als de auto's uitgeleverd gaan worden.
Pas als de auto's uitgeleverd gaan worden.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
bekijk het zo:
a) je kiest dus of een half jaar op 18" en de andere helft alsnog 16"
of
b) alle dagen van het jaar en de tijd dat je erin zit (is altijd meer dan je erbuiten staat) een momentum interieur / uitvoering.
Ik wist het wel!
en ik ben jaloers, want ik wil m ook en m'n leaseklasse gaat niet ver genoeg
plezier gewenst!
a) je kiest dus of een half jaar op 18" en de andere helft alsnog 16"
of
b) alle dagen van het jaar en de tijd dat je erin zit (is altijd meer dan je erbuiten staat) een momentum interieur / uitvoering.
Ik wist het wel!
en ik ben jaloers, want ik wil m ook en m'n leaseklasse gaat niet ver genoeg

plezier gewenst!
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Vandaag samen met een collega (die ook aan een nieuwe leaseauto toe is) een proefritje gemaakt met V40 D2 summum met 17" Mannan velgen en dat reed nog erg comfortabel, 18" zou ik persoonlijk niet nemen, vrees dat het dat een beetje erover is voor het design van de V40, maar dat is persoonlijke smaak.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 1st Gear member
Als ik in jou schoenen stond zou ik gaan voor de momentum:
- 17" is altijd comfortabeler dan 18"
- Je zit zelf in de auto en kan de velgen toch niet zien, als je rijdt heb je dus meer aan een luxere uitvoering.
- Van meer comfort in de auto kun je meer genieten dan uiterlijk, de V40 ziet er sowieso top uit:D
- 17" is altijd comfortabeler dan 18"
- Je zit zelf in de auto en kan de velgen toch niet zien, als je rijdt heb je dus meer aan een luxere uitvoering.
- Van meer comfort in de auto kun je meer genieten dan uiterlijk, de V40 ziet er sowieso top uit:D
Volvo V40 D2 Business Ocean Race (Onix Black Metallic) + Business Pack Connect (Premium Audio) + 62 liter brandstoftank + V40 Styling Kit Carroseriekleur + 18" Midir
Volvo V40 D2 Summum (Black Sapphire Metallic) + Intro Line + V40 Styling Kit Carroseriekleur
Volvo V40 D2 Summum (Black Sapphire Metallic) + Intro Line + V40 Styling Kit Carroseriekleur
-
- 4th Gear member
Ik zou eerder gaan voor een Momentum met 17 inch dan een Kinetic met 18 inch velgen. De chromen raamlijsten maken de auto in mijn ogen echt af.
Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik voor zowel luxe als looks kon gaan, dus 18 inch (maar wel met het standaard dynamic onderstel)
Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik voor zowel luxe als looks kon gaan, dus 18 inch (maar wel met het standaard dynamic onderstel)

Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
-
- 2nd Gear member
Haha, verschil moet er wezen 
Ik ben al lang blij dat ik me op mijn leeftijd een V40 kan veroorloven
Dat punt van een halfjaar had ik nog even niet aan gedacht. Die mooie velgen zitten er dan maar de helft van de tijd onder, dus eigenlijk is dat in verhouding duurder dan een Momentum. En uiteindelijk zit je inderdaad het meeste in de auto, dus een mooier interieur zie je meer en het hele jaar door
Nog maar eens flink onderhandelen met de dealer... Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Beide dealers waar ik nu geweest ben zeggen dat ze nauwelijks marge hebben op de V40, maar ik lees ook verhalen van kopers die wel redelijk wat korting kregen.

