Pagina 2 van 5
Geplaatst: 18.08.2012 - 15:10
door jan weemering
Je kan proberen je remblokken geheel terug te duwen of zelfs te demonteren van de schijf, als de schijf dan nog steeds vast loopt zoals op het filmpje ,dan vraas ik dat er iets in de bak niet lekker zit, of in ieder geval bij een homokeneet (schrijf je dat zo trouwens)
Geplaatst: 18.08.2012 - 15:18
door M@rcel
Stoppen echt beide assen bij een bonk? Of is het een andere reaktie die je bij de twee wielen ziet.
Als echt beide wielen stoppen dan zit je probleem in het differentieel of daarvoor.
Geplaatst: 18.08.2012 - 17:37
door chris_zweden
ladiela
Geplaatst: 18.08.2012 - 17:47
door bart simpson
Heb ze in Zweden ook al Kwik Fit?
Geplaatst: 18.08.2012 - 21:25
door chris_zweden
ladiela
Geplaatst: 18.08.2012 - 21:31
door diesel01
Tjee de pee
Ik laat mijn rem schijven toch maar door de dealer vervangen.
Geplaatst: 18.08.2012 - 21:56
door BigSur
diesel01 schreef:Tjee de pee
Ik laat mijn rem schijven toch maar door de dealer vervangen.
Dat is blijkbaar toch ook niet altijd de beste oplossing, mijn V70 trilde bij het remmen sinds ik nieuwe schijven had. Nu hebben ze er terug nieuwe schijven op gezet en remt veel zachter. Volgens dealer kromme schijf..
Geplaatst: 18.08.2012 - 23:35
door Gast
Waren jouw naven zo schoon als op de foto's en dan geen (koper)vet of zoiets gebruiken.
Geplaatst: 19.08.2012 - 00:58
door Gast
ik zou altijd een beetje kopervet gebruiken, ook bij schone naven.
Dat voorkomt dat je toch een hoop roestvorming krijgt.
Natuurlijk geen dikke lagen erin smeren, maar een mooi egaal dun laagje.
Geplaatst: 19.08.2012 - 11:39
door Blade
de dealer verkoopt hier speciale busjes mos2 vet voor. Dat moet je voor die naven gebruiken. Dit busje dus:
Dus toch geen kromme schijf. Peronguluk de stoefhoes tussen de zuiger en klauw gekomen met terugdrukken? Of stuk zodat er water in heeft kunnen komen?
En ga je serieus de remmen ontluchten in een parkeergarage?
Verversen is toch wel een serieus klusje en moet goed gedaan worden, dit gaat ook niet in je eentje mits je een ventielje hebt die je aan de klauw kan hangen.
Geplaatst: 19.08.2012 - 11:50
door Oceanracer
diesel01 schreef:Tjee de pee
Ik laat mijn rem schijven toch maar door de dealer vervangen.
Kwestie van het juiste (originele!) materiaal, nodige kennis en nette werkwijze. Turbodesk en AlexV70 hebben met de nodige zorg en precisie mijn remmerij rondom compleet vervangen en er trilt en bonkt absoluut niks!
Geplaatst: 19.08.2012 - 12:17
door diesel01
Oceanracer schreef:diesel01 schreef:Tjee de pee
Ik laat mijn rem schijven toch maar door de dealer vervangen.
Kwestie van het juiste (originele!) materiaal, nodige kennis en nette werkwijze. Turbodesk en AlexV70 hebben met de nodige zorg en precisie mijn remmerij rondom compleet vervangen en er trilt en bonkt absoluut niks!
Dat zijn mannen die technisch dusdanige onderlegt zijn en exact weten hoe het klusje aangepakt dient te worden.
@bigsur dan zou mijn auto direct weer terug gaan en ik zou geen genoegen nemen met een 2e factuur voor leenauto oid.
Geplaatst: 19.08.2012 - 13:00
door Gast
ik heb op de S60 achter ook nieuwe schijven, blokken en handremsegmenten gemonteerd.
Bij mij liep de schijf ook aan. Kwestie van even losdraaien, opnieuw centreren en weer vastdraaien.
Kan heel gemakkelijk gebeuren, want er is maar 1 klein boutje wat de schijf vasthoudt. De eigenlijke druk wordt middels de wielmoeren gemaakt.
Geplaatst: 19.08.2012 - 17:59
door chris_zweden
ladiela
Geplaatst: 19.08.2012 - 18:26
door jan weemering
Ik geloof dat ik toch maar liever naar de specialist of naar de dealer ga als ik al dat zo hoor allemaal
Geplaatst: 19.08.2012 - 19:01
door Gast
chris_zweden schreef:het bonken bij remmen is weg. nu bonkt er achter nog wat en dat zijn 100% de trommelremmen die stuk zijn gegaan bij het wisselen, zaten namelijk vastgeroest aan de schijf en nu schuren ze tegen de nieuwe schijf, ook werkt de handrem niet meer dus maandag nieuwe eronder zetten.
Hebben ze niet gelijk de handremsegmenten vernieuwd dan?
Als dat niet gebeurd is zijn het een (vergeef me het woord) stelletje prutsters waar ik niet weer naar toe zou gaan.
Geplaatst: 19.08.2012 - 19:53
door chris_zweden
ladiela
Geplaatst: 19.08.2012 - 20:32
door Gast
met alle respect, dan heb jezelf, of die iemand anders lopen te prutsen aan iets waar je geen verstand van hebt, en wat het meest essentiele deel van je auto is.
Achterschijven vervangen door de handrem helemaal terug te stellen, en dan is het soms nog lastig te vervangen. Altijd de handremschoenen ook vervangen, omdat de voering los willen raken en de hele boel vastslaat met redelijk veel (geldelijke) schade.
Geplaatst: 19.08.2012 - 20:50
door Frank87
Eens.
Schijven, schoenen, veren en klemmen die je op je achterwiel nodig hebt kosten de wereld niet. Het remsysteem is sowieso van levensbelang en een auto op een helling parkeren en dan achteruit zien rollen kost je sowieso meer.
Wanneer de schijf van binnen is verroest waardoor de schoenen niet meer pakken, meteen ook maar gewoon nieuwe schoenen er op zetten met de bijbehorende veren en klemmen. Ik durf te beweren dat die schoenen nog nooit vervangen zijn (gaan in principe lang mee) en kunnen dus al best ver afgesleten zijn.
Geplaatst: 19.08.2012 - 21:34
door Gast
het probleem met de remschoenen is dat de voering loslaat in de loop van de tijd en dan de hele boel vastslaat.
Als je de boel er toch afhebt, waarom dan niet een paar tientjes meer om de hele boel weer vertrouwd te maken?
Als ik dit zo lees, durf ik er wat om te verwedden dat het aanlopen van de schijf ook het gevolg is van niet correct (niet mooi gecentreerd en vlak tegen de naaf) montage.