Pagina 2 van 2

Geplaatst: 30.08.2012 - 20:05
door BlackcurrantV70
Veel autos halen zelfs nooit zulke kmstand, en dan nog klagen die ie te traag optrekt...

Ik zou zeggen deze Volvo met respect zijn oude dag laten slijten....niet meer aan knoeien met tunen enz...

Geplaatst: 30.08.2012 - 20:27
door bart simpson
pimsam schreef:Ik suggereer helemaal niets, ik meld een constatering van andere geartronic rijders die de keuze hebben gemaakt om te tunen. Niet meer en niet minder.
Ik ben voor, een nw bak is toch mooi zomaar weer € 5.500,--omzet, en met een kapotte bak is een XC90 met 360.000km een pond pruimen waard dus moet je wel aan een verse bak, doen dus!

Geplaatst: 30.08.2012 - 20:30
door toppertje
bart simpson schreef:de verkeerde auto dus gekocht
een goede auto,maar met een vreselijke bak zouden mijn woorden zijn.
die 163pk hebben natuurlijk niets met de GT te maken.
met een bak die iets accurater is/was,is er met 163pk zonder hapering
op te trekken.

Geplaatst: 31.08.2012 - 08:18
door jaapburg
Ik twijfel er ook heeeeel erg over of ik hem wel moet tunen. Ik heb een XC90 gekocht, geen Ferrari, en hoor teveel negatieve ervaringen met tunen. Heb ook begrepen dat de 5 speed GT maar 350Nm aankan, en de D5 levert er al 340Nm? Dus tunen is bij voorbaat al vragen om problemen?

Geplaatst: 31.08.2012 - 13:14
door Thom
BlackcurrantV70 schreef:Veel autos halen zelfs nooit zulke kmstand, en dan nog klagen die ie te traag optrekt...

Ik zou zeggen deze Volvo met respect zijn oude dag laten slijten....niet meer aan knoeien met tunen enz...
+1 :)

Geplaatst: 03.09.2012 - 01:20
door Thijs
Ik heb mijn vorige V70 met 3 ton op de klok laten tunen, daar was niets mis mee hoor! Je moet er wel met beleid mee omgaan, dan kan die met tuning rustig naar de 4 ton lopen is mijn mening!

Geplaatst: 04.11.2012 - 11:15
door DannyB

Geplaatst: 05.11.2012 - 23:34
door Varioclean
Kort even inhakend op de link van DannyB, we pakken daar even de 163 naar 185 pk uit.
De D5244T4 genaamd D5 (modeljaar2005-2009) heeft 185 pk, de D5244T5 genaamd 2.4 heeft 163 pk deze laatste (163 pk) is een gedetunde versie van de 185 pk.
zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5-motor
Daarom kan deze gedetunde versie (D5244T4) ook zonder veel risiko naar 185 pk gezet worden.
Men kan rustig stellen dat de D5244T5 naar 185 pk getuned kan worden zonder problemen en dat daar garantie op gegeven kan worden.
Wij hebben al vele van deze D5244T5's gehad en de reacties van de mensen zijn samentevatten als : het lijkt alsof de motor hiervoor gemaakt is, Hij loopt soepeler trekt beter hoort zich beter aan.

Met vriendelijke groet Varioclean

Geplaatst: 06.11.2012 - 07:23
door bart simpson
er zijn geen XC90's met die gedetunede 185pk diesel, heb je een 163pk XC90 heb je ook een 5 trapsautomaat en geen RPF, dat was een heel andere blok/bak combinatie

Geplaatst: 06.11.2012 - 09:43
door jaapburg
Klopt, de gedetunede versie werd alleen geleverd in de S60, S80 enz. Niet in de XC90, die kreeg toen alleen de 185pk versie met 6 traps GT