Dat punt van een halfjaar had ik nog even niet aan gedacht. Die mooie velgen zitten er dan maar de helft van de tijd onder, dus eigenlijk is dat in verhouding duurder dan een Momentum. En uiteindelijk zit je inderdaad het meeste in de auto, dus een mooier interieur zie je meer en het hele jaar door

Nog maar eens flink onderhandelen met de dealer... Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Beide dealers waar ik nu geweest ben zeggen dat ze nauwelijks marge hebben op de V40, maar ik lees ook verhalen van kopers die wel redelijk wat korting kregen.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Wij hebben de V40 D2 met 17 inch gereden, hij was wat harder geveerd dan de S60 met 17 inch maar hij reed wel erg fijn en was niet te hard.
dus ik denk dat 18 inch zeker nog zou kunnen..
dus ik denk dat 18 inch zeker nog zou kunnen..
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 4th Gear member
Mijn ervaring is dat er bij lease weinig te onderhandelen valt, de V40 is netto geprijsd dus er zit voor de dealer minder marge op. Tel daarbij de onderhandelingsmacht van de leasemaatschappij (my way or the highway). Misschien zitten er wat gratis accessoires in!Vossie schreef:Haha, verschil moet er wezen
-
- 1st Gear member
Ik kan me zo maar indenken dat je een D2 hebt gekozen voor de zeer prettige bijtelling. Als je dan gaat praten over andere velgen dan kan het zijn dat jouw auto niet meer in de gunstige bijtelling valt. Pas dus op met de grotere velgen. Bovendien is het in MIJN leasecontract niet zo dat je enkel de meerprijs van de velgen hoeft te betalen. Grotere velgen betekent ook grotere banden en dus een flink hogere leaseprijs.
m.a.w. laat je goed voorlichten voordat je een keuze maakt!
Besteld (februari 2013 levering): V40 D2 Summum, solid black met premium Sound, BLIS, Verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, glazen panoramadak & park asssist, Intro pakket, dimmende spiegel
- blastaway
- 5th Gear member
Dat klopt. Werd mij ook medegedeeld. Ook vanwege de 'lage' inruilprijs van de huidigeCavallino schreef:Mijn ervaring is dat er bij lease weinig te onderhandelen valt, de V40 is netto geprijsd dus er zit voor de dealer minder marge op. Tel daarbij de onderhandelingsmacht van de leasemaatschappij (my way or the highway). Misschien zitten er wat gratis accessoires in!Vossie schreef:Haha, verschil moet er wezen
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70n 2000 2.5D
-
- 2nd Gear member
Oké, geen broodje aap verhaal dus
Dan moet ik inderdaad maar proberen om met accessoires nog iets te bereiken. Verkoper gaf dat ook al aan, met accessoires kunnen ze wat meer doen dan met opties. Wellicht dat de 17 inch Mannan velgen dan nog wat goedkoper kunnen, aangezien die als accessoire erbij komen 

Goed punt! Daar kunnen ze inderdaad best wel eens moeilijk over gaan doen. Winterbanden om 17 inch kost namelijk ook 10 euro per maand meer dan om 16 inch, dus dan zal 18 inch voor de zomer vast ook duurder zijnJeroen26 schreef:Ik kan me zo maar indenken dat je een D2 hebt gekozen voor de zeer prettige bijtelling. Als je dan gaat praten over andere velgen dan kan het zijn dat jouw auto niet meer in de gunstige bijtelling valt. Pas dus op met de grotere velgen. Bovendien is het in MIJN leasecontract niet zo dat je enkel de meerprijs van de velgen hoeft te betalen. Grotere velgen betekent ook grotere banden en dus een flink hogere leaseprijs.

- blastaway
- 5th Gear member
Toen ik leaseauto reed kocht ik altijd zelf de LM velgen.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70n 2000 2.5D
-
- 2nd Gear member
18" is ook erg prijzig in de lease, die bandjes zijn over het algemeen fors duurder dan de 17".
Grappig dat je ook uit een Fiesta komt, en de 17" ook stuiterig vond. De reden waarom mijn Morello TDCi zijn ruim 175.000km op 16" heeft weggetikt.
De D2 met 17" reed overigens voortreffelijk en behoorlijk comfortabeler dan mijn Fiesta.
Dan Kinetic <> Momentum, prijs verschil is een 1700 euro, vertaald zich naar zo'n 20 euro verschil zonder opties.
Met de introline pak je weer zo'n 500 euro prijsverschil terug (cruisecontrol/audiobediening op het stuur).
Chromen omlijsting vind ik goed staan bij de wagen en ook de regensensor is waardevol. Maar dat vind ik nu pas, omdat mijn Fiesta die ook had, en mijn huurfocus nu niet, en dan mis je hem ineens behoorlijk
Grappig dat je ook uit een Fiesta komt, en de 17" ook stuiterig vond. De reden waarom mijn Morello TDCi zijn ruim 175.000km op 16" heeft weggetikt.
De D2 met 17" reed overigens voortreffelijk en behoorlijk comfortabeler dan mijn Fiesta.
Dan Kinetic <> Momentum, prijs verschil is een 1700 euro, vertaald zich naar zo'n 20 euro verschil zonder opties.
Met de introline pak je weer zo'n 500 euro prijsverschil terug (cruisecontrol/audiobediening op het stuur).
Chromen omlijsting vind ik goed staan bij de wagen en ook de regensensor is waardevol. Maar dat vind ik nu pas, omdat mijn Fiesta die ook had, en mijn huurfocus nu niet, en dan mis je hem ineens behoorlijk

-
- 3rd Gear member
Regensensor vind ik een hele fijne optie. Werkt in m'n V50 erg goed moet ik zeggen.
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
regensensor kun je altijd als losse optie bijbestellen. En als je in de prijslijst kijkt, die je dat verhaal over netto pricing staan. Dus dat klopt
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 3rd Gear member
Vind ook sterk van Volvo dat je de automatisch dimmende binnenspiegel alleen als optie kan bestellen en niet in een pakket in tegenstelling tot een hoop andere merken. Sommigen vinden deze optie namelijk totaal niet fijn en een spiegel kun je altijd met de hand dimmen.
-
- 2nd Gear member
Ik had je topic gelezen en je forumnaam kwam me al erg bekend voor (waarschijnlijk van Fiesta forum?). Wel grappig dat we allebei uit een Fiesta komen en nu voor de V40 gaandjidee schreef:18" is ook erg prijzig in de lease, die bandjes zijn over het algemeen fors duurder dan de 17".

Velgen zullen sowieso 17 inch gaan worden, 18 inch wordt te duur en dat geld kan ik beter aan een Momentum besteden. Het prijsverschil tussen de Kinetic en Momentum is voor mij 15 euro per maand in de lease, omdat ik de regensensor moet nemen bij een verwarmbare voorruit. Ik ben namelijk helemaal niet zo enthousiast over de regensensor van de Fiesta :p Dat ding is mij veel te gevoelig, zelfs in de minst gevoelige stand is hij soms nog hyperactief...
Mee eens. Ik heb nu zo'n binnenspiegel in de Fiesta en in combinatie met getinte achterruit zie je 's nachts niet veel meer in je spiegel (alleen de autolampen nog). Ik hoef dus niet persé weer een dimmende binnenspiegel, handmatig is net wat fijner, dan kun je hem alsnog dimmen, maar wel wanneer ik dat wilVolvoorgaan schreef:Vind ook sterk van Volvo dat je de automatisch dimmende binnenspiegel alleen als optie kan bestellen en niet in een pakket in tegenstelling tot een hoop andere merken. Sommigen vinden deze optie namelijk totaal niet fijn en een spiegel kun je altijd met de hand dimmen.

- Paul
- Geartronic member
Ik zou nooit meer een auto willen zonder, automatisch dimmende binnenspiegel.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 3rd Gear member
Ik zal de auto er niet voor laten staan als deze optie er niet op te verkrijgen is, maar vind een automatisch dimmende binnenspiegel wel heel erg fijn